2 273 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
Nu har vi flytatt in i vårt Eksjöhus
Nu är bygget klart, slutbesiktning gjort och flyttkartongerna flyttade.
Fortfarande är det några saker som inte är åtgärdade efter slutbesiktningen, men snart så kan vi kalla det för färdigt.
Efter alla diskussioner här på sidan tycker jag Eksjöhus skött sig klanderfritt. Kan bara rekomendera dem! Vad som avgör är hantverkarna som bygger huset. Här gäller det att noga, verkligen noga, kolla upp referenser.
Just nu störs jag mest av att Telia klantar till det och att grannen inte godkänner mitt bygglov för garaget. Titta in på min hemsida för att se hur det gått med bygget.
Kaj
Fortfarande är det några saker som inte är åtgärdade efter slutbesiktningen, men snart så kan vi kalla det för färdigt.
Efter alla diskussioner här på sidan tycker jag Eksjöhus skött sig klanderfritt. Kan bara rekomendera dem! Vad som avgör är hantverkarna som bygger huset. Här gäller det att noga, verkligen noga, kolla upp referenser.
Just nu störs jag mest av att Telia klantar till det och att grannen inte godkänner mitt bygglov för garaget. Titta in på min hemsida för att se hur det gått med bygget.
Kaj
Det var maj 2005 som vi köpte tomten. Det betyder 16 månader. Det tror jag inte är snabbt. Men i gengäld tog vi det ordentligt lugnt i början. Vi fattade beslut om husleverantör först i oktober 2005. En del säger att bygga hus tar en graviditet...trolltyg skrev:
Kaj
Jo visst låter det dyrt. Det blir ca 27 000 kr per kvadratmeter.FannySofia skrev:
Tomten ca 2, huset ca 3.
Visst gjorde vi flera tillval. El och larm gick på 200 000 extra. Kök, bad, kakel&klinkers etc. Allt drar iväg.
Kaj
Du har rätt, jag brukar säga att när vi byggde vårt hus var det som att vänta barn, man vet inte vad det blir förrän det är färdigt och om det blir så bra som man hoppades.Kajen skrev:
Det huset har vi sålt och nu väntar nya tider. För mig väntar en stor tillbyggnad, det blir ett Vittjärvshus.
Det måste kännas helt underbart....jag längtar så mycket tills det är vår tid, fast vi har ju en bit kvar :
Lägg gärna upp fler bilderpå hemsidan på alla rum nu när det är klart. Det är så kul att se.
Lägg upp massor med bilder
GRATTIS!!
Lägg gärna upp fler bilderpå hemsidan på alla rum nu när det är klart. Det är så kul att se.
Lägg upp massor med bilder
GRATTIS!!
Nu har jag lagt upp några bilder till. Ska snart lägga upp flera bilder som jag tog timman före slutbesiktning. Informerar då jag gör det.jessicaodanne skrev:
Tack för de positiva hejropen
Kaj