Gaaahhh!!! Ena hjulmotorn på gräsklipparen har lagt av. Eller ja, nåt jävla fel i drivningen på det är det i alla fall. Som om skiten inte kostat nog efter att trafo och laddstation slogs ut av åska tidigare i sommar.

Och så måste man knuffa runt Klippon istället. Och slipa knivarna på det gamla bojsänket. (Och ja, jag inser att det är Husqvarnan som är ett bojsänke nu egentligen.)

Gaaahhh!
 
  • Gilla
  • Ledsen
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
galento
  • Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaaahhh!!! Ena hjulmotorn på gräsklipparen har lagt av. Eller ja, nåt jävla fel i drivningen på det är det i alla fall. Som om skiten inte kostat nog efter att trafo och laddstation slogs ut av åska tidigare i sommar.

Och så måste man knuffa runt Klippon istället. Och slipa knivarna på det gamla bojsänket. (Och ja, jag inser att det är Husqvarnan som är ett bojsänke nu egentligen.)

Gaaahhh!
Man ska inte köra klipparen när det kommit 40 mm under gårdagen här i norra länet.😉
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Det är lugnt, den pajade redan i tisdags. 😉 Jag har bara inte varit på plats och inspekterat förrän nu.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tack! Hittade en tråd som @GordonE varit aktiv i som beskriver samma problem: [länk]

Ska svära lite mer över saken idag (det är ju ändå söndag), sen bestämma mig för om jag gitter försöka själv eller om det blir verkstadsbesök.
Hör av dig om du behöver lite vägledning 👍
Det mesta finns om det skulle behövas.
 
  • Gilla
zwennebanan och 6 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaaahhh!!! Ena hjulmotorn på gräsklipparen har lagt av. Eller ja, nåt jävla fel i drivningen på det är det i alla fall. Som om skiten inte kostat nog efter att trafo och laddstation slogs ut av åska tidigare i sommar.

Och så måste man knuffa runt Klippon istället. Och slipa knivarna på det gamla bojsänket. (Och ja, jag inser att det är Husqvarnan som är ett bojsänke nu egentligen.)

Gaaahhh!
Köp en reservdelsmaskin. Jag har snart bytt alla delar från den ena in i den andra.
 
  • Haha
  • Wow
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaaahhh!!! Ena hjulmotorn på gräsklipparen har lagt av. Eller ja, nåt jävla fel i drivningen på det är det i alla fall. Som om skiten inte kostat nog efter att trafo och laddstation slogs ut av åska tidigare i sommar.

Och så måste man knuffa runt Klippon istället. Och slipa knivarna på det gamla bojsänket. (Och ja, jag inser att det är Husqvarnan som är ett bojsänke nu egentligen.)

Gaaahhh!
Jag kan ta hand om klippon om den är till mycket besvär😀
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAHH!!!
Förbannade jävla bil... Kom en felkod.....
" auto gearbox overheated" haft bilfan i mindre än en vecka.....
Ringa verkstan imon och om de kan se vad det kan va för skit.....
 
  • Ledsen
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
GAAAAAAHH!!!
Förbannade jävla bil... Kom en felkod.....
" auto gearbox overheated" haft bilfan i mindre än en vecka.....
Ringa verkstan imon och om de kan se vad det kan va för skit.....
Är det en Ford? Hade det nyss på min Ford då fick dom byta hela styrboxen till lådan.
 
putte22 putte22 skrev:
Är det en Ford? Hade det nyss på min Ford då fick dom byta hela styrboxen till lådan.
En jävla renault. Ska ringa imon sp för vi se vad det kan va..... Vi som köpte en "ny" bil bara för att vi ska flytta och ha en bättre flyttbil mm.....
 
Hus tomte
P Pappa1986 skrev:
En jävla renault. Ska ringa imon sp för vi se vad det kan va..... Vi som köpte en "ny" bil bara för att vi ska flytta och ha en bättre flyttbil mm.....
Du sa det själv

Jävla Renault
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
GAAAAAAHH!!!

Försökte putsa skorstenen med kalkbruk och råkade stänka i ögat!
Aj vad ont det gjorde.
När jag försöker köra iväg till apoteket för att köpa ögonsalva så är backen upp från tomten så blöt efter allt regn och jag har för lite tålamod så jag kör tvärfast i leran! GAAAAHH!!

Detta var i förgår och och jag har sedan dess blivit uppbogserad av traktor. Läkare har titta på ögat. Jag har fått salva och ögat är helt rött men ser ut att läka bra.
 
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ni här som bygger it system och hemsidor är säkert bra och gör vettiga saker. Jag bara undrar varför det finns så väldigt många helt värdelösa hemsidor hos så många företag? Ofta stora företag. Är det för att dom beställer billigast möjliga?
Det är för att de inte inventerar kontinuerligt. Säkert vanligt att folk tar 6 stolar och betalar för 4, att det plockas ihop varor och läggs åt sidan som inte checkas ut ordentligt, att folk tar 4 olika men scannar 4 lika, att man slarvar med utcheckning av skadade varor som flyttas till reahörnan osv. Ibland kan det vara så enkelt som att det står att det finns tre stycken, men tre kunder har plockat dem och inte kommit fram till kassan än.
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Utökade klippargaraget vänsterut med en sittbänk.
Utbyggt klippargarage med en sittbänk till vänster som ännu inte är helt färdigbyggd, ståendes på en stenlagd och grusig yta med gula blommor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Naturligtvis tog virket slut så jag blev inte helt färdig. GAAAAH!
 
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.