T tobben87 skrev:
Någon som sitter på information när 18v Lamellfräs kommer ut i butik? På Bosch hemsida står det "Kommer snart". Har hittat den på ett fåtal utländska sidor med pris men inte i lager.
September.
Tror jag sett 2/9 på kommande GKS 18V-57-2 GX vilket får mig att tro att lamellfräs och övriga nyheter dyker upp då också.
 
  • Gilla
tobben87
  • Laddar…
Mailade med proffsmagasinet idag och de hoppades på försäljningsstart i oktober på nya cirkeln. Pris hade de ingen aning om ännu.

Väntans tider 😍
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Söker man på 06016C1003 som är Boschs artikelnummer på GKS 18V-57-2 GX ink. 440 skena ser man att den börjar dyka upp i fler och fler webshopar i Tyskland och Österrike.
Några har angett leverans om 4-7 dagar, oklart om det stämmer men det närmar sig.

Även lite lägre priser än Lefelds €569,90.
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
MÅste köpa ny klinga till sänksågen. Original sitter 2608644500. Amazon verkar inte ha just den(?)..utan en som slutar på 7....
Är den ett dåligt köp eller hur ska jag göra?
 
T trojlee skrev:
MÅste köpa ny klinga till sänksågen. Original sitter 2608644500. Amazon verkar inte ha just den(?)..utan en som slutar på 7....
Är den ett dåligt köp eller hur ska jag göra?
Har Du en GKT18V-52 eller GKT55GCE? Dina artikelnummer pekar på 140 ellet 165mm klinga och helt olika tandantal på 42 repektive 24 så inte många rätt här
 
P poba53 skrev:
Har Du en GKT18V-52 eller GKT55GCE? Dina artikelnummer pekar på 140 ellet 165mm klinga och helt olika tandantal på 42 repektive 24 så inte många rätt här
Har båda men det är gkt18v-52an som behöver ny klinga
 
zarkov zarkov skrev:
2608644500 är en 140x20 klinga med 42 tänder, 507 är en 165x20 24T.

500: [länk]

507: [länk]
Kikat på den du länkat till som "500" men tittar man på bilden står det 507 så det är nog det som förvirrar mig😂.
Har upplevt att sågen har velat dra lite snett så därav bytet..
 
T trojlee skrev:
Kikat på den du länkat till som "500" men tittar man på bilden står det 507 så det är nog det som förvirrar mig😂.
Har upplevt att sågen har velat dra lite snett så därav bytet..
Ja, det är inte första gången som Amazon använder nästan rätt bild. Du kan lugnt köpa den klinga du tänkt dig, skulle det mot förmodan bli fel har Amazon fri returfrakt.

Men, är du säker på att det är klingan som är orsaken? Är den helt vinkelrät mot bottenplattan/skenan?
 
zarkov zarkov skrev:
Ja, det är inte första gången som Amazon använder nästan rätt bild. Du kan lugnt köpa den klinga du tänkt dig, skulle det mot förmodan bli fel har Amazon fri returfrakt.

Men, är du säker på att det är klingan som är orsaken? Är den helt vinkelrät mot bottenplattan/skenan?
Ska slänga upp vinkelhaken och kolla. Upplevde att den drog lite en gång i sommar. Men kan även ha varit på grund av att jag sågade max djup och i olika material där klingan inte gick fritt längst ner🤔...men jag vet inte. När man är perfektionist så stör det att ha vetskapen att den dragit snett en gång.
Men om den inte är parallell hur gör man då?
 
GKS 18V-57-2 GX
 
Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
GKS 18V-57-2 GX
[media]
Hmm men klingan på fel sida... Blir så tydligt när man kör med skena.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Hmm men klingan på fel sida... Blir så tydligt när man kör med skena.
Ja, inte lätt för vänsterhänta.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Hmm men klingan på fel sida... Blir så tydligt när man kör med skena.
Verkligen inte fel sida. ☝️😉
 
FredrikR FredrikR skrev:
GKS 18V-57-2 GX
[media]
Märkligt att inte ord nämndes om Stop Control i videon.
Börjar dyka upp hos en del handlare i Europa nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.