L Linda-Andersson skrev:
Så här ser det utifrån:
Undre bläcket sitter ju fel, de ska ju in en bit i fodret på sidorna.
 
  • Gilla
Linda-Andersson
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja i o med att det läcker efter omgjord fasad, ni får reklamera arbetet skriftligt till dom..
Det tränger även in massor med vatten i uterummet längst ner vid kanten på bilden. Är det också för att de inte satt någon fog där?
 
  • Uterummets yttre nederkant med vitmålad panel, där vatten tränger in, utan synlig fog, intill plintar och trädgård under. Nederkanten av takränna syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
kurlakarl och 2 till
  • Laddar…
R
Har dom byggt hela uterumsväggen på trallen och lämnat en liten bit trall som en hylla?
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Har dom byggt hela uterumsväggen på trallen och lämnat en liten bit trall som en hylla?
Ja, är det fel byggt? :(
 
R
L Linda-Andersson skrev:
Ja, är det fel byggt? :(
Det lättaste nu är att dom lossar den understa liggande panelbrädan och sätter en plåt som täcker ändarna på trallen, och sedan sätter tillbaka panelen efter montaget av plåten..
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det lättaste nu är att dom lossar den understa liggande panelbrädan och sätter en plåt som täcker ändarna på trallen, och sedan sätter tillbaka panelen efter montaget av plåten..
Fukt såhär långt in när det regnat…
 
  • Närbild på en träveranda med fuktfläckar, visar en grå utomhussoffa och en svart stol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrall med tecken på fuktskador efter regn, synliga mörka fläckar och våta områden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
L Linda-Andersson skrev:
Fukt såhär långt in när det regnat…
Ja det blir så för det regnar på ändarna utanför väggen men det jag skulle vara orolig för är ju att väggen kommer att ruttna till slut..
 
  • Wow
Linda-Andersson
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja det blir så för det regnar på ändarna utanför väggen men det jag skulle vara orolig för är ju att väggen kommer att ruttna till slut..
Hur menar du att väggen ruttnar? :( Har de byggt helt fel?
 
R
L Linda-Andersson skrev:
Hur menar du att väggen ruttnar? :( Har de byggt helt fel?
Vet ju inte hur dom har byggt väggen innan för panelen, men som jag ser det nu så ja den risken är överhängande..

Ett förslag:
Är att dom demonterar den understa panelraden och knutbrädan och monterar en plåt som på min skiss, och sedan återmonterar panelen uppsågad så att den slutar en bit ovanför plåten så att man kommer åt att måla ändträt..
 
  • En skiss på rutat papper visar nuvarande konstruktion och ett förslag till nytt utförande av en vägg. Delar som panel, stomme och bjälklag är märkta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HansAG och 24 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vet ju inte hur dom har byggt väggen innan för panelen, men som jag ser det nu så ja den risken är överhängande..

Ett förslag:
Är att dom demonterar den understa panelraden och knutbrädan och monterar en plåt som på min skiss, och sedan återmonterar panelen uppsågad så att den slutar en bit ovanför plåten så att man kommer åt att måla ändträt..
Tack snälla. Hur hade väggen innanför panelen behövt vara bygg menar du? Är det inte ändarna av träet som är fel och att plåtbeklädnad saknas? :(
 
Nissens
L Linda-Andersson skrev:
Kan inte ta så mycket bättre bilder än så här från utsidan, är på övre plan.
Du har ju hål rätt in i hörnet på det nedre blecket. Dels skall blecket gå in i smygen som andra skrivit. Men det är dessutom ett tydligt hål i plåten i hörnet. Det är svårt att se på bilderna, men det kan även vara så att gavlarna är uppklippta istället för vikta, i så fall rinner det rätt in där också.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
R
L Linda-Andersson skrev:
Tack snälla. Hur hade väggen innanför panelen behövt vara bygg menar du? Är det inte ändarna av träet som är fel och att plåtbeklädnad saknas? :(
Om dom sätter en plåt så skyddas det väldigt bra, men syllen får inte ligga direkt på trallen utan man behöver ha syllgummi mellan men vi ser inte detta så det kan sitta där..
 
R
En skiss på dina befintliga överbleck samt ett nytt förslag till en förbättring..
Samt att fönsterblecket behöver breddas så att det går in i smygarna på sidorna..
 
  • Handritad skiss på rutat papper som visar en jämförelse av befintligt överbleck och ett förslag på ett förbättrat överbleck med uppvikt kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mortsken och 5 till
  • Laddar…
Du verkar plöjt ner rätt ordentligt med pengar på denna firman.

Det är nog dags att kosta på sig en oberoende besiktningsman som hjälper dig, för det ser inte så bra ut i mina ögon.
 
  • Gilla
Mortsken och 10 till
  • Laddar…
felaktigt enligt vem?

beror ju helt på vad ni avtalat, har ni avtalat enligt utfört så är det ju inte felaktigt.
 
  • Haha
  • Wow
  • Arg
Konra och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.