M
Snigla Snigla skrev:
Hur lyckas man få det "djupurladdat" då? 🤔
Man fattar inte varför vinkelkapen stannar hela tiden utan startar om den igen och igen. Och så var ett 1,5Ah Ryobi batteri inte mer...

På de bättre batterierna finns en knapp man kan trycka på och se att det är batteriet som är tomt och inte vinkelkapen som dummar sig!
 
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Peppar peppar verkar jag inte ha råkat ut för det.. även om jag kan se mig själv i den där bilden om "vinkelslipen som stannar.. när man startar o försöker göra lite till".. 🥸 (med gräsklipparen..)

De flesta andra batterier åker ju i laddaren när de börjar bli "klena i ljudet" eller de lägger av första gången 😊
 
BMS i batteriet sätter en lägsta gräns av spänning för när den slutar ge ström. Och har en lägsta för att fungera /ladda. Lämna det tomma batteriet på bänken över vintern typ
 
J
J Julistormen skrev:
[länk] är det här billigt?
Enligt prisjakt matchar det billigaste senaste året. Har bara varit någon hundring billigare om man kollar all historik.
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
J JBir skrev:
Enligt prisjakt matchar det billigaste senaste året. Har bara varit någon hundring billigare om man kollar all historik.
Vet någon om de från Amazon fungerar lika bra eller om det är skillnad som kan börja brinna? 😃

Typ dessa 2 X 18V 5500mAh/5.5Ah litiumbatteri för P108 RB18L25 P108 RB18L15 RB18L13 P107 P122 P104 P105 P102 P103 https://amzn.eu/d/09VsZWDG
 
J Julistormen skrev:
Vet någon om de från Amazon fungerar lika bra eller om det är skillnad som kan börja brinna? 😃

Typ dessa 2 X 18V 5500mAh/5.5Ah litiumbatteri för P108 RB18L25 P108 RB18L15 RB18L13 P107 P122 P104 P105 P102 P103 [länk]
Om du läser recensionerna ser du att uppmätt kapacitet är 50% av angiven.
Känns väl inget vidare. Youtube kryllar ju av videos med isärplockade och uppmätta piratbatterier som inte håller måttet.

/Höghus
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Om du läser recensionerna ser du att uppmätt kapacitet är 50% av angiven.
Känns väl inget vidare. Youtube kryllar ju av videos med isärplockade och uppmätta piratbatterier som inte håller måttet.

/Höghus
Fast just det där verkar ju inte vara någon form av piratbatteri, ser ingen stans att det uppger sig för att vara original?
Köpte för många år sen 2-pack originalbatterier till en kamera. Inhandlades från e-bay, båda två med samma serienummer... Dock rätt lika hologram etc som originalet.

Efter påpekande fick jag i alla fall pengarna tillbaka och batterier som till viss del fungerade, men var ju inte alls samma kapacitet som det som följde med kameran.
 
J JFrisk skrev:
Fast just det där verkar ju inte vara någon form av piratbatteri, ser ingen stans att det uppger sig för att vara original?
Köpte för många år sen 2-pack originalbatterier till en kamera. Inhandlades från e-bay, båda två med samma serienummer... Dock rätt lika hologram etc som originalet.

Efter påpekande fick jag i alla fall pengarna tillbaka och batterier som till viss del fungerade, men var ju inte alls samma kapacitet som det som följde med kameran.
För mig är piratbatterier batterier som inte kommer från tillverkaren av de maskiner de uppges passa till. I det här fallet Ryobi.

/Höghus
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
För mig är piratbatterier batterier som inte kommer från tillverkaren av de maskiner de uppges passa till. I det här fallet Ryobi.

/Höghus
Då är jag med.
För mig är piratkopior illegala kopior av ett företags produkt.

https://www.tullverket.se/privat/ge...r/piratkopior.4.7df61c5915510cfe9e7108fa.html

För mig kan ett tredjepartsbatteri tom vara bättre än original från tillverkaren eller enda alternativet för en gammal produkt.

Detta gäller dock sällan de billigaste tillgängliga varianterna men kan mycket väl inträffa till en äldre produkt med tidiga generationers batterier där en seriös aktör gjort en modernare ersättare.
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
nån som vett vart man kan köpa delar till Ryobi
 
  • Gilla
NEWMAN75
  • Laddar…
Efter lite velande (över priset…) så köpte jag den!
Har utökat min (tja.. vår) Ryobi-samling med en

STÅNGSEKATÖR 👍

Elektrisk sekatör på 85 cm skaft.. tar ca 3.5 cm grenar lätt 👍 och man når både upp, ner och in… 85 cm extra (slipper böja sig..vilket ger frihet o pyssla själv.. när man inte kan böja sig..)

Den är lite tung för engreppsarbete.. men det funkar (för mig) och batteriet håller för många klipp.. (har inte laddat det än.. )

Två lass med grenar/buskar har vi kört iväg nu.. 😃👍🌳

Elektrisk Ryobi stångsekatör på gräsmattan, hålls i en hand. Verktyget har ett gult skaft på cirka 85 cm och en svart skärmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
jag klämde lite på den var dålig balans på den tyckte jag
 
M maria01 skrev:
jag klämde lite på den var dålig balans på den tyckte jag
Ja, därför den är lite svår för ”en-grepparbete”.. (antar att det blir ännumer annorlunda med större batteri.. (tror jag har ett 3 Ah i nu).. vet inte om ett större balanserar det bättre el sämre..
 
testa polarens RYOBI OPP1820 den var värre gick knappt hålla uppe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.