M mgranbom skrev:
Har du kollat om transformatorn överhettar? (Se inlägget ovanför ditt...)

/M
Tack. Kikade på min transformator och den ser hel ut. Den sitter dessutom alltid i skugga och hyfsat sval :)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
K KaLnAk skrev:
Tack för svar. Har nu mätt och tyder inte på att det är något kabelbrott så misstänker att laddstationen gett upp.
Gör en testslinga med några meter kabel så ser du direkt om kortet i laddaren är OK.

Hur mätte du upp slingan? Testpennorna som sälja är luriga, kan ge felaktigt positiva besked.
 
E etompau skrev:
Gör en testslinga med några meter kabel så ser du direkt om kortet i laddaren är OK.

Hur mätte du upp slingan? Testpennorna som sälja är luriga, kan ge felaktigt positiva besked.
Hade någon sån där multimeter, fick guidning av svärfar som är elektriker.

Räcker att testslingan är utan guidekabel eller ska de vara en sådan också?
 
K KaLnAk skrev:
Hade någon sån där multimeter, fick guidning av svärfar som är elektriker.

Räcker att testslingan är utan guidekabel eller ska de vara en sådan också?
För test av klipparen/laddare räcker det med en slinga utan guiden, dock blir det inte inte fast grönt sken på dioden i detta fall.
Har du några meter kabel över är det enkelt att sno ihop en komplett slinga med guiden tvinnad till beg.kabeln.
 
johan63 johan63 skrev:
Jag kan fixa verktyg till dig. 4 st för 139:- inkl frakt.
Jag har en sileno city 500 smart. Jag är helt klart intresserad av detta. Och en beskrivning hur man använder det hade ju varit super också… /Andreas
 
johan63 johan63 skrev:
Här är min 750 :love: med Robonect, kamera och garageport:crysmile:
[video]
Det hade varit roligt att se hur kamera byn ser ut. Har du en app för det?
 
Märkte idag att klipparen stått och laddat i över en dag men batteriprocenten bara gått ner. Trots att det stod Laddar i appen.
Gjorde rent blecken och får se om den tar laddning nu...
Kollade batterispänningen i appen och den sa 0,31v? Det kan väl inte stämma? Nu efter några minuter verkar den vara på 0,5v.
Den ska väl vara på 18v??
Skärmdump av systeminformationssida för gräsklipparens batteri med detaljer om batterispänning på 0,34V, 21% batteristyrka, och andra statusvärden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.