O
En person håller en Bosch GHE häcksax ovanför gräsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske inte ska ligga här? Men jaja! Tog lunchen idag och körde till Hornbach. Proffsmagasinet hade GHE på rabatt till 2000 kr så med Hornbach prisgaranti betalade jag 1800kr.

Efter att ha testkört den lite är jag mycket nöjd. Men då har jag också haft häcksaxen från helvetet innan så det är inte mycket att jämföra med.
 
  • Gilla
Silkesnusa och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
O Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Kanske inte ska ligga här? Men jaja! Tog lunchen idag och körde till Hornbach. Proffsmagasinet hade GHE på rabatt till 2000 kr så med Hornbach prisgaranti betalade jag 1800kr.

Efter att ha testkört den lite är jag mycket nöjd. Men då har jag också haft häcksaxen från helvetet innan så det är inte mycket att jämföra med.
Jag förstår inte varför majoriteten av alla häcksaxar bara tänker att man ska klippa häcken så låg? handtagen och skydd sitter på ovansidan maskinen utan vinkel.
 
O
Cheesen Cheesen skrev:
Jag förstår inte varför majoriteten av alla häcksaxar bara tänker att man ska klippa häcken så låg? handtagen och skydd sitter på ovansidan maskinen utan vinkel.
Jag tänker 2 saker.
1. Som skäret är uppbyggt är det ändå svårt att klippa med "översidan" av svärdet. Det är en mindre upphöjnad där som tar i. På undersidan är det helt plant.
2. Inga verktyg bör utvecklas för att användas över axelhöjd pga de skador kroppen tar av det. Då är det bättre att bära runt en stege och klippa åt rätt håll.
 
Cheesen
O Ossian K Olsson skrev:
Jag tänker 2 saker.
1. Som skäret är uppbyggt är det ändå svårt att klippa med "översidan" av svärdet. Det är en mindre upphöjnad där som tar i. På undersidan är det helt plant.
2. Inga verktyg bör utvecklas för att användas över axelhöjd pga de skador kroppen tar av det. Då är det bättre att bära runt en stege och klippa åt rätt håll.
Om maskinen kunde vinkla skäret så kan man klippa högre än 130 utan att lyfta maskinen över axelhöjd... Stege i trädgården är ofta ett big no no.. det är sämre ut arbetsmiljöhänseende att arbeta från stege än att arbeta över huvudet. (fler olyckor och skador)
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Har väntat på att Duab eller Bauhaus ska få GRT i butik, vill känna på den.
Eller är det så att Bosch istället vill fokusera trädgårdsmaskiner till det gröna produktsortimentet.
Med tanke på de maskiner de släppt under året tror jag inte fokus viktat över till de gröna.
 
Två Bosch Professional kartonger med verktyg placerade i bagageutrymmet på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Just nu, några öl med kollegor.
Mer bilder och omdömen kommer sen. 😎
 
  • Gilla
  • Älska
Lexington och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Just nu, några öl med kollegor.
Mer bilder och omdömen kommer sen.
Akta fingrarna. 🍺 🪚
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Sugen på både häcksax o såg😀
Har även Husqvarna 36V så häcksaxen där kostar väl runt samma summa, vet dock inte om någon av dem är bättre än den andra.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Öppen kartong innehållandes en Bosch sågsats på ett golv, med sågen, skenan och manualen synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Bosch cirkelsåg monterad på en styrskena, placerad ovanpå en blå förpackningslåda i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch cirkelsåg GKS 18V-57 G X på arbetsbänk, utan batteri, med användarmanual och förpackning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inget batteri i än, ovant att köpa Bosch i annat än L-boxx.
Testade lite att ta loss sågen från skenan och återmontera den, smidigt utan problem.
Känns som vanligt gediget och i paritet med det jag är van med från tidigare blå Bosch.
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Du lämnar många frågor… 😀
Var? Pris?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Såg det sen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Såg denna på Instagram precis.
Bilden visar en blå och svart 18V excenterslip med 150mm slipyta på en blå bakgrund, med texten "GEX 18V-150-3" under verktyget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
18V excenterslip från Bosch med en 150mm bas, visar design och knappar i blått och svart. Visar framtida batteriplats, delvis transparent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny kommande 18V excenterslip, 150mm.
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
O
O Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Kanske inte ska ligga här? Men jaja! Tog lunchen idag och körde till Hornbach. Proffsmagasinet hade GHE på rabatt till 2000 kr så med Hornbach prisgaranti betalade jag 1800kr.

Efter att ha testkört den lite är jag mycket nöjd. Men då har jag också haft häcksaxen från helvetet innan så det är inte mycket att jämföra med.
Sista inlägget om häcksaxen för mig i den här tråden. Men jag har klipp/ansat 80 meter (ca 1,5 meter hög) ligusterhäck nu. Tog ca 20 minuter och det blev jättebra. Efteråt så hade mitt 5 Ah batteri fortfarande 3 pluppar kvar och inte det minsta tapp i kraft. Vet inte om det är som det borde eller om det är väldigt bra, men jag är otroligt nöjd.

Nu lär det nog bli en trimmer i samma serie också…
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Sista inlägget om häcksaxen för mig i den här tråden. Men jag har klipp/ansat 80 meter (ca 1,5 meter hög) ligusterhäck nu. Tog ca 20 minuter och det blev jättebra. Efteråt så hade mitt 5 Ah batteri fortfarande 3 pluppar kvar och inte det minsta tapp i kraft. Vet inte om det är som det borde eller om det är väldigt bra, men jag är otroligt nöjd.

Nu lär det nog bli en trimmer i samma serie också…
Vår thujahäck är på tillväxt ännu, när den ska börja trimmas ligger häcksaxen nära till hands att köpa. 👌
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.