K karlmb skrev:
Hur har laddare eller stolpe något med detta att göra?
Det var du som tog upp det, så det får du avgöra själv.
K karlmb skrev:
Surgubbe.
🤣😂🤣
 
A ajn82 skrev:
Har läst att Sverige har grövre och bullrigare asfalt än resten av Europa, känns rimligt att det även leder till högre förbrukning
Varför har vi så grov och och bullrig asfalt? Snö och is? Jmf Finland?
 
S SideshowBobBuilder skrev:
Varför har vi så grov och och bullrig asfalt? Snö och is? Jmf Finland?
Jag vet inte, om det bara har och göra med snö och is tycker man vi i Skåne kunde fått slippa i alla fall
 
A ajn82 skrev:
Jag vet inte, om det bara har och göra med snö och is tycker man vi i Skåne kunde fått slippa i alla fall
Ja! Är det så att Sverige bara är fattigt och vi lägger skitdålig asfalt på vägarna?
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det var du som tog upp det, så det får du avgöra själv.

🤣😂🤣
Det var du som började yra om att jag har dålig koll om jag inte vet skillnaden mellan laddare o stolpe. Vilket ju är en sur idiotkommentar.
 
K karlmb skrev:
Det var du som började yra om att jag har dålig koll om jag inte vet skillnaden mellan laddare o stolpe.
Nej, jag konstaterade bara att du inte visste vad du pratade om i största allmänhet.
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Begagnade elbilar, finns det någon extra bra deal där ute?

Ser nu att:

ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021:surprised:r med 12' mil

Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil

Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil

Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Begagnade elbilar, finns det någon extra bra deal där ute?

Ser nu att:

ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021:surprised:r med 12' mil

Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil

Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil

Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil
zoen passar väl bra för de som är max 170 långa och byggda som en tour de france cyklist utan barn.
Den blir nog dyrare än att plocka ut en helt ny model y med tanke på batterihyran.

Jag kollade på zoe när jag skulle ha 2022. Men jag hade fått lämna kärringen hemma om vi skulle nånstans.
 
R Rkarlsson skrev:
zoen passar väl bra för de som är max 170 långa och byggda som en tour de france cyklist utan barn.
Den blir nog dyrare än att plocka ut en helt ny model y med tanke på batterihyran.

Jag kollade på zoe när jag skulle ha 2022. Men jag hade fått lämna kärringen hemma om vi skulle nånstans.
Är det enbart batterihyra numer?
Vi har friköpt batteri i vår från -19.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Är det enbart batterihyra numer?
Vi har friköpt batteri i vår från -19.
Den för 60 tusen var batterihyra =) Det hade jag inte trivts med. Vet inte vad hyran kostar på en bil för 60 men det lär ju inte kosta under 2-3000 i månaden om man kör 2000 eller mer om året
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Är det en så dålig affär att köpa en Zoe med batterihyra? De har ju en förutbestämd modell för utköp av batterierna där dessa faller med 9 % (om jag minns rätt) i värde per år.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är det en så dålig affär att köpa en Zoe med batterihyra? De har ju en förutbestämd modell för utköp av batterierna där dessa faller med 9 % (om jag minns rätt) i värde per år.
Om man har 8 mil tur och retur till jobbet så är det en korkad affär. Bor man i stan eller har 2 mil om dagen kanske det är bra affär.
Men om batterihyran är för dyr så är det fortfarande en korkad affär.
 
R Rkarlsson skrev:
Om man har 8 mil tur och retur till jobbet så är det en korkad affär.
Ja, jo, jag menar inte att den passar alla.
R Rkarlsson skrev:
Men om batterihyran är för dyr så är det fortfarande en korkad affär.
Jag håller med om att man inte ska hyra batterierna, men min poäng var ju just att de inte är hutlöst dyra att köpa loss.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, jo, jag menar inte att den passar alla.

Jag håller med om att man inte ska hyra batterierna, men min poäng var ju just att de inte är hutlöst dyra att köpa loss.
Går renaults batteri att köpa loss? Hade för mig att det inte gick. Nej självklart borde de inte vara dyrt alls då de betalt batteriet ett par ggr om antagligen och om de inte bytt det så får du ett osäkert batteri om bilen rullat 12-13 tusen mil med osäker sträcka.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Begagnade elbilar, finns det någon extra bra deal där ute?

Ser nu att:

ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021:surprised:r med 12' mil

Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil

Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil

Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil
Det är ju ganska olika bilar du tar upp. Eftersom jag vill kunna dra en liten släpvagn och inte vill ha en sedan skulle jag nog välja ID4 av dem. Jag har ett hyfsat intryck av niron om man inte behöver dra släpvagn. ID4 2021 är också den bil som jag just bytt ut efter 7500 mil. Nackdelar med ID4 är väl bakhjulsdrift och jobbigt menysystem. Kanske lite onödigt hög förbrukning. Men den fungerade bra för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.