Outbacken som fick elfel 2022, A/C tillsammans med i stort sett allt i kupen la av, varit hos Subaruverkstad ett halvår på fastpris innan de gav upp med rådet "en kabel är av nånstans, vi kostar 1500:- timmen, blir billigare om du gör det själv", tog självklart hem den, 'jag är ju en ingenjör' 🤔.
Den har stått till nu...
Steg två i felsökningsschemat i verkstadshandboken gav mig felet...
Trasig kabel i bilens elsystem under reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite verktyg...
Interiör av en bil med demonterad instrumentbräda och spridda verktyg, papper och kablar, på förarsätet och golvet, under reparation för elfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu verkar det snurra. Ska städa ur lite, den provtur. Först en kopp te, och vänta på att adrenalinet ska avta
🥳
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
pfuuu...vad säger man ...?🙄
 
Tur man är ingenjör, säger man 😆
Som dessutom tänker att om nån kan bygga nåt så kan jag reparera det.
🤯
 
  • Gilla
MickeLarsson och 3 till
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Outbacken som fick elfel 2022, A/C tillsammans med i stort sett allt i kupen la av, varit hos Subaruverkstad ett halvår på fastpris innan de gav upp med rådet "en kabel är av nånstans, vi kostar 1500:- timmen, blir billigare om du gör det själv", tog självklart hem den, 'jag är ju en ingenjör' 🤔.
Den har stått till nu...
Steg två i felsökningsschemat i verkstadshandboken gav mig felet...
[bild]
Lite verktyg...
[bild]
Nu verkar det snurra. Ska städa ur lite, den provtur. Först en kopp te, och vänta på att adrenalinet ska avta
🥳
Hade du druckit kaffe hade felet fixats för länge sedan ;) Bra jobbat!
 
Tackar, jag går tyvärr bet på min jbl ljudlimpa som vägrar starta. Maskiningenjör inte elektronikingenjör 😞
 
J JohnyS skrev:
Tackar, jag går tyvärr bet på min jbl ljudlimpa som vägrar starta. Maskiningenjör inte elektronikingenjör 😞
Boombox?
Min var så, fick igång den genom att hålla den uppochner, skaka lite samtidigt som jag tryckte på knappen. Sen uppdaterade jag nåt i boxen och nu funkar den som den ska
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
En krabba. Bokstavligen gjord med verktyg, monteringsnycklar från IKEA (och en IKEA-skål från tippen).
 
  • En krabba gjord av en IKEA-skål och monteringsnycklar, målad i guld. Krabban står på en arbetsbänk med verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
IMG_0837.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rund spegel med inbyggd LED-belysning monterad på väggen, en del av ett hemmabyggprojekt. Spegeln är monterad för att undvika ljus som lyser direkt i ögonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sax och skruvmejsel. Dubbelhäftande skumgummilist på baksidan av spegeln gav något att sätta ledlisten på. Då de speglar med inbyggt ljus vi tittat på hade ljuset rakt ut åt sidan eller framåt var det inget vi ville ha. Då fick det bli att fixa själv. Nu sitter ledlisten försänkt och lyser inte rakt i ögonen när man sitter i soffan.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
[bild]
Sax och skruvmejsel. Dubbelhäftande skumgummilist på baksidan av spegeln gav något att sätta ledlisten på. Då de speglar med inbyggt ljus vi tittat på hade ljuset rakt ut åt sidan eller framåt var det inget vi ville ha. Då fick det bli att fixa själv. Nu sitter ledlisten försänkt och lyser inte rakt i ögonen när man sitter i soffan.
Snyggt! Vad är det för list?
 
Lekt Thor. En hammare ligger på en sprucken betongplatta. Fyra bultspetsar sticker upp från plattan. Mark och småsten omger plattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 12 till
  • Laddar…
Byggt ett skränkvertyg, ”simple version”

Ett hemmabyggt skränkverktyg i en verkstad, "simple version", bestående av metallskruvar och bultar monterade på en metallplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Lekt Thor.[bild]
Vilken känsla det måste ge!

Jag vill också spräcka något…
//Ronnie
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Vilken känsla det måste ge!

Jag vill också spräcka något…
//Ronnie
Ljudet när det spricker är som orgasm i öronen. 😁
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
FreQa och 5 till
  • Laddar…
Korvgubbe
P Pysslarn skrev:
Vilken känsla det måste ge!

Jag vill också spräcka något…
//Ronnie
Det är väl bara att åka till närmsta verktygshandlare så ska du se att du har spräckt budgeten på nolltid!
 
  • Gilla
  • Haha
Chubba och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.