Status
Tråden går ej att kommentera.
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Då fäller man ju in en regel och sen brukar jag alltid köra med plåtvinklar som extra förstärkning i hörn.

[länk]
Snyggt! Får se hur vår entreprenör löser det.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Inget arbete idag heller.
 
  • Wow
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Inget arbete idag heller.
Hade ni kommit överens om en ny deadline eller hur va det?
 
R
Globetrot Globetrot skrev:
Inget arbete idag heller.
Men hur mycket luft har dom i tidsplanen?
 
  • Wow
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Men, jag hoppas fortfarande att Entreprenör är duktig på att bygga. Så lite gnissel är ju ok. Nästa vecka ska de börja bygga och ha besiktning. Jag hoppas sååååå mycket att de går bra - utan anmärkningar!

De har massor av fantastiska referenser
Det verkar som att du hoppas väldigt mycket på att entreprenören ska vara så bra som du tror. Lite sund skepsis är nog på sin plats.

Jag var i en liknande sits för några år sedan. Gillade verkligen entreprenören och att de tänkte utanför boxen och kom med förslag på smarta lösningar, så pass mycket att jag såg mellan fingrarna med slarv och mindre ätor som nog egentligen inte var ätor, tills en större miss uppdagades i slutet av projektet och jag höll inne sista betalningen. Såhär i efterhand skulle jag ha varit tuffare mycket tidigare.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Inget arbete idag heller.
Tragiskt...

Jag vet att en del kollegor i branschen reagerar när jag säger att jag aldrig kör två badrum samtidigt men detta är just anledningen till att jag aldrig gör det för då blir det garanterat stillestånd hos någon av kunderna mellan varven.
Möjligt jag av denna anledning blir lite dyrare men jag har full fokus på pågående projekt och ett badrum har aldrig tagit mer än 3,5-4v om det inte varit för något större tillkommande under resans gång.

Tråkigt när det blir så här och ni hade väl ändå avtalat vite... vilket jag aldrig gör faktiskt.
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Inget arbete idag heller.
Dåligt tecken att de bara jobbar de dagar som passar dem. De har antagligen ett annat jobb som brådskar mer (eller betalar mer).

Satt faktiskt i samma sits i samma projekt som omnämns i mitt tidigare inlägg. De försökte göra 2-3 badrum samtidigt vilket innebar att mitt blev kraftigt försenat. I efterhand skulle jag ha varit tuffare och krävt att de slutfört mitt badrum på utlovad tid, om de så skulle ha behövt jobba kvällar och helger.
 
  • Gilla
Globetrot och 2 till
  • Laddar…
Vi har ju vite efter 6 veckor. Lade på stor marginal just för att vi egentligen inte är ute efter att det ska bli billigare ….

Vi vill undvika just detta, att de prioriterar ned oss och det tar halvår

3% per vecka av totalbeloppet så ca -5500kr/vecka.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men hur mycket luft har dom i tidsplanen?
De har sagt 3-4 v och har 6 v på sig. Men de har knappt börjat o det har gått 2,5 snart
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hade ni kommit överens om en ny deadline eller hur va det?
Ja, de flyttade besiktning ett pga ÄTA och det lade på 2 dagar. Men ÄTA är inte gjord …besiktning på onsdag
 
R
Globetrot Globetrot skrev:
De har sagt 3-4 v och har 6 v på sig. Men de har knappt börjat o det har gått 2,5 snart
Men då är det fortfarande 6v som gäller även om en liten Äta har lagts till då ni har lagt på 2v från början..
 
R Rejäl skrev:
Men då är det fortfarande 6v som gäller även om en liten Äta har lagts till då ni har lagt på 2v från början..
6 v är inklusive ÄTA påslaget. Innan var det något kortare. Så, ja…det gäller

ÄTA lade på 2 dagar och sådana saker läggs på oavsett marginaler
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Drygskallar... de utnyttjar ju att ni var snälla och satte 6v på vitet... 😪

Men som sagt... de har troligen en annan kund som skriker högre och så får de släcka bränder.

Hade aldrig orkat driva min verksamhet på det viset och leva med den stressen och besvikna irriterande kunder.
 
  • Gilla
Eccoes
  • Laddar…
Ett råd i all välmening är att redan nu tydligt kommunicera att det är 6 veckor som gäller, därefter kommer ni att tillämpa vite. Gör detta skriftligt så ni kan hänvisa tillbaka till det längre fram. När deadline närmar sig och firman inser att de inte kommer att hinna, kommer de att försöka omförhandla, men då behöver ni stå på er (annars gör firman det).
 
  • Gilla
Mortsken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.