Öppna och testa. Om du inte är nöjd reklamera eller bit ihop för en tappad hundring.
 
K Kane skrev:
Öppna och testa. Om du inte är nöjd reklamera eller bit ihop för en tappad hundring.
Jag saknar erfarenhet av andra detektorer att jämföra med, så hoppas att någon här kan ge en bedömning av hur prisvärd den är.
 
  • Gilla
Smoothie
  • Laddar…
  • Gilla
Smoothie
  • Laddar…
K Kane skrev:
För 99 kr är den prisvärd. Jag har en Bosch för en tusenlapp och en no-name för några hundringar. Ingen skillnad i prestanda...
[länk]
Ok tack :)
Det är mest strömförande kablar i de gamla väggarna jag är orolig för, så jag hoppas att den kan varna för dessa.
 
Redigerat:
K Kane skrev:
Bästa verktyget att hitta reglar är detta (via skruvarna). Köpte en sådan när jag ville ta ner gipsskivor hela.
[länk]
Ja, magneter funkar bra för att hitta skruvar och reglar, tack.
 
  • Magneter placerade på en vägg för att hitta skruvar och reglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
S Smoothie skrev:
Ok tack :)
Det är mest strömförande kablar i de gamla väggarna jag är orolig för, så jag hoppas att den kan varna för dessa.
De där sökarna brukar vara ganska kassa på att hitta elkablar i väggar, så fort de ligger några få cm in i väggen.
Det är min erfarenhet.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
De där sökarna brukar vara ganska kassa på att hitta elkablar i väggar, så fort de ligger några få cm in i väggen.
Det är min erfarenhet.
Det är dessutom "hönsnät" och spikar som stör i väggarna 🤔
 
Bingo!

Hittade nästan allt jag ville ha förutom möbelhjulen. Dessutom sprang jag på ett hålsågset som ska få bekänna färg på landet snart.

Snabbtvingar (2 normala, 2 mini) - 99kr
Filtglidare - 29kr
Hålsågset - 149kr
Teleskopisk fönstertvätt/skrapa - 29kr

Ett tips till er i Sthlm - Lidl i Akalla har både välstädat på hyllorna och vad det verkar ingen större ruljans på verktyg och trädgårdsprylar så där är det stor cghans att ni hittar tidigare veckors specialare.
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Biltemas regelsökare för 179 fungerar alldeles utmärkt att hitta träreglar med åtminstone (aldrig provat att leta kablar med).

Den påminner väldigt mycket om Lidls i utseende och funktioner när jag tittar på bilderna.
 
  • Gilla
Smoothie och 1 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Jag backar, det var den andra som var "skiftnyckel med spärr".
[länk][bild]
Jag klämde lite på spärr-varianten senast. Den kändes felvänd och klen. Fast det är ju ont om spärrnycklar som är öppna så den kan ju vara rätt verktyg i vissa situationer.
 
VidarH VidarH skrev:
Jag klämde lite på spärr-varianten senast. Den kändes felvänd och klen. Fast det är ju ont om spärrnycklar som är öppna så den kan ju vara rätt verktyg i vissa situationer.
Kinesisk spegelvänd skiftnyckel? Hua...inte roliga att få i handen å skruva med...
 
blackarrow blackarrow skrev:
Kinesisk spegelvänd skiftnyckel? Hua...inte roliga att få i handen å skruva med...
Den jag petade på belastade den övre delen av den lösa käften vid dragning, så felvänd ur hållfasthetsperspektiv. Men rätt för den mekaniska funktionen.
 
F fribygg skrev:
Jodå, men inte i den här tråden.
Var ska man annars diskutera kvalitet på svetsmuttertänger då? För enligt google nämns de bara i denna tråd vilket gör den till det enda relevanta stället 😅
blackarrow blackarrow skrev:
Det var ju ironi 🙄 Först när jag såg bilden trodde jag den var en fotoshoppad. 🤪

Jag har ingen själv, men antar funktionen är att man ställer in skiftnyckel som vanligt men att armen sen spänner inställningsvredet så det lilla glappet försvinner och muttern då sitter fast.
Jag tycker ditt ”svetsmuttertång” är ett mycket bättre namn än deras eget ”Justerbar skiftnyckel med spärr.
Alla skiftnycklar är väl justerbara, därav skift- i namnet. Och det utmärkande draget hos en tång är dynamisk käke vilket de missar 🤔
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Var ska man annars diskutera kvalitet på svetsmuttertänger då? För enligt google nämns de bara i denna tråd vilket gör den till det enda relevanta stället 😅

Jag tycker ditt ”svetsmuttertång” är ett mycket bättre namn än deras eget ”Justerbar skiftnyckel med spärr.
Alla skiftnycklar är väl justerbara, därav skift- i namnet. Och det utmärkande draget hos en tång är dynamisk käke vilket de missar 🤔
Varför inte starta en tråd om kvalite? Den här tråden ska väl handla om Lidl verktyg..
 
  • Haha
  • Wow
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.