Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Apropå Dalsland.
Var på radion här i Stockholm att ni sakar trafikljus !!!
Men att ni nu monterat upp ett från Stockholm högt upp på ett berg, som symbol bara.
Ja nu har vi fått vårat första trafikljus. :)

Trafikljus på ett träd i en skogsmiljö med utsikt över sjö och skog i Dalsland; trafikljuset lyser rött. Texten "Dalslands första trafikljus" syns på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
K Krux skrev:
och båda behöver bil till jobbet varje dag…..
Surt men det verkar som du har för få bilar? 🤔
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
K
Kuslake Kuslake skrev:
2.0D?
2.0 D3
 
K
Patrik440 Patrik440 skrev:
Surt men det verkar som du har för få bilar? 🤔
Har avvecklat dem flesta 😂 trött på att!
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag antar att du har tredje karossen V70?

Jag har haft bakåtvända barnstolar i V70 första och andra karossen. Vi hade i baksätet pga airbag och det var ju möjligt att sitta mellan dom i baksätet men inte var det mycket plats. Jag hade väldigt svårt att rymmas och köra och det var väldigt trångt för mig att sitta på passagerarsidan fram men det var ju möjligt. Det kändes ju väldigt löjligt när V70n är så stor bil.

Det var betydligt mera rum i min 01a Mondeo eller tom en Mazda 3 som jag provade vid ett tillfälle.
Ja, jag har alltså stolarna framför varandra så offrar högra sidan i bilen. Då har jag två platser lediga bak.
Det fungerar bra i de flesta bilar att göra så
 
Blir nog bra på besiktningen om ett par dar ska ni se 😁
Närbild på bilens rostiga underrede med ett tätat område täckt av tjärliknande material inför en besiktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ja, jag har alltså stolarna framför varandra så offrar högra sidan i bilen. Då har jag två platser lediga bak.
Det fungerar bra i de flesta bilar att göra så
Det beror ju också på hur stor den bakåtvända stolen är och hur breda passagerarna är om höfterna.

Vi skaffade nyss en besafe stretch, där har jag svårt att se att man får in en vuxen på mittensätet för längre turer.
Men visst, då är vår treåring redan 20kg+ och nästan 110cm lång.

Men vi räknar med att kunna åka på en veckas scoutläger med vår Id4.

En bakåtvänd bilbarnstol av märket BeSafe stretch i baksätet på en bil. I bilbarnstolen ligger en stor vattenmelon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Fotografen
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det beror ju också på hur stor den bakåtvända stolen är och hur breda passagerarna är om höfterna.

Vi skaffade nyss en besafe stretch, där har jag svårt att se att man får in en vuxen på mittensätet för längre turer.
Men visst, då är vår treåring redan 20kg+ och nästan 110cm lång.

Men vi räknar med att kunna åka på en veckas scoutläger med vår Id4.
Få inte panik nu, men jag tror att du har en unge kvar i fruktdisken på affären.
 
  • Haha
  • Gilla
camaro z28 och 19 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Få inte panik nu, men jag tror att du har en unge kvar i fruktdisken på affären.
Tyckte väl att det var lite väl lugnt och skönt när jag kom hem 😱
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ja, jag har alltså stolarna framför varandra så offrar högra sidan i bilen. Då har jag två platser lediga bak.
Det fungerar bra i de flesta bilar att göra så
Det gör det säkert. Vi hade inte barnstol fram pga airbag. Men första och andra karossens V70 har inte speciellt rymligt passagerarutrymme. Tex i Mazda 3 med likadan stol i baksätet så var det betydligt mer rum fram.
 
N Niq skrev:
Det gör det säkert. Vi hade inte barnstol fram pga airbag. Men första och andra karossens V70 har inte speciellt rymligt passagerarutrymme. Tex i Mazda 3 med likadan stol i baksätet så var det betydligt mer rum fram.
Har kört så i andra bilar också. Hade en Lexus IS250 som funkade bra, men den är smalare i baksätet så mittenplatsen blev trång. Med Swingfixen är det dessutom lite trängre där bak.
 
Går det inte att slå av airbagen ?
 
nino nino skrev:
Går det inte att slå av airbagen ?
På de flesta bilar, men inte på en del äldre, Svärfar har en Grand Vitara och där får barnen glatt sitta bak
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Går det inte att slå av airbagen ?
På äldre V70 så går det inte. Har för mig att Volvo inte ville ta några som helst risker med säkerhet på den tiden.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
På äldre V70 så går det inte. Har för mig att Volvo inte ville ta några som helst risker med säkerhet på den tiden.
Gamla volvo och saab fick man montera ur airbag och sätta en resistor istället.

Stolen bak är väl ändå egentligen bäst.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.