Mikael_L
T Takko skrev:
Jaha, tar mitt ansvar när en del är sjuka här i tråden. Efter en dag i skogen med förberedelser inför hösten så varvade jag av söndagen med ett par öl.
En gräddig god stout och en klassisk Ale blev dagens offer. Körig vecka som kommer så fick njuta lite extra i kväll. Båda är köpta på tillfälligt sortiment och stouten var finfin.
Kul att du provat Forged nu.
Vad tyckte du om den?

Jag skrev tidigare att de hade höjt priset sedan jag köpte den andra gången, men såg nu i min beställningshistorik att det stämde ju inte alls.

Den ligger ju rätt lika i pris som guiness draught, så det är ju inte så mycket att fundera på om man gillar den.
 
  • Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kul att du provat Forged nu.
Vad tyckte du om den?

Jag skrev tidigare att de hade höjt priset sedan jag köpte den andra gången, men såg nu i min beställningshistorik att det stämde ju inte alls.

Den ligger ju rätt lika i pris som guiness draught, så det är ju inte så mycket att fundera på om man gillar den.
Forged var riktigt god, tack för tipset
 
  • Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Min fredagsöl.....🙄
Dottern ska ha pizzakväll och efterföljande bubbelbad med basketlaget. Gissa vem hon ville skulle hämta ikväll.....😃
Nåväl, väl värt det när man ser hur kul hon tycker det är med basket
[bild]
Det är ju en dag imorrn å.. 😉🍻
 
  • Älska
  • Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det är ju en dag imorrn å.. 😉🍻
Uppsidan är att jag slipper köra imorgon från släktmiddagen 😀
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kul att du provat Forged nu.
Vad tyckte du om den?

Jag skrev tidigare att de hade höjt priset sedan jag köpte den andra gången, men såg nu i min beställningshistorik att det stämde ju inte alls.

Den ligger ju rätt lika i pris som guiness draught, så det är ju inte så mycket att fundera på om man gillar den.
Ja den var riktigt god, tackar för tipset. Den dricker jag gärna igen 👍🏻
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Fredag och en riktigt lång vecka med sena kvällar på jobbet. Men nu så blir det några öl i kväll.
Starten var så där, blev en Harvest Ale från Grebbestad. Ganska neutral och sticker inte men ihop med maten var den ok. Blev en Medal af Mosaic också och den var lite bättre men saknar en del för att hamna i de högre poängen, enligt mig skall tilläggas. Smaken är som ….,,,.
 
  • Flaska med Harvest Ale från Grebbestad Bryggeri, etiketten visar en fyr och texten "Grebbestad Bryggeri Est. 1995" i orange topp och "Harvest Ale" i svart nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En burk av Medal af Mosaic IPA från Bootstrap Brewing Co. med lila etikett som visar en tecknad apa och texten "Medal af Mosaic".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 1 till
  • Laddar…
Ölglas med Troppin Goliath-bryggeri's logotyp bredvid en burk Gangster Frog IPA från Hoppin' Frog på ett bord i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok ipa, inte så hazy och ganska bitter.
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 1 till
  • Laddar…
Som avslut på kvällen framför tv:n blev det en riktig goding.
Eskilstuna ölkultur med en Trappist i ett samarbete. Resultatet: riktigt, riktigt bra. Finns allt man önskar av en Trappist, färg, torkad frukt, styrkan, mm, mm och den är len. Kul med ett Svenskt inslag i dessa. Mina smaklökar blev glada även om den inte når de bästa. Väl värd ett test om man gillar stilen 👍🏻🍺 Närbild på en ölflaska med etiketten "ABBEY Grand Reserve". På etiketten finns loggan för Eskilstuna ölkultur och texten "Etab. 2006".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
T Takko skrev:
Eskilstuna ölkultur med en Trappist i ett samarbete.
Jag hittar den dock inte på systembolaget.
 
Den var på tillfälligt sortiment i Vetlanda. Skall kolla om jag hittar den 🤨
 
En webbsida på Systembolaget med en bild av en flaska "Eskilstuna Ölkultur Trappistenbrauerei Stift Engelszell Grand Reserve" mörk stark belgisk ale.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
¨Verkar som att den har utgått online.................
 
T Takko skrev:
¨Verkar som att den har utgått online.................
Gå till ditt närmaste Systembolag så bör dom kunna få hem från annan butik, den verkar finnas i några butiker runtom i landet.
Karta över Sverige som visar butiker som har en specifik vara i lager, med närmaste butik i Gävle listad längst ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Takko
  • Laddar…
Ja, det är nog den möjligheten som FredrikR skriver som finns Mikael_L.
 
T Takko skrev:
Ja, det är nog den möjligheten som FredrikR skriver som finns Mikael_L.
Verkar finnas i Marieberg, @Mikael_L bor väl i närheten av Örebro har jag för mig? 🤔👌🍻😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.