A atomlab skrev:
Har en kompis som är köttbonde och där har jag nu en tjur av sorten hereford och som jag tänker låta gå i 2,5 år (1,5 år gånger) Får helt själv välja vilket foder, ras och om det skall vara frigående och gräsätande eller matade. Detta är en 24månader Simmental frigående förutom sista 6mån då den mest fick majs. Självklart så väljer jag sedan även hur den skall hängas då han även har ett eget slakteri.

Någon som kan tipsa om något spännande?

Väldigt gott kött och fin marmorering.
Härligt! Hoppas du hittar på något kul
 
Dagens rätt blev pasta med zucchini, vitlök, soltorkade tomater, svarta oliver och en skopa pastavatten till créme fraîches.
Glömde fota men resterna fanns kvar…
 
  • Rester av pasta med zucchini, vitlök, soltorkade tomater och svarta oliver i créme fraîche-sås i en stekpanna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Dagens rätt blev pasta med zucchini, vitlök, soltorkade tomater, svarta oliver och en skopa pastavatten till créme fraîches.
Glömde fota men resterna fanns kvar…
Även skinka, ser det ut som. 😉
Låter mycket gott. 🙏
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Även skinka, ser det ut som. 😉
Låter mycket gott. 🙏
Haha, så klart. Missade det. Även basilika fanns med. Tror nog att en italienare kunde ätit detta 😉
 
  • Älska
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är en igrill2, de blev uppköpta av Weber för några år sedan men jag tror produkten är den samma.

Ja den är nice. Upp till fyra givare kan anslutas. Jag brukar ha två, en i köttet och en som mäter temperaturen i grillen som på bilden. Så ligger man runt 70 grader. Kräver lite övning när man ska mata nya bricketter. Speciellt med fina kvalitetsbricketter så tar det sin lilla tid för dem att nå sin fulla energi vilket gör att det är ganska stort eftersläp på temperaturen.


Man kan köra ormtekniken men tycker den lämnar lite till slumpen när det gäller måltempen.
Tackar så jättemycket för svaret! Funderar nämligen på att ge en till bättre hälften i present. Eller iallafall en som ser väldigt lik ut av det som jag såg på din bild.
 
Lunch på en rastplats i Blekinge

En kastrull med makaroner, wienerkorv och tomatsås från en burk Mutti på en bärbar spis vid ett bord på en rastplats med bänkar och lastbil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nån typ av makaroner, wienerkorv och en burk Mutti med parmesan
 
  • Gilla
mexitegel och 8 till
  • Laddar…
Nästa höjdpunkt, rester av dagens lunch mellan 2 bröd, lite ost och salami 😄

Bärbar gasolspis med en dubbelgrillpanna ovanpå, stående utomhus på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste rensa kylen
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
ullberg
Middag på G men det är en bra bit kvar innan jag är färdig vid spisen…
Diced potatoes being cooked in a large frying pan on a stovetop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Det önskades pizza i helgen, jag är inte den som är den

Utomhuskök med en pizzaugn laddad med en pizza, omgiven av ingredienser och köksredskap på en arbetsbänk i trä, redo för pizzabakning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 12 till
  • Laddar…
Gjorde en korvgryta på vitlöksstekta champinjoner, chorizo, grillade röda spetspaprikor som mixades ned i redning på smör/mjöl&mjölk.
Äts med Basmati ris , sallad , odlad chili och ett par vårrullar.
Ingen öl , måste köra bil 😭
Svart tallrik med vit Basmati-ris, korvgryta med chorizo, champinjoner och spetspaprikor, vårrullar och sallad. Bakgrund: ljus dryck i ett glas på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
ullberg
ullberg ullberg skrev:
Middag på G men det är en bra bit kvar innan jag är färdig vid spisen…
[bild]
Äntligen klart och uppätet, kräver minst helg och i princip semester för att jag ska orka med en Rydberg….
Oxfilé à la Rydberg, en traditionell svensk maträtt, serverad med en skål sås, ett glas rött vin och en vinflaska i bakgrunden på ett dukat matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med Biff Rydberg serverad med köttbitar, krossad potatis, rå äggula och lök tillsammans med en krämig sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 12 till
  • Laddar…
R
Fläskfilé Africana med ris o sallad..
 
  • Porslinstallrik av fläskfilé Africana med ris och sallad, omgiven av en gaffel, en kniv och en Mariestads ölflaska på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Äntligen klart och uppätet, kräver minst helg och i princip semester för att jag ska orka med en Rydberg….
[bild]

[bild]

/U
Lyxig Pytt i Panna!
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Det önskades pizza i helgen, jag är inte den som är den

[bild]
Du har säkert nämnt det innan, men vad är det för pizzaugn? :)
 
BURGERTAJM!
Har lagat både en thai-fusiongryta och en korvgryta idag.. men nä, det passade inte till middag haha.. så det blev hamburgare istället!

Var sugen på "äggburgare".. så det blev det (makens utan ägg..): stekt ägg, bröd, stekt lök, rostad lök, ost, grönsaker, gurkmajjo (egen variant), lite sirrachadressing (sån där färdig på tub, lite hm mjäkig i hetta.. men ok.. lite som vanlig hamburgerdressing) och så en nötfärsplätt då.. :)

Gjorde lite coleslaw och pommes att servera till..

Hamburgare med stekt ägg, rostad och stekt lök, ost, tomat, sallad, gurkmayonnaise, sirrachadressing och nötkött serverad på ett vitt hamburgerbröd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hamburgare med stekt ägg serverad på en tallrik med pommes frites och coleslaw, tillsammans med bestick på en mörk bordsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hamburgare med stekt ägg, ost, stekt lök, grönsaker och dressing på en tallrik, serverad med pommes frites och coleslaw i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.