P Peter787 skrev:
Då fungerar t.ex. NordVPN och andra, där du kan välja exitnode.
Jo visst funkar en VPN-tjänst, nu är mitt behov då när jag är utomlands och därför har jag både OpenVPN samt Wireguard i min egen router. Geoblockeringar är ju klart irriterande och betalar man för streamade tjänster så blir man klart sne.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Parabol. Finns hur många fta-kanaler som helst på tex 19°E och 13°E (Astra/Hotbird)
och många mer på iptv
 
Demmpa Demmpa skrev:
Här finns "alla?" satelliter,
[länk]
hur stor parabol behöver man då säg man bor i stockholm minns ju för när man behövde enorma på marken och var det dåligt väder så gick det inte men det var många år sen nu
 
M maria01 skrev:
hur stor parabol behöver man då säg man bor i stockholm minns ju för när man behövde enorma på marken och var det dåligt väder så gick det inte men det var många år sen nu
80cm räcker för tex Hotbird och Astra som sänder mycket franska/spanska/tyska.
Ska man se fria kanaler från England behövs uppåt 200cm
 
M maria01 skrev:
och många mer på iptv
Som finns tillgängliga på ett lagligt sätt?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Som finns tillgängliga på ett lagligt sätt?
grå zon
 
  • Haha
Sthlm_
  • Laddar…
M maria01 skrev:
grå zon
Varför ställde du frågan då i inlägg #159?
 
F FdW skrev:
Jag är en sådan tittare med. Har Viaplay för att kunna se f1. Tittar inte på något annat, har lyckats få det till halva priset de senaste åren men lär bli svårt framöver när de har höjt priserna så.
Någon som provat f1 egna kanal? Den är ju betydligt billigare. Men är det kommentatorer och sånt? (Behöver inte vara på svenska)
F1-TV kostar 200kr i månaden. Brittiska kommentatorer. Mycket bra app där du tex kan se i princip alla historiska race.
 
"Drabba svenska produktioner" men svenska produktioner är ju sopkasst? Nu tittar jag inte på svensk tv, men det är ju oundvikligt att höra om alla värdelösa b-kändis program med alla dessa visor dom ska sitta och sjunga, baka bröd eller vad dom nu gör. Dessutom är ju det mesta skattesubventionerat på ett eller annat sätt...

Konkurera med bättre program istället?
 
  • Gilla
ajn82 och 2 till
  • Laddar…
S
M Mike Andersson skrev:
"Drabba svenska produktioner" men svenska produktioner är ju sopkasst? Nu tittar jag inte på svensk tv, men det är ju oundvikligt att höra om alla värdelösa b-kändis program med alla dessa visor dom ska sitta och sjunga, baka bröd eller vad dom nu gör. Dessutom är ju det mesta skattesubventionerat på ett eller annat sätt...

Konkurera med bättre program istället?
Hur kan du veta att det är värdelösa program om du aldrig sett dom? För att någon skrivit det på ett forum?
 
TV-branschen är TV-branschens största hot.

De förstår inte marknaden idag, utan faller istället tillbaka till gammalt "kabel-TV-tänk". Det skulle behövas en aktör med ett "Spotify-tänk", så att man har tillgång till hela utbudet på ett ställe, och inte behöver flera olika betalabonnemang som var för sig har ett uselt utbud.

Så länge som de fortsätter att ge sämre service än piraterna, till ett högt pris, så kommer de inte att kunna konkurrera.
 
  • Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
P
S Sthlm_ skrev:
Hur kan du veta att det är värdelösa program om du aldrig sett dom? För att någon skrivit det på ett forum?
De ÄR usla !
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Lite ironiskt att Viaplay ens ska uttala sig i ämnet så som det bolaget har sköts generellt..

Hos oss har det då blivit en total utrensning i kanalpaket och abonnemang, varit parabol nötare sen hjulet uppfanns och på senare år kört med Canal Digital innan det nu blev Allente, problemet nu när det blev monopol på sattelit kanalerna ;) och med alla jäkla kanalhus och streaming tjänster hit och dit, så är det ju ett toalt virr varr och priserna sticker iväg.

Förstår definintivt att Iptv fifflandet eskalerar då vi inte har ett system här i landet där du kanske borde få välja hur många och vilka kanaler du vill se och betala därefter, det uppendagas ju ordentligt när exempel min gamla far som alltid sett skidåkning, allsvenskan och shl nu överväger samma sak pga kostnader..

Detta är ju min ventilerande åsikt, men som förälder till ungar i varierande ålder så ska man vilja ge ungarna kanaler så blir det jäv***t dyrt helt enkelt!

Tack för ordet!
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Varför ställde du frågan då i inlägg #159?
ställde den inte till dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.