Jag tycker den ser ut som en fake...
 
Fake, Bosch har Aldrig HAMMER skrivet på sidan, utan BOSCHHAMMER, har googlat bilder för att se de gammla versionerna men hitta inget som ens ar likt.

O sen till lådan, den är ju bort om allt som har med Blå bosch o göra!
 
Rå-fake!!! Men snygg kopia och snyggt försök. Inte mycket, förutom färgen, som är Bosch-likt där, framför allt den lilla fettburken är ju exakt samma som medföljer alla kina-maskiner som säljs av Jula, ÖB, Rusta m fl och de kostar bara en tiondel av vad killen begär.
 
Mikael_L
Brukar det följa med borrar och mejslar till de seriösa märkenas maskiner, jag misstänker att det är vanligast till budgetmaskiner.
 
Håller med om att det faktiskt var ett lite bättre försök en de vanliga man ser. Det var inte den billigaste kineshammaren som säljs överallt som de gjort Bosch-blå. Ser ni sådana annonser, anmäl dem till Blocket/Tradera/whatever, gärna med länk till originalprodukten eller annan länk som direkt avslöjar det hela som fejk. Då är det upp till siternas granskare att välja om annonsen ska väck eller inte.
 
Nu är annonsen väck...

En populär tråd detta, som väcks till liv då och då när någon hittar något fuffens därute.

To be continued...
 
Jag tyckte den var ganska lik Julas Ferm, dock sakna den lite funktioner:
 
  • 001073_d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag drog iväg ett mail i morse till killen och hänvisade till denna tråd samt till länken med riktiga maskinen....undrar om han blev sur?

Annonsen väck kan ju betyda att han fick kalla fötter alternativt att det sitter någon lycklig ägare någonstans i Sverige som gläds åt sin nya supermaskin...:)

Inte alla dagar man kan fynda på det där sättet, att ge 10 ggr värdet är ju bara det en upplevelse!

www.viksbergsgard.se
 
Zago skrev:
Hej

Den här liknar boschen som var uppe nyss men detta är en hilti :rolleyes:

[länk]
Jag har bjudit 100:- på denna ;-) Skrev så här:

Hej.

Jag bjuder 100:- Kanske du tycker det är lågt,
men det är ju ingen Hilti. Vet inte om du har
blivit lurat eller du försöker lura andra.

mvh
 
  • hilti.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu leder JAG budligan på "Hiltin"...

"Vet att du fått bud på 100 spänn...jag HÖJER till 101 riksdaler!!"

Dessutom med en länk hit till tråden....

Hoppas någon bjuder över, Du Mikael_L kanske behöver en ?....:)
 
Mikael_L
Ja om chucken är en med SDS-fäste så tycker jag nog bara den är värd minst 100:- för mig. Då kan jag använda min CO-tech borrhammare som stark(are) borrmaskin. Kanske bruksblandare.

Hehe, ja du har ju för vana att bjuda på saker som du egentligen inte vill ha ... :)

edit: Länk för de som inte förstår vad jag skriver om...
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/85029-auktionsaeventyr.html
 
Alla dessa kopior.....sitter människorna själva hemma och klipper & klistrar nya dekaler till sina Kinaapparater eller säljs de "färdig-dekaltrimmade" någonstans?
 
Sorry, risk att det inte blir affär för er, mailade följande till Blocket:
--------------------------------
Denna annonsör säljer en kopia som inte är värd mer än kanske 200 kr, för 2500 kr. Borrmaskinen är inte en Hilti, titta på denna tråd på forumet byggahus.se

http://www.byggahus.se/forum/verkty...om-fyndat-och-nu-vill-saelja-sin-bosch-6.html

För några dagar sen annonserades en Makita (kopia) som original för ca 3000, ungefär samma modell som (fejk-) Hiltin med med andra dekaler och färg. Ni bör omedelbart ta bort annonsen, annars riskerar ni att en godtrogen Blocket-kund blir grundlurad på 2500 kr, något jag hoppas att Blocket inte har intresse av.

Mvh/
"Alko"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.