Q Qjanto skrev:
Är det inte så att den är så mycket större pga att det är en "high output" batteri?
jo det är ju 21700 ist för 18650 celler. Men vart förvånad att den i princip är samma storlek som ett 9.0 Ah batteri. Men den kommer nog fungera till de större grejerna som tex stora mutterknack trimmer cirkelsåg.
till skruvdragaren så känns den för stor iaf.
 
Inget inköp, men nostalgifynd under städning i farsans verkstad. Omonterade handtag från Tago. Ett företag som tillverkade verktyg och som drevs av Hultafors på samma område som tumstockfabriken.
Turkost verktygshandtag från Tago med märkningen "Tago made in Sweden" upptäckt vid städning i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
TriNitro och 15 till
  • Laddar…
S
A Aeroabuser skrev:
Vart väl inte så mkt verktyg, men tillbehör iaf.
Ska såga en del cembrit skivor, så behövde klinga till sänksågen. Kommer psykologiskt må dåligt över ”slitaget” på TS55 an 🤣

Vart förvånad över hur stort 5.5 Ah batteriet var. Ställde ett 5.0 Ah bakom som jämförelse.
Sen kom visst en liten vinkelhake med i beställningen oxå.
Jag tror att du köpte fel märke på batterierna.
 
  • Haha
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
Köpte Hultafors mini bräckjärn, jättesmidigt och bra och det gjorde mig sugen på modellen som är lite större med. Dock lite oroad över slitaget på bräckjärnet efter dagens projekt, känns mer som en förbrukningsvara än en livskompis.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Vad använde du det till då? Tycker jag misshandlat det lite (iofs inte så mycket om man tänker att det ändå är en kofot) men tycker mig inte se några större märken på det.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad använde du det till då? Tycker jag misshandlat det lite (iofs inte så mycket om man tänker att det ändå är en kofot) men tycker mig inte se några större märken på det.
Dra ut spik. Småspik drog jag ut med järnet och större spik jobbade jag ut huvudet lite bara sen fick kofoten sköta resten. Jag har lyckats vrida ena foten på järnet lite. Förstår inte hur. Samt väldigt mkt färg försvann. Som jämförelse har jag en ärvd kofot från min morfar som fortfarande är blå.

Färgsläppet spelar ingen roll men det får mig att tvivla på kvalitén.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Dra ut spik. Småspik drog jag ut med järnet och större spik jobbade jag ut huvudet lite bara sen fick kofoten sköta resten. Jag har lyckats vrida ena foten på järnet lite. Förstår inte hur. Samt väldigt mkt färg försvann. Som jämförelse har jag en ärvd kofot från min morfar som fortfarande är blå.

Färgsläppet spelar ingen roll men det får mig att tvivla på kvalitén.
Jag har haft ett par små i över 12 år utan nämnvärda skador så det kanske är hanteringen? 🙄
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
Efter 12-14 års intensivt användande ser de ut så här.
Två välanvända röda kofötter, en liten och en stor, ligger på ett träbord efter 12-14 års användande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Köpte en batteridriven gräsklippare som komplement till roboten. En Scheppach 20v. Har väl inga större förhoppningar på den men den kostade bara 995 kr på Bauhaus så jag kunde inte låta bli.
[bild]
Den är väldigt plastig men klipper gräs som den ska, är liten (32cm bred) och lätt och smidig att jångla runt där inte roboten kommer åt.
Har en liknade som komplement.
 
C Chokladmonster skrev:
Dra ut spik. Småspik drog jag ut med järnet och större spik jobbade jag ut huvudet lite bara sen fick kofoten sköta resten. Jag har lyckats vrida ena foten på järnet lite. Förstår inte hur. Samt väldigt mkt färg försvann. Som jämförelse har jag en ärvd kofot från min morfar som fortfarande är blå.

Färgsläppet spelar ingen roll men det får mig att tvivla på kvalitén.
Faktiskt möjligt att kvaliteten inte är densamma. Minns t.ex Bahco.
 
Direkt från Amerika, Maglite AA och AAA. Beställde i Tisdags leveras i Torsdags. Det är kul att bli överraskad ibland. Körde på en klassisk ficklampa då de var lite mer estetiskt tilltalande för mig.
 
  • Två Maglite-ficklampor, en silverfärgad AA och en svart AAA, ligger på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
boschkenta
Hemkommen från en dagstur ner till Växjö... detta fick plats i bilen, resten kommer på lastbil 😋

Verktyg och maskiner inklusive en 450W oscillationsbandslip, Holzmann's universella flyttenhet och andra trälagningsartiklar staplade på varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
nino och 10 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Hemkommen från en dagstur ner till Växjö... detta fick plats i bilen, resten kommer på lastbil 😋

[bild]
Jag har använt BOW "feather board" några år och som funkat bra för mig till min DW745. Har Du haft chans att kolla BOW nya långa anhåll till bordssågar?
 
Landade en rikthyvel / planhyvel Dewalt DW50 idag. Har inte haft någon liknande maskin tidigare så tips om vad jag skall kolla innan jag drar igång den mottages tacksamt.

/Höghus

Dewalt DW50 rikthyvel/planhyvel på ett bord inuti en bil, maskinen har gröna och orangea delar och en kabel med röd kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 11 till
  • Laddar…
boschkenta
P poba53 skrev:
Jag har använt BOW "feather board" några år och som funkat bra för mig till min DW745. Har Du haft chans att kolla BOW nya långa anhåll till bordssågar?
Klämde på dem i affären och de kändes bra, så jag kommer förmodligen köpa ett framöver
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.