R Rkarlsson skrev:
Ja och hur stor är garderoben, är den 50 cm bred eller 300 cm bred. Ingen annan vet :)
Och hur bred är garderobsdörren jämfört med kassaskåpet
 
P Pin skrev:
Och hur bred är garderobsdörren jämfört med kassaskåpet
Det är sant. Om den är smalare än skåpet vill jag nog säga att den ingår ändå om man måste skruva ner inredningen.
Men jag står fast vid att skåpet nog inte väger för mycket och det är ett jobb som iallafall en bra säckkärra klarar eller i värsta fall en hörby tegelbrukskärra och nån person med lite vikt och bra greppstyrka i trappan.
 
Unikt namn
Som lite input i denna tråd kan jag nämna att mitt kassaskåp är av storlek motsvarande en diskmaskin. Den har en vikt på 760 kg. Inget man tar med en säckakärra
 
  • Gilla
Urban R och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Kassaskåp, inbyggt eller bultat ingår om inget annat avtalas. Övriga saker är oväsentligt här i denne diskussionen för tillfället =)

I övrigt så går i princip allt att avtala om. Ts såg ett inbyggt skåp och sade inget. Därmed är fallet avklarat. Det ingick.
Fast jag såg
R Rkarlsson skrev:
Nej vi kommer heller inte få svar på det av ts då det efterfrågats några ggr. Jag säger att det är avklarat och att det ingår till annat sägs.
hej! Vet inte om det sitter fast men skulle inte tro det då det garanterat väger minst 100 kg
 
K Krokslätt1909 skrev:
Fast jag såg

hej! Vet inte om det sitter fast men skulle inte tro det då det garanterat väger minst 100 kg
Du gissar att det väger 100 kilo?
Du bör prata med säljaren om ni kan komma överens om något.
 
  • Gilla
Krokslätt1909
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nja, det fungerar väl inte riktigt så va..
Man köper en BR i befintligt skick, precis som man gör med en bil, cykel eller fotboll.
Om du säljer en bil, är du skyldig att informera om alla skavanker och brister som finns?
Förstod inte riktigt om du pratar om mitt inlägg
 
Kollar man inte garderoberna innan köp? Oavsett det skulle jag bli glad om jag fick ett kassaskåp "på köpet"! Himla bra att förvara saker i! I det hus vi köpte senast står det ett vapenskåp som förra ägaren lämnade. Vi använder det för att låsa in viktiga saker som nycklar, papper och dyrbara smycken och jag skulle verkligen inte vilja bli av med det.
Men vad jag hört från vänner och bekanta är kassaskåp attraktiva på begagnatmarknaden, så vill man bli av med det borde det inte vara nåt problem.
(Förutsatt att nyckel finns förstås, annars är det bara att kräva att förra ägaren tar bort det.)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Kan inte TS bara svara på om skåpet faktiskt är inbyggt, (dvs. inte går att få ut utan att förstöra garderoben), eller om det bara är inställt?
Ungefärlig storlek?
 
  • Gilla
Räknenisse och 2 till
  • Laddar…
D Daniel Hedberg1 skrev:
Förstod inte riktigt om du pratar om mitt inlägg
Jo, det var som ett svar på ditt inlägg.
Du köper en bostadsrätt i befintligt skick, så det är inte alls så att man kan förutsätta att en diskmaskin fungerar bara för att den finns där på visningen.
Precis som du inte kan förutsätta att en fotboll någon säljer begagnad inte har pyspunka.
Eller en bil du köper inte har trasig AC.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Jo, det var som ett svar på ditt inlägg.
Du köper en bostadsrätt i befintligt skick, så det är inte alls så att man kan förutsätta att en diskmaskin fungerar bara för att den finns där på visningen.
Precis som du inte kan förutsätta att en fotboll någon säljer begagnad inte har pyspunka.
Eller en bil du köper inte har trasig AC.
Tråkigt om det är som du säger, att regler för brfer är närmare en fotboll än ett hus där reglerna är tydliga. Skönt att jag aldrig var med i brfkarusellen isf.
 
D Daniel Hedberg1 skrev:
ett hus där reglerna är tydliga.
Även en fastighet måste undersökas. Vet nog inte vad som är så mycket tydligare i praktiken avseende situationer som den i tråden.
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är inte Lawline någon absolut sanning och även de skriver "Detta kan dock bero på hur väl "inmonterad""

Med andra ord bör man nog var lite försiktig med att uttala sig tvärsäkert.

Dock är inte "bultat på plats" någon som helst definition på att något ska ingå.
Nu är det så att Lawline håller mycket högre nivå är BH o dess invånare! Inte så svårt att inse detta🤨😉
 
R Rejäl skrev:
Nu är det så att Lawline håller mycket högre nivå är BH o dess invånare!
Det är nog lite varierande minst sagt.

R Rejäl skrev:
Inte så svårt att inse detta
Det ska man inte ta för givet.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Det är nog lite varierande minst sagt.
Klart att du tycker det men det ändrar inte faktumet att Lawline ses som en god vägledning medans juridik inne på BH håller låg nivå😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.