Med tanke på alla fina pizzor som publiceras härinne.. så måste jag givetvis kontra lite med nått lite mindre graciöst 😜 men det var gott, kul och smakerna blev bra!

Hade ju gjort en deal på surdeg i påse.. (aldrig testat innan, bara testat ”rektangulära pizzabottnar” på rulle innan)

Hemlagad pizza med skinka, lök och ost, serverad på blommiga papperstallrikar tillsammans med pizzasallad. En gul kopp och personer som äter syns också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Champinjoner, skinka, ost, lök, tomatsås

Hemmabakade pizzabitar med tomatsås, ost, skinka, salami och tomatskivor på vit rektangulär tallrik, med tallrik innehållande sallad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Salami x 2, burrata, ost, tomat, soltorkad tomat, ruccola (ur bild..)m tomatsås.

En hemmagjord rektangulär pizza med kycklingkebab, sallad, gurka, tomat, ost, lök och kebabsås på en plåt med bakplåtspapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kycklingkebabkött, tomatsås, sallad, gurka, tomat, ost, lök, kebabsås..

SERVERADES TILL:
Maken gjorde pizzasallad (ättika..)
Coleslaw

👍
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Inte för idag, men skall avnjutas snart. Jag importerade en dansk ost som jag inte sett förut, Gamle Ole's Far ekstra ekstra lagret. Lite orolig för att öppna den måste jag erkänna... Men är man torsk på dansk ost så är man.

/Höghus

[bild]
Idag var det dags, ostbricka med Gamle Oles far. Fru Höghus ulkade när jag öppnade den, som tur var kunde vi sitta utomhus på altanen ikväll. Jag tycker den smakar himmelskt...
Lyckligtvis har vi ett sommarkylskåp på altanen med mest ölburkar och vinflaskor i. Där får danskosten hållas.

/Höghus

Ostbricka med olika ostar, kex, vindruvor, en skivad päron på en röd skärbräda, och en smartphone på ett utebord med jordgubbsmönstrad duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag hittar den inte på svenska ...
Serie från "Asterix en Corse" där karaktärerna undersöker en starkt doftande ost. Asterix och Obelix sitter vid bordet medan en annan karaktär sniffar osten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Testade denna idag. Lättlagat och gott.
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Köpte färska jätteräkor, råa. Kokade på svenskt vis i salt vatten och åt med vitlöksbröd och lite vitt vin.

80kr per kilo, levererade hem till dörren.

Fantastiskt gott.
 
  • Jätteräkor kokta på svenskt vis i en plastbehållare på en köksbänk bredvid en sked, nära diskhon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag hittar den inte på svenska ...
[bild]
Eftersom det är fredag så vågar jag posta ett gammalt danskt uttryck (översätter det till svenska så att alla förstår det)
Gammal ost och flickans lilla, smakar gott men luktar illa 😎
 
Årets första egna färskpotatis. Early rose som är först ut. Det markerar också slutet på köpe-potatisen och nu kan vi äta egenodlad fram till maj nästa år. Kalas!

Färskpotatis av sorten Early Rose kokas i en kastrull fylld med vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Gårdagens Dessert👌
Milkshake med vispgrädde, chokladsås och ett hjärtformat våffelkex, serverad i ett högt glas på ett dukat bord med personer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
LIBANESISK MEZE (med en twist..)
Det tog tid kan jag tala om.. har gjort av med massa tahini, säkert 10 citroner och 8 auberginer.. med mera!

Svart skål med hemgjord libanesisk mtlabb (aubergineröra) med tomat- och grönsakstärningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mtlabb (aubergineröra, typ korsning baba ganoush och tabbouleh)

En skål hummus toppad med olivolja på ett mörkt träbord, serverad med en sked.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hummus (ja, maken fick göra denna!)

En skål med kycklingröra med tahini, dekorerad med färska örter och en sked, på ett trät bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kycklinglöra med tahini

Skål med tzatziki smaksatt med smulad fetaost och toppad med olivolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tzatsiki.. (tvist - med smulad fetaost i dessutom)

Korg med Libabröd i ett kök, del av meze-servering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Libabröd (jag köpte färdigt!)

Skål med färgglad tabbouleh, innehållande bulgur, hackade tomater, persilja, rödlök och mynta, serverad på ett mönstrat glastallrik, med en sked på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tabboueleh

Skål med Mtlabb, en hemlagad libanesisk aubergineröra, står på ett mörkt träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baba ganoush

En middag med libanesisk meze, inklusive tabbouleh, hummus, baba ganoush, kycklingröra med tahini, tzatziki med fetaost, libabröd och köttfärsbiffar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En trevlig afton och maten blev både god och omtyckt! 👍😊

Som "kött" serverades köttfärsspett, fast med utdragna spett haha.. (köttfärsbiffar?) med kryddor som kanel, sumak, timjan osv..
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
kashieda och 12 till
  • Laddar…
En Texas burgare gick åt inför ’Insidan Ut 2’.
 
  • Två hamburgare med sallad och ost, krusiga pommes frites, en burk Zingo och ett glas läsk, serverade på ett bord täckt av papper med illustrationsmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
En Texas burgare gick åt inför ’Insidan Ut 2’.
Oj! Det var länge sedan jag såg den typen av pommes. Gör man dom fortfarande alltså?
Hur gör man dom i en restaurang? Har man en skärmaskin som skär dom på det viset? Någon som vet?

Jag har bara sett dom i frysta påsar i mataffärerna och de brukar vara gjorda av någon form av potatismos.
Var dom goda?
 
Hemlagad pinchos serverad på utomhusbord: räkor i röd gryta, friterad kyckling, ostkrokett, kebabrulle, renstek i vinröd sås, pommes frites och två vinglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite hemmapinchos! Tigerräkor med vitlök och chili, minikebabrulle, slowkockt renstek med potatisbakelse och rödvinssås, chickenpopcorn, tryffelmajjo å lite strips. Inte så vackert men mättande.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Oj! Det var länge sedan jag såg den typen av pommes. Gör man dom fortfarande alltså?
Hur gör man dom i en restaurang? Har man en skärmaskin som skär dom på det viset? Någon som vet?

Jag har bara sett dom i frysta påsar i mataffärerna och de brukar vara gjorda av någon form av potatismos.
Var dom goda?
Vet inte om det är Bastard Burgers modell.
Smakade inget speciellt tyckte jag.
Det duger i krig 😅

Annars kan du loss på ett billigt järn via Amazon om du vill freestyla själv 👌
https://www.amazon.se/Vågskärare-trähandtag-vågskärare-pommesskärare-axelskärare/dp/B0BG75L7BJ
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Idag serverades tvårätters by the fire by the ocean on a lonely island i solnedgången 😍.

Grillad salcicia, potatissallad, pinnbröd med hemmatomater och gurka.
Middag vid vattnet i solnedgången med grillstekt salcicia, pinnbröd, potatissallad, hemmatomater och gurka i skål, samt grillad marshmallow på pinne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Till dessert grillad marshmallows 😋.
Lägereld på stenig strand vid havet i solnedgång med grillad marshmallow på pinne, båt förtöjd vid klippa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närmsta granne är kustbevakningen på behörigt avstånd 😂.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 13 till
  • Laddar…
Besökte särbon på sjukhuset idag, maten var katastrof, och hon hoppades på nått roligare när det var lördag.
Maten serverades när jag var där, Fetaostpaj med spenat.
"Det här äter man möjligtvis till lunch, inte till lördagsmiddag, jag ville ha en grillad biff med pommes o bea"
 
  • Ledsen
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.