1 439 900 läst · 23 714 svar
1440k läst
23,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 291 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 291 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 347 inlägg
Begagnade elbilar, finns det någon extra bra deal där ute?
Ser nu att:
ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021r med 12' mil
Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil
Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil
Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil
Ser nu att:
ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021r med 12' mil
Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil
Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil
Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil
zoen passar väl bra för de som är max 170 långa och byggda som en tour de france cyklist utan barn.Johannes Carlsson skrev:Begagnade elbilar, finns det någon extra bra deal där ute?
Ser nu att:
ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021r med 12' mil
Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil
Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil
Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil
Den blir nog dyrare än att plocka ut en helt ny model y med tanke på batterihyran.
Jag kollade på zoe när jag skulle ha 2022. Men jag hade fått lämna kärringen hemma om vi skulle nånstans.
Är det enbart batterihyra numer?R Rkarlsson skrev:
Vi har friköpt batteri i vår från -19.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 291 inlägg
Är det en så dålig affär att köpa en Zoe med batterihyra? De har ju en förutbestämd modell för utköp av batterierna där dessa faller med 9 % (om jag minns rätt) i värde per år.
Om man har 8 mil tur och retur till jobbet så är det en korkad affär. Bor man i stan eller har 2 mil om dagen kanske det är bra affär.Nötegårdsgubben skrev:
Men om batterihyran är för dyr så är det fortfarande en korkad affär.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 291 inlägg
Ja, jo, jag menar inte att den passar alla.R Rkarlsson skrev:
Jag håller med om att man inte ska hyra batterierna, men min poäng var ju just att de inte är hutlöst dyra att köpa loss.R Rkarlsson skrev:
Går renaults batteri att köpa loss? Hade för mig att det inte gick. Nej självklart borde de inte vara dyrt alls då de betalt batteriet ett par ggr om antagligen och om de inte bytt det så får du ett osäkert batteri om bilen rullat 12-13 tusen mil med osäker sträcka.Nötegårdsgubben skrev:
Det är ju ganska olika bilar du tar upp. Eftersom jag vill kunna dra en liten släpvagn och inte vill ha en sedan skulle jag nog välja ID4 av dem. Jag har ett hyfsat intryck av niron om man inte behöver dra släpvagn. ID4 2021 är också den bil som jag just bytt ut efter 7500 mil. Nackdelar med ID4 är väl bakhjulsdrift och jobbigt menysystem. Kanske lite onödigt hög förbrukning. Men den fungerade bra för mig.Johannes Carlsson skrev:Begagnade elbilar, finns det någon extra bra deal där ute?
Ser nu att:
ID4 börjar finnas en del att välja på under 300' typiskt 2021r med 12' mil
Kia Niro strax över 200' för 2019-2021 ca 12' mil
Renault Zoe 22kWh för 60' 😅 men typ 90' för en 2019 med 41kWh batteri och 10' mil
Tesla Model 3 SR 2019 260' och 12' mil
Tesla Model 3 LR 2021 300' 13' mil