diskmaskinen havererade igår kväll (vilket vi väntat på skulle hända).
Så idag införskaffades en ny och installation av denna. Tog sin lilla tid, men skönt med en ny.
 
S
Rivit bort det sista gjutjärnsavloppet i huset (från gamla toan på övervåningen)och tagit upp hål i bjälklaget ner till tvättstugan.
Det ska bli tvättnedkast från övervåningen och ner två våningar till tvättstugan i källaren.

Min fru tyckte det är en dålig idé först.
För som hon sa ”det jobbiga är ju att bära upp tvätten och inte ner” så hon tyckte vi skulle göra en hiss..
 
  • Hål i bjälklaget med borttaget gjutjärnsavlopp och en tigersåg på golvet, förberedelser för ett tvättnedkast två våningar ner till tvättstugan i källaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Urskuret hål i en vägg på en tvättstuga med synlig rörledning. En vit Bosch tvättmaskin står till höger om väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis nedmonterad vägg med träram, isolering borttagen och golvöppning för kommande tvättnedkast mellan övervåning och tvättstuga i källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En nybyggd öppning i bjälklaget för ett tvättnedkast som leder från övervåningen ner till tvättstugan i källaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
S
mexitegel mexitegel skrev:
Lite sliten efter gårdagens trapp-långpass men fortsatte på cement-temat och putsade ytterväggen i tvättstugan. Murade igen gamla hålet för frånluftsfläkten också som någon stjärna satt bakom tvättpelaren som mynnade ut i krypgrunden under badrummet…. Blir nytt på motsatt vägg så småningom.

Putsade in lite elslang där elmatningen till markplan går också, men blev stressigt på slutet så ingen bild på det 😀.

[bild]
Fyfan vad du ligger i.
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Rivit bort det sista gjutjärnsavloppet i huset (från gamla toan på övervåningen)och tagit upp hål i bjälklaget ner till tvättstugan.
Det ska bli tvättnedkast från övervåningen och ner två våningar till tvättstugan i källaren.

Min fru tyckte det är en dålig idé först.
För som hon sa ”det jobbiga är ju att bära upp tvätten och inte ner” så hon tyckte vi skulle göra en hiss..
Va i ett hus som totalrenoverades , där så bytte röris ut allt , även där så ville de ha tvätt nedkast från övervåningen ner i tvättstuga , de va överlyckliga , så en mycket smart idé tycker jag
 
R Rickard.lj skrev:
Va i ett hus som totalrenoverades , där så bytte röris ut allt , även där så ville de ha tvätt nedkast från övervåningen ner i tvättstuga , de va överlyckliga , så en mycket smart idé tycker jag
En kompis gjorde tvättnedkast i sitt nya hus och monterade en klassiskt sopnedkastlucka till det. https://www.velltra.se/product/sopn...gYOf8i7x7cNJFeLi0jq5DMIegLj1RHNwaArDOEALw_wcB
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
En kompis gjorde tvättnedkast i sitt nya hus och monterade en klassiskt sopnedkastlucka till det. [länk]
Fattas bara en vinsch i trumma så man slipper bära upp de 1-2 våningar , hur man bor i enplans hus så man slipper tänka på detta
 
S
R Rickard.lj skrev:
Va i ett hus som totalrenoverades , där så bytte röris ut allt , även där så ville de ha tvätt nedkast från övervåningen ner i tvättstuga , de va överlyckliga , så en mycket smart idé tycker jag
Jag har bara planerat det här sen vi renoverade tvättstugan 2016. 🤓
Högskåpet är förberett för att vara botten på tvättnedkastet.
 
  • Högskåp i en tvättstuga, förberett för att vara botten på ett tvättnedkast. Bakgrunden visar rörsystem och en vit vägg med svart kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Jag har bara planerat det här sen vi renoverade tvättstugan 2016. 🤓
Högskåpet är förberett för att vara botten på tvättnedkastet.
Tycker du borde bygga med sortering också ;)

Jag hade en tanke om tvättnedkast här hemma också, men tyvärr ligger tvättstugan lite dåligt placerad för det här hemma.

Såg något klipp om ett rörpostsystem för tvätt häromdagen 😅
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Jag har haft tvättnedkast i bägge hus jag haft. Det nuvarande har haft det sen 1968. Visst är det jobbigare att bära upp tvätten än att bära ner, men det är likväl jobbigt att bära ner den ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.