Vart ju så glad över inläggen ovan så jag glömde ju att jag bytte en vindskiva på ett altantak plus satte nya vindskiveplåtar.
De där små inspektörerna var där med och hotade med stickprov. Fick muta dem med lite "parfym" från en sprayburk
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Skogat lite
Hittade en stor bit tomt under syrenen
 
  • En tät växtlighet vid sidan av en skog, med träd och buskar som omger en tomt som nyligen rensats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedhuggen syrenbuske med mycket löv och grenar på marken, omgiven av tät grönska och delvis molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedhuggen syrenbuske i trädgård med grenar och blad på marken och en låda fylld med kvistar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort grönskande fält med rensade buskar och trädstubbar, under en molnig himmel. I förgrunden syns en grön komposteringsbehållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt grusområde efter röjning av buskar med grävmaskin synlig till höger och nedklippt vegetation längs staket i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Totte_S och 6 till
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Skogat lite
Hittade en stor bit tomt under syrenen
Var tvungen att mäta 60 kvadratmeter
 
  • Tre stora säckar stående i grönt område bredvid en skopa under träd och molnig himmel. Grusig yta i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En trädgård med nedhugget buskage, träd i bakgrunden och en påse med byggmaterial. En del av ett staket syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Z
Grävd grop vid sidan av ett vitt hus med synlig grund, krattad jordhög och gräs runt omkring samt ett avloppsrör och en spade i gropen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävt!

Inte många meter kvar att gräva, sen blir det att såga i berget för att få fall på ena sidan.
 
  • Gilla
  • Wow
TickyNucker och 3 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Putsade den första delen av det som är isolerat då jag måste få en liten stödmur där.
Kommer isolera resten av den väggen senare.
Körde fibernät och Finja s fiberputs B
Murat stödmuren, tänkte först ha den högre men det såg knasigt ut.
Tänker att jag fyller hålrummet mot trappan till vänster med betong.

Har även börjat regla upp för lite trall.
 
  • Stödmur av murblock intill stenbelagda trappsteg och vitputsad vägg. Svart smidesräcke längs trappan. Byggmaterial och växter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ramar för trädäck under konstruktion bredvid en stödmur. Verktyg och material syns runt området. Gröna buskar och stenar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Börjat riva i sonens sovrum idag, första dagen på semestern.

Ett halvrenoverat sovrum med trägolv och träpaneltak, verkyg och material ligger på golvet under fönstret som är riktat mot en trädgård och gata utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering påbörjad i ett barns sovrum. Väggar och tak delvis nedrivna, byggmaterial och verktyg utspridda på golvet, fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
Gräver upp framför garaget men vet inte riktigt vad jag håller på med och nu har jag massa vatten
Spade lutad mot garageporten, röd dörr bredvid, grävd jord framför garageporten och en utgrävd grop med stenar vid kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävt område framför ett garage med en vattenfylld grop och en spade stående mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
Köksskåp monterade nära taket, med en öppen täcksida som visar en öppen hylla. Svarta kylskåp i mitten och träram längs takets kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt kök under renovering med nya täcksidor på väggarna, magnetisk takanslutning och inbyggda skåp, inklusive kylskåp och vitrinskåp med belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sätter täcksidor. Allt är mer eller mindre snett och vinnt. Även om jag försökt medla vid montage av väggar och stommar. Tak anslutningen sätta med magneter. Då det sitter kopplings dosor och trafos bakom så vill jag ha det lättåtkomligt i framtiden.
 
  • Gilla
AndersPS och 12 till
  • Laddar…
Golvspån på plats i vad som ska bli tvättstuga. Vägg mot liten toalett riven och återuppstånden. Oooootroligt skönt att ha golv att gå på.
 
  • Nyinstallerat golvspån i en tvättstuga under renovering, med synliga träreglar, verktyg och material utspridda. Vägg mot en liten toalett har rivits och återuppbyggts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Ensam i sommarstugan några dagar = bygg- och röjardagar. Har putsat murstock på två sidor. Här är kalkputs på den ena sidan. Den andra sidan är fortfarande så ful, så den blir det inget foto på ännu.
Nyputsad murstockssida i ett rum med vitt kakel och ljus tapet, omgiven av träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Medan putsen torkar kan man göra annat. T.ex. riva ut den äckliga inredningen i smatten under trappen. Imorgon ryker golvet också och sedan ska det städas i grunden.

Riven inredning från en smatt under trappen ligger utomhus på marken intill ett vitt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Lekt med minigrävaren alla rötter uppe
Men det blev mörkt innan jag han fota får bli imorgon
Imorgon ska jag gräva lite till
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fick plattorna på plats igår. Liten yta men tog väldigt lång tid, riktigt knepigt att lägga så stora plattor när underarbetet inte var hundra och med 1 mm fog. Inte helt nöjd men men, nästa flytspackling och plattsättning blir nog bättre 🙃

Storformatiga plattor lagda i en hall med vita väggar och en vit dörr. Plattorna är avgränsade med röda distanshållare och har små fogar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 17 till
  • Laddar…
En kärra full med rötter från planteringsdiket och nitton nya plantor. Några flyttades och ersatte plantor som rådjur kliat sig med :(
 
  • Skottkärra full med rötter bredvid en grön häck och ett gräsbevuxet område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planterade barrväxter längs ett trädgårdsstaket, nyligen omplanterade och ersatta växter synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Lyft golv och städat en liten del av krypgrunden från isolering.
Krypgrund med borttaget golv, synliga bjälkar och kvarvarande isolering; verktyg synliga i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krypgrund med isolering bortplockad, upplyft golvplankor och en spade synlig i arbetsområdet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Fick plattorna på plats igår. Liten yta men tog väldigt lång tid, riktigt knepigt att lägga så stora plattor när underarbetet inte var hundra och med 1 mm fog. Inte helt nöjd men men, nästa flytspackling och plattsättning blir nog bättre 🙃

[bild]
Verkligheten för de flesta av oss hemmafixare som lär oss medans vi utför moment för första gången.

Min första och enda flytspackling blev kaos.
Det är som en vagel i ögat varje gång vi går i det rummet :).

Ser för övrigt superbra ut.
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.