Bra tajming, ”bladspaken” på gamla getingen GOP 300 sce packade ihop häromveckan och nu börjar bladet bli slött så det är dax 😂.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Sista inlägget om häcksaxen för mig i den här tråden. Men jag har klipp/ansat 80 meter (ca 1,5 meter hög) ligusterhäck nu. Tog ca 20 minuter och det blev jättebra. Efteråt så hade mitt 5 Ah batteri fortfarande 3 pluppar kvar och inte det minsta tapp i kraft. Vet inte om det är som det borde eller om det är väldigt bra, men jag är otroligt nöjd.

Nu lär det nog bli en trimmer i samma serie också…
Nu kör jag ett annat märke på denna typ av maskiner, men varken häcksax eller trimmer drar något batteri att tala om. Lövblås däremot, det är en riktig energitjyv.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Är det någon annan av er som har häcksaxen (ghe 18v-60) som lagt märke till stort slitage på svärdet redan efter minimal användning? Jag har provklippt några få pinnar och det syns tydligt att bladen klipper i varandra ibland. Alltså, bladen flexar så pass att de ibland korsar varandra, till synes pga spelet mellan bladen.
 
  • Närbild på en häcksax med tydligt slitage på svärdet och bladen som visar tecken på att klippa i varandra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av blad på en häcksax med synliga slitage och korsande blad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Silkesnusa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.