Hur är det med regnsensorm, när den aktiveras och klipparen åker hem.
Den verkar stanna hemma för evigt om man inte går in och ”bekräftar”. Det finns ju en inställning i klipparen hur länge den skall avvakta vid regn. Tror min var satt på 40 minuter. Men måste som sagt alltid bekräfta.
 
Det finns två sensorer/skruvar som känner av vattnet, de sitter strax bakom ”stop-knappen”.

Om det ligger kvar vatten mellan dessa sensorer så är klipparen lite blyg och antar att det fortfarande regnar.
 
V Vardagsrum skrev:
Det finns två sensorer/skruvar som känner av vattnet, de sitter strax bakom ”stop-knappen”.

Om det ligger kvar vatten mellan dessa sensorer så är klipparen lite blyg och antar att det fortfarande regnar.
Fast så är det inte, detta kvarstår tills jag återställer..
 
I sådana fall är det fel på din klippare. Rekommenderar att du kontaktar tillverkaren/återförsäljaren på antingen tel: 0770-930739 eller mail grizzly@lidl.se
 
  • Gilla
mrblomman
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
I sådana fall är det fel på din klippare. Rekommenderar att du kontaktar tillverkaren/återförsäljaren på antingen tel: 0770-930739 eller mail grizzly@lidl.se
Yes jag får göra så.
 
min lidl-klipare har problem med schemat. Om den dör när den är ute och klipper (vilket händer rätt ofta då jag har besvärlig tomt och inte hunnit/lyckats täppa till alla gropar än) så tappar den schemat jag ställt in, vilket betyder att den inte åker ut och klipper igen utan står kvar i laddstationen efter jag lyft in den. Och när schemat väl är inställt så ignorerar den det och fortsätter klippa efter läggdags.
Någon som har varit med om något liknande?
 
Känner inte igen det du beskriver rakt av men det finns två sätt att få klipparn att köra.

#1: Schemalagd tid
#2: Manuell start (vilket du gör om den fastnat och du hjälper den)

Man kan i inställningarna ändra hur länge roboten ska klippa vid en manuell start, och denna tid kan sträcka sig längre än den schemalagda
 
K klinus skrev:
min lidl-klipare har problem med schemat. Om den dör när den är ute och klipper (vilket händer rätt ofta då jag har besvärlig tomt och inte hunnit/lyckats täppa till alla gropar än) så tappar den schemat jag ställt in, vilket betyder att den inte åker ut och klipper igen utan står kvar i laddstationen efter jag lyft in den. Och när schemat väl är inställt så ignorerar den det och fortsätter klippa efter läggdags.
Någon som har varit med om något liknande?
Se antalet arbetstimmar (work time) om det är mindre än schemalagda timmar kommer schemat inte att följas.
I praktiken är det starkaste sättet att följa och att börja klippa att trycka på Start-knappen, sedan antalet timmar och sedan schemat.
Jag vet inte om jag var tydlig, ursäkta mig då.
 
  • Gilla
Tomas Mauritz
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Lysande! 😀

Hur kommer det sig att du ville prova att byta?
På min disk har ett av skruvhålen blivit snett så kniven tar i kåpan. Jag antar att den fastnat nånstans och knäckt till den.
Nån som vet vilka knivar från Temu som passar?
 
Ulan99 Ulan99 skrev:
Monterade en ny knivtallrik från Temu idag.
Man får borra ett hål i mitten och fila lite i ytterkanterna på dom tre skruvhålen så passar den bra. (Eller borra tre nya hål)
RSD-01 heter den.
Vanliga M4 skruvar utan klackar som håller knivarna. Dessa knivarna och skruvarna ska passa [länk]
[video]
Kreativt!
Skulle det funka lika bra att borra ytterligare hål i knivtallriken som följde med roboten och montera ytterligare knivar på så vis tro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.