Jag har mailat lidl för att pberopa garantin på 3 år. Precis skickat in IAN numret samt kopia pp kvitto och inköpsställe.
 
  • Gilla
Tomas Mauritz
  • Laddar…
M mattias1343 skrev:
Jag har mailat lidl för att pberopa garantin på 3 år. Precis skickat in IAN numret samt kopia pp kvitto och inköpsställe.
Meddela gärna hur det går. Om du får hjälp snabbt. Vad dom behöver för info osv. Om dom godtar reklamationen osv.
(Min laddstation är paj men jag hade en gammal laddstation från förra årets fuktsksdade maskin som jag tog istället. Men om det inte är krångligt så vill jag såklart åberopa garantin.)
 
Tomas Mauritz Tomas Mauritz skrev:
Meddela gärna hur det går. Om du får hjälp snabbt. Vad dom behöver för info osv. Om dom godtar reklamationen osv.
(Min laddstation är paj men jag hade en gammal laddstation från förra årets fuktsksdade maskin som jag tog istället. Men om det inte är krångligt så vill jag såklart åberopa garantin.)
Jag fick skicka in kvitto, ean nummer, beskriva problemet för lidl kundtjänst. Har fått fraktsedlar för att skicka klipparen till grizzly i tyskland.
 
  • Gilla
Spaerlan och 1 till
  • Laddar…
K klinus skrev:
min lidl-klipare har problem med schemat. Om den dör när den är ute och klipper (vilket händer rätt ofta då jag har besvärlig tomt och inte hunnit/lyckats täppa till alla gropar än) så tappar den schemat jag ställt in, vilket betyder att den inte åker ut och klipper igen utan står kvar i laddstationen efter jag lyft in den. Och när schemat väl är inställt så ignorerar den det och fortsätter klippa efter läggdags.
Någon som har varit med om något liknande?
För min del tappar den inte schemat men däremot så stannar klockan på det klockslag den dog på. Om den stanna och laddades ur för 4 timmar sen går klockan 4 timmar fel och kommer således klippa på fel tider.
 
Jag tyckte min robot pep alldeles för högt så skruvade upp under displayen och kopplade från högtalaren. Kan tycka det borde finnas en ljudinställning för detta.
 
Spaerlan Spaerlan skrev:
Jag tyckte min robot pep alldeles för högt så skruvade upp under displayen och kopplade från högtalaren. Kan tycka det borde finnas en ljudinställning för detta.
Haha grymt smart. Tycker den piper för ofta när batteriet börjar bli lågt. Då slutar den klippa i korta intervaller och piper istället.
 
Vilken onödig funktion egentligen, börjar batteriet bli dåligt så ska den väl åka och ladda inte åka runt och pipa 😄
 
  • Gilla
Spaerlan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.