Öppningarna är där våra franska balkonger skall sitta, en på var sida. 160x210 stora inåtgående fönsterdörrar från Nordan blev det, men de har inte kommit än.
 
Och här ligger de nu. Två nybyggda gavlar klara att monteras!
Nybyggda husgavlar ligger på gräsmattan redo för montering, med trästöd och isolering synliga. Träd och en lekställning ses i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Prefab i trådgården!
Kul projekt att följa :)
 
  • Gilla
Onsalakorven och 1 till
  • Laddar…
Och nu bygger vi på höjden! Byggarbetsplats med stomme till andra våningen under konstruktion, med stödstrukturer runt omkring och ett trädhus i bakgrunden under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Underbar kväll att snickra 😀 Byggprojekt under kvällen visar träram på övervåning, omgivna av hus och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Det är väldigt kul att bygga med lösvirke med. Tillfredsställande att göra det själv bit för bit.
Kör du med spikpistol eller skruvar?
 
  • Gilla
Steverino och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Det är väldigt kul att bygga med lösvirke med. Tillfredsställande att göra det själv bit för bit.
Kör du med spikpistol eller skruvar?
Ja verkligen! Regla upp en stomme är dessutom det snabbaste sättet att se resultat, så det ger extra mycket dopamin!

Jag skruvar nästan uteslutande, men nästa vecka då råspont & papp ska på så blir det pistol. Dock äger jag ingen egen utan hyr den och en snabb kompressor
 
Jag budgeterade för en batteridriven spikpistol när jag byggde ut huset och det ångrar jag inte!
Vet inte hur många tusen spik det blev till slut.
Köpte en Milwaukee efter som jag har det sen tidigare.
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
maah maah skrev:
Jag budgeterade för en batteridriven spikpistol när jag byggde ut huset och det ångrar jag inte!
Vet inte hur många tusen spik det blev till slut.
Köpte en Milwaukee efter som jag har det sen tidigare.
Ja, man hamnar kanske där tillslut. Jag köpte mig en ny skruvdragare men den verkar vara något fel på, så jag jobbar med min gamla pålitliga Dewalt 😀
 
Nu börjar det bli roligt på riktigt! Övervåningen börjar ta form.

Trädgårds-prefaben fungerade pver förväntat och gav ifrån sig ett härlig ”donk” när det satte sig perfekt på plats efter ett intressant lyft…

”I love it when a plan comes together” för den som vet.

Pågående byggrenovering av ett hus, där övervåningen håller på att byggas med träpaneler och ställningar. En arbetare står på byggställningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyftkran sätter en byggdel på plats på gräsmatta, trähus under konstruktion syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konstruktion av övervåning på ett hus med träpaneler och isolering, sett från en byggarbetsplats. Bakgrund med träd och molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Andjul och 3 till
  • Laddar…
Dessutom så har ett par takstolar kommit upp, så nu börjar det verkligen hända något. Lite kyrko-känsla får man, men det visste vi.

Bra fredag!

Nybyggt hus med träfasad, takstolar har kommit upp på ena änden, omgivande grönska, en blå trailerkonstruktion syns i förgrunden under en mulen himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takstolar har satts upp på en byggplats under en molnig kväll, med byggmaterial och en vit skåpbil på marken och ställningar kring konstruktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggarbetsplats med stående takstolar under uppbyggnad, omgiven av hus och verktyg under en dramatisk kvällshimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon kör vi resten, och på måndag spikar vi råspont!
 
  • Gilla
AndersPS och 12 till
  • Laddar…
Klart för idag!

En halvfärdig husbyggnad med synliga takstolar, byggställningar och en intilliggande befintlig byggnad under en blå himmel med moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 14 till
  • Laddar…
Söndag och inget snickrande 😀 men något måste man ju bygga! Egentligen fel märke enligt min smak men snart kanske man kan lyfta takstolarna själv iallafall 😂

IMG_2431.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
claym och 3 till
  • Laddar…
Och trädgården behöver lite kärlek efter prefabfabriken…

Nyklippt gräsmatta med tydliga mönster i en trädgård omgiven av buskar och en gunga. En person i gröna strumpor sitter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
claym och 3 till
  • Laddar…
Grymt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.