Hej!
Jag och min man har tittat på ett hus men vi blir lite oroliga för det som står i besiktningsprotokollet.
Någon som vill hjälpa till att komma med input. Är bristerna big no no eller är det ”fel” som låter värre än vad de är?
Jag och min man har tittat på ett hus men vi blir lite oroliga för det som står i besiktningsprotokollet.
Någon som vill hjälpa till att komma med input. Är bristerna big no no eller är det ”fel” som låter värre än vad de är?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 904 inlägg
Jag ser inget som inte går att åtgärda. Viktigaste är väl att ni tar dit en plåtslagare som kan åtgärda bristerna runt taklucka och de saknade överblecken.
Förutom då kanske brunnen i duschen som kan bli ett problem om den början läcka. Men det finns olika sätt att förlänga livslängden.
Verkar ju dock vara tämligen nygjort så 10-15 år håller det säkert.
Förutom då kanske brunnen i duschen som kan bli ett problem om den början läcka. Men det finns olika sätt att förlänga livslängden.
Vi är väl mest oroliga för golvbrunnen om något som sagt skulle börja läcka. Vad kan man göra för åtgärder för att förlänga livslängden?😅S Småbrukaren skrev:Jag ser inget som inte går att åtgärda. Viktigaste är väl att ni tar dit en plåtslagare som kan åtgärda bristerna runt taklucka och de saknade överblecken.
Allt är nyrenoverat och ingen har bott där sedan renoveringen.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 904 inlägg
Nu var det ju bara ett påpekande från besiktningsmannen men lite oklart ändå med vilken fackmannamässig kunskap badrummet är renoverat. Jag skulle nog gräva lite djupare där och ställa fler frågor till säljaren. Be om bilder på avlopp, tätskikt, rördragning under renoveringstiden.
Liknande trådar
-
Dubbelfråga. Handdukar torkar inte / är fogen tät? Rädd för fukt
Badrum -
Tråden för oss med Netgear Arlo
Villalarm & Hemautomation -
Gera/såga golvsockel 45 grader utan att ta loss den, bra idéer?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygge av trädäck - Komprimera/lägga plattor på "marmorkross" ??
Grund & Markarbeten -
Hur fungerar egentligen en Danfoss radiatorventil med termostat?
Värme allmänt