Ola C Ola C skrev:
Jaha, någon måste ju ta ner tråden till normal nivå igen, jag offrar mig så ni andra slipper skämmas.

Ugnsklockaövertäckning. Verkar som en banal sak men ack så viktig. Den där klockan är som en strålkastare på natten o lyser i ögonen på sambon. Hållt på med diverse fullösningar som postitlappar o annat ett tag men nu blev det en aningen finare mer permanent fullösning. Den flyttas åt sidan till "parkeringsläget" då man använder ugnen o måste se vad det står på displayen.

Två ekbitar hoplimmade, inlimmade neodymmagneter i toppen o fanér för att täcka magneterna, faneret skymtar på sista bilden.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nu börjar vi snacka, kommer det en byggvideo på youtube?
 
  • Haha
Pettman och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Den där klockan är som en strålkastare på natten o lyser i ögonen på sambon
Frågorna är många.
Varför står ugnen i sovrummet och lyser.på sambon?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Aepplan och 8 till
  • Laddar…
AXS
Ola C Ola C skrev:
Jaha, någon måste ju ta ner tråden till normal nivå igen, jag offrar mig så ni andra slipper skämmas.

Ugnsklockaövertäckning. Verkar som en banal sak men ack så viktig. Den där klockan är som en strålkastare på natten o lyser i ögonen på sambon. Hållt på med diverse fullösningar som postitlappar o annat ett tag men nu blev det en aningen finare mer permanent fullösning. Den flyttas åt sidan till "parkeringsläget" då man använder ugnen o måste se vad det står på displayen.

Två ekbitar hoplimmade, inlimmade neodymmagneter i toppen o fanér för att täcka magneterna, faneret skymtar kanske på sista bilden om man vet om det.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Solskyddsfilm! Ett måste till allt från väckarklockor till indikatorlampor.
 
  • Gilla
  • Wow
My Saxin och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Frågorna är många.
Varför står ugnen i sovrummet och lyser.på sambon?
Du kanske snarare borde fråga varför hon sover i köket😆.
I ivp skrev:
Nu börjar vi snacka, kommer det en byggvideo på youtube?
Kanske om ett par månader, mycket att redigera för att få till en så komplicerad film.
AXS AXS skrev:
Solskyddsfilm! Ett måste till allt från väckarklockor till indikatorlampor.
....o det säger du nu? Jag låtsas som jag inte läste det där.
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
AXS
Förlåt!

Men hade du fått hänga i verkstan då?
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Förlåt!

Men hade du fått hänga i verkstan då?
Ja, jag får hur mycket verkstadstid jag vill.... Men tack för tipset, bra att veta till nästa gång prinsessan på ärten stör sig på något som lyser.
 
  • Älska
AXS
  • Laddar…
Kul att ha fått till fotomöjligheter i garaget. Ni får stå ut med att det kanske kommer fler skrytbilder nu. Fast det här är kanske lika mycket ett tips som skryt. Enkla små lådor att bygga av spillbitar (ok, alla har kanske inte just mahognyspill) som går rätt fort att fixa. I med lite låtsasfin choklad med guldpapper från Lidl, så har man billiga presenter som är väldigt uppskattade.
Trälåda med svartmålat yttre och ett lock av ljusare trä. Lådan är handbyggd och kan användas för att ge bort presenter, till exempel choklad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tre fyrkantiga trälådor av mahogny med svarta, knopplika handtag på locken, står framställda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
BBK och 38 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Du kanske snarare borde fråga varför hon sover i köket
Varför sover hon i köket?
 
  • Gilla
djanlov
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Du kanske snarare borde fråga varför hon sover i köket😆.

Kanske om ett par månader, mycket att redigera för att få till en så komplicerad film.

....o det säger du nu? Jag låtsas som jag inte läste det där.
Kedjad vid spisen? 🤣
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
T
Alfredo Alfredo skrev:
Varför sover hon i köket?
Någon snarkar i sovrummet och enda rummet det inte hörs i är köket.



(har jag fått höra) :D
 
  • Haha
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
Ok, vi tog in ugnen i sovrummet för att få det lite hetare i sänghalmen. Är ni nöjda nu?*

Åter till ämnet, koncentrera er på @Hep s alster istället för mitt fulsnickeri.




(*kan också va så att man ser ugnen från sovrummet)
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
TobbeP och 5 till
  • Laddar…
S
Hep Hep skrev:
Efter ungefär 150 timmar är det klart. Ett kryddskåp av amerikansk 1700-talsmodell som jag gjort en del egna förändringar på. Ursprungsritningen är från Fine Woodworking.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Skarpt!

Kul att se halvfranska lådor. Min favorit. 😊
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ok, vi tog in ugnen i sovrummet för att få det lite hetare i sänghalmen. Är ni nöjda nu?*

Åter till ämnet, koncentrera er på @Hep s alster istället för mitt fulsnickeri.




(*kan också va så att man ser ugnen från sovrummet)
Ett väldigt billigt och snabbt alternativ är ju att stänga sovrumsdörren 😇🙏

(Fast det kanske tar längre tid att snickra en dörr)
 
Redigerat:
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ett väldigt billigt och snabbt alternativ är ju att stänga sovrumsdörren 😇🙏

(Fast det kanske tar längre tid att snickra en dörr)
Dörr har vi men det funkar ej, det blir för j_vla instängt, vi behöver lite genomblås i lägenheten.
 
Tanken från början var en underdel till ett vitrinskåp, men så lät jag toppskivan gå ut över sidostyckena av gammal vana, och så var den planen körd.

En tjock-tv-liknade skapelse som kanske blir ett kaffeavställningsbord eller ett sängbord. Han som får inflyttningspresenten får avgöra.

Mahogny, svartbetsade ekben och björk ilådirna.

Trälåda med tre lådor, gjord av mahogny med svartbetsade ekben och björk i lådorna, som kan fungera som kaffeavställningsbord eller sängbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träbyrå med tre lådor i mahogny, svartbetsade ekben och björkinlägg i lådorna, avsedd som antingen ett sängbord eller kaffeavställningsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trämöbel med mahognyfanér, svartbetsade ekben och björklådor, designad som en Tjock-TV-liknande skapelse, antingen för användning som kaffeavställningsbord eller sängbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tuk-Tuk och 33 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.