tack för tips, jag undrar vad den där satsen har för produktnummer hos dormer.....inte enkelt att se hos Amazon.
 
  • Gilla
tobben87
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
tack för tips, jag undrar vad den där satsen har för produktnummer hos dormer.....inte enkelt att se hos Amazon.
A190202 skulle jag tro, då får man fram samma set från flera svenska butiker, bland annat duab
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
A190202 skulle jag tro, då får man fram samma set från flera svenska butiker, bland annat duab
jaja så är det, det verkar stämma.

Notera då att denna har 51 borrar mellan 1 och 6mm, det är inte en "vanlig" borrsats.....:)

Men ett väldigt bra pris är det.
 
  • Gilla
Trafikverket1 och 1 till
  • Laddar…
Spännande. Nu har priset gått ner på den länkade borrsatsen, vilket ju är ok. Det märkliga är att rabatten samtidigt minskat. Heja Amazon.
Dormer Jobber borrsats, set med 51 delar i röd låda från Dormer på Amazon, rabatterat pris 335,32 kr med 18 % rabatt. Inkluderar detaljer om material och dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
qarcus och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Spännande. Nu har priset gått ner på den länkade borrsatsen, vilket ju är ok. Det märkliga är att rabatten samtidigt minskat. Heja Amazon.
[bild]
Typ av skaft: "rak shank" 😎
 
Hep Hep skrev:
Spännande. Nu har priset gått ner på den länkade borrsatsen, vilket ju är ok. Det märkliga är att rabatten samtidigt minskat. Heja Amazon.
[bild]
jag har fortfarande samma pris och rabatt som tidigare.
 
MathiasS MathiasS skrev:
jag har fortfarande samma pris och rabatt som tidigare.
Kollade länken igen och det är fortfarande som i min bild. Nu är det ju skillnad på folk och folk, vilket kan förklara saken.

(Eller så är det för att jag är Primemedlem, även om det inte borde påverka.)

Ska jag köpa ut åt dig, eller är det förbjudet med langning till "vanliga människor"?
 
  • Gilla
FoJjen
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kollade länken igen och det är fortfarande som i min bild. Nu är det ju skillnad på folk och folk, vilket kan förklara saken.

(Eller så är det för att jag är Primemedlem, även om det inte borde påverka.)

Ska jag köpa ut åt dig, eller är det förbjudet med langning till "vanliga människor"?
NU ändrade det sig även hos mig. Är också prime-medlem. Men tidigare idag så gjorde jag en refresh av sidan flera gånger men fick ändå det ursprungliga.
 
lerpoel
Åh, missade det. Tillbaka på tråkigare pris nu. :(
 
  • Bild av en Dormer Jobber borrsats, set om 51 delar, i ett öppet rött plastfodral, pris 968,69 kr, skärmdump från Amazon.se-appen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Hur ofta behöver ni borr som är i steg om 0,1mm? Ser själv inte behovet utan klarar mig bra på 0,5mm steg.
 
T
Gängor och popnitar är väl det jag använder det till mest, men även för att jag ibland vill ha ett liiite mindre eller bara lite större hål ibland för det där lagom frigång eller lagom rörelsen.

Men jag vill ha den stora kasetten med fler borr, men jag är för snål just nu...
 
Brukar också klara mig med 0,5 mm intervallet förutom 3,2-3,25 och 4,8 borr som behövs till popnitar.
 
B breakman skrev:
Hur ofta behöver ni borr som är i steg om 0,1mm? Ser själv inte behovet utan klarar mig bra på 0,5mm steg.
Senast häromdagen när jag skulle borra för drivnitar i gjutjärn, guld värt att ha då. :)
 
U
B breakman skrev:
Hur ofta behöver ni borr som är i steg om 0,1mm? Ser själv inte behovet utan klarar mig bra på 0,5mm steg.
Trimmar man gamla moppar och behöver justera munstycket är det ju behövligt!
Ganska nischat behov :) i övrigt är det mer kul att ha, än användbart :D

För Bond-meck när det inte är så noga är det ju skönt med en 3.1mm när man har sönder 3mm 😂
 
  • Gilla
  • Haha
stugfar och 6 till
  • Laddar…
T
U Utsliten och utdömd skrev:
Trimmar man gamla moppar och behöver justera munstycket är det ju behövligt!
Ganska nischat behov :) i övrigt är det mer kul att ha, än användbart :D

För Bond-meck när det inte är så noga är det ju skönt med en 3.1mm när man har sönder 3mm 😂
ja alltså just den användningen av .1 borren valde jag att inte nämna... för det behövs ju aldrig :D

(förövrigt hajjade jag till på bond-mek, men så är man väl skadad från allt för många år på maskinisten :D )
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.