Omröstning dubbat eller odubbat?

  • Antal röster
    137
Skulle köra odubbat om snöröjningen fungerade bättre isgator är ju lite standard här i stockholm nu förtiden..
 
I Österbotten har vi ju ett litet otrevligt vinterklimat med mycket isbildning och nysnö på isen. Inte de där torra vintrarna med stabila minusgrader som de har i Lappmarken men inte heller så varmt att isen smälter av vägarna.
Här är det dubbdäck som gäller om man vill köra bil och fortsätta leva.

Då dubbdäcken blir gamla river jag och många andra dubbarna ur dem och kör slut dem som sommardäck. Det händer allt emellanåt att någon stackare köper odubbade vinterdäck eller rentav åretruntdäck. Vanligen slutar de som sommardäck. Faktiskt har jag åretruntdäck under bilen nu. Köpte dem billigt som betydligt begagnade av en skrothandlare och kör slut på dem som sommardäck. Det är det enda de duger till.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Hur kommer man på tanken att diskutera vinterdäck mitt i sommaren? 🤔🤔🤔
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kommer man på tanken att diskutera vinterdäck mitt i sommaren? 🤔🤔🤔
Gissar att du @Alfredo har tråkigt i regnet och redan har dammsugit/städat huset eftersom du väljer att skriva här i tråden istället för att rensa garaget eller ta på regnkläder och gå ut.
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kommer man på tanken att diskutera vinterdäck mitt i sommaren? 🤔🤔🤔
Därför att man köper vinterdäck på sommaren när man kan få dom billigt som kompletta hjul på Blocket av någon som måste ha loss pengar till semestern eller så vill däckbutikerna online rensa i lagret. Köpte i höstar Hakka R2 för 600 kr styck. Visserligen tre år gamla och 155/65R14 men ändå.
 
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
i regnet
Regnet? Nej det låter jag er sörlänningar ha i fred. 😂
 
Alfredo Alfredo skrev:
Regnet? Nej det låter jag er sörlänningar ha i fred. 😂
Vad har du då för ursäkt att skriva i tråden en sån här dag?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Precis. Det är på försommaren som det går att komma över billiga vinterdäck. Dessutom har jag sommarinfluensa och har reint helvitis leidon tå int ja dåger ti gaa uut åsta jäär na🤬
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Men sen köpte han dubbdäck när lagen kom.
Det finns ingen lag om dubbdäck, så trodde din far att vinterdäck = dubbdäck?
 
P pmd skrev:
Det finns ingen lag om dubbdäck, så trodde din far att vinterdäck = dubbdäck?
På den tiden fanns det nog bara dubbat tror jag. Men om han trodde det så var han ju inte helt fel ute...😉
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.