J john.h skrev:
Jag har inte Instagram, går bra att titta ändå för mig.
Åfan, smidigt!

Själv vart jag "tvungen" att skaffa det efter att ena favoritställena för lunch flytta lunch-sedeln dit...
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Jonas Persson och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Har får ju inte fler IQn för det väl?
Nej men prioriteringarna kan bli väldigt annorlunda.
 
  • Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
När han körde in i rondellen så hade inte traktorn bromskraft nog så han bröta rätt in och bilarna i rondellen fick stanna.

Så att dra en stor motorbåt efter en trädgårdstraktor, nja! Han skulle nog behövt surra båten lite bättre för att slippa få den i ryggen när han krockar med något.
Trädgårdstraktor???
Kanske dags för nya glasögon, om du tycker det liknar en trädgårdstraktor. Det liknar mest en gammal hederlig IH35. Men kan även vara en likvärdig jordbrukstraktor från tidigt 60-tal. Absolut kapabel att dra den båten. Om sedan inte bromsarna är servade är ju en annan sak.
Men jag förstår inte. För meningen efteråt är det tydligen surrningen som är felet.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Åfan, smidigt!

Själv vart jag "tvungen" att skaffa det efter att ena favoritställena för lunch flytta lunch-sedeln dit...
Det är en fullgod anledning att bojkotta stället!
 
  • Gilla
ARJU och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det är en fullgod anledning att bojkotta stället!
Hade man bott mer centralt så kanske, men kan inte leva på pizzerior. Jag gillar bra Husmanskost + det är ett trevligt ställe!

Bild från innan de byggde om och blev bra mycket större

Modernt och ljust restauranginteriör med vita möbler och en öppen spis i mitten. Synliga vedträn staplade intill spisen och blommor på borden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sköna stolar för kaffedrikning mm. (Efter ombyggnad)

En mysig kaféhörna med sköna stolar, lampor och en stor TV som visar golf. Bilden är tagen efter en renovering som gjorde utrymmet större.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
U
Tokslut Tokslut skrev:
Hade man bott mer centralt så kanske, men kan inte leva på pizzerior. Jag gillar bra Husmanskost + det är ett trevligt ställe!

Bild från innan de byggde om och blev bra mycket större

[bild]

Sköna stolar för kaffedrikning mm. (Efter ombyggnad)

[bild]
Hälsa Mårten i köket ;)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
A AG A skrev:
Trädgårdstraktor???
Kanske dags för nya glasögon, om du tycker det liknar en trädgårdstraktor. Det liknar mest en gammal hederlig IH35. Men kan även vara en likvärdig jordbrukstraktor från tidigt 60-tal. Absolut kapabel att dra den båten. Om sedan inte bromsarna är servade är ju en annan sak.
Men jag förstår inte. För meningen efteråt är det tydligen surrningen som är felet.
Dem små traktorerna som tillexempel Grålle är idag mer en trädgårdstraktor. Om man jämför med vad som finns nu.
 
Isakare Isakare skrev:
Tror jag skrev om den här i den här tråden för många år sen, men hittade inte bilden.
Nu dök den upp.
Det är en sån där bagagevagn de använder på flygplatserna.
[bild]
För att vara ”tråkig”… en maxi 68 väger 1600kg, varav kölen väger 650kg. Dvs vikten ligger längst ned…
Men bredden på vagnen kan ändå diskuteras..
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
En person står på en bil och håller ett stort kylskåp, texten ovan bilden frågar om de ska hyra en lastbil och svarar att de har detta under kontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
T
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
De ser ju iaf ut att ha lagt en filt under...🙄
 
Mötte idag en bil på E4 med en ny variant av packning. Bilen hade takbox och på denna låg ytterligare en takbox surrad med spännband runt takbox nummer 1. Hann tyvärr inte ta någon bild.
 
  • Wow
  • Haha
Kane och 3 till
  • Laddar…
Bara hoppas på att han inte ska in i något garage eller genom någon portal....😀
 
  • Land Rover Discovery på parkeringsplats med långa plankor utstickande genom passagerarfönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Bara hoppas på att han inte ska in i något garage eller genom någon portal....😀
Undrar om inte jag hoppas tvärtom....🙃
 
  • Gilla
  • Haha
Fel av Åke och 6 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Mötte idag en bil på E4 med en ny variant av packning. Bilen hade takbox och på denna låg ytterligare en takbox surrad med spännband runt takbox nummer 1. Hann tyvärr inte ta någon bild.
Tack för tipset! Du har just löst familjens packproblem till nästa skidresa.
 
H HenrikHuslöse skrev:
Tack för tipset! Du har just löst familjens packproblem till nästa skidresa.
För de flesta bllar är maxlast på taket 75 kg. Om man går långt över det och kanske dessutom med hög tyngdpunkt så blir nog bilens köregenskaper intressanta.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.