Jag kör också 680. Funkar kanon.
Var ovant i början med klingan till vänster, men man vänjer sig.

//AA
 
S
Tack för alla inspel, efter att ha skrattat lite åt annonserna på blocket/marketplace, där en del av cirkelsågarna som "är i bra skick" ser ut att ha körts över av en tröska och fallit in i en kompostkvarn, är en ny 680 beställd. Håller den lika länge som min nuvarande är det mycket rimligt med 3000 kr.
 
S stugfar skrev:
Tack för alla inspel, efter att ha skrattat lite åt annonserna på blocket/marketplace, där en del av cirkelsågarna som "är i bra skick" ser ut att ha körts över av en tröska och fallit in i en kompostkvarn, är en ny 680 beställd. Håller den lika länge som min nuvarande är det mycket rimligt med 3000 kr.
Tror du kunde prismatchat Hornbach mot NetOnNet och kommit ner på 2,6 nånting...
 
S
Bra poäng. Jag är dålig på att dra fördel av prismatchning.
 
Dom vanliga kombibilarna har man sett förut, men det här var en lite mer ovanlig "spotting" för min del 😇

En blå Makita-skåpbil kör på en motorväg, omgiven av grönskande träd och klar himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Dom vanliga kombibilarna har man sett förut, men det här var en lite mer ovanlig "spotting" för min del 😇

[bild]

/Jocce
Jahapp...
Nu måste man ju köpa en sån här också så verktygen får åka ståndsmässigt...
 
  • Gilla
Jocce81 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
S stugfar skrev:
Hej, efter ungefär två altaner, en friggebod, en trädkoja, ett vedförråd, ett halvt hustak, en mindre bro och två trappor har original-klingan på min Makita-cirkelsåg tappat så många karbid-spetsar att det börjar bli märkbart. Så det är förstås dags att köpa ny cirkelsåg. Och det är dags för en batteridriven. Makita har 8 st cirkelsågar för 18V och jag fick nästan bältros när jag började jämföra dem.

Vet att det kan vara svårt, men vore det möjligt att få några röster från er som har någon av dessa om jag borde se upp för någon av modellerna eller om någon är särskilt bra? Den kommer att användas till liknande arbeten som den förra.

Tack på förhand!
Men det är väl bara att köpa en ny klinga? Inte köper du väl en ny bil när däcken är utslitna?
 
Cheesen
H halj skrev:
Dhs680 är väl rätt omtyckt på forumet. Jag är själv väldigt nöjd med 680, den har dock klingan till vänster vilket en del tycker är lite konstigt. Finns 660 om du vill ha klingan på höger sida.
Klinga till vänster om man är högerhänt, klinga till höger om man är vänsterhänt.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
S
Cheesen Cheesen skrev:
Men det är väl bara att köpa en ny klinga? Inte köper du väl en ny bil när däcken är utslitna?
Haha, förvisso. I ärlighetens namn var det mera som var slitet på den cirkelsågen. Plattan har jag fått rikta hjälpligt med hammare efter olika fall. Ibland är det bara dags för uppgradering.
 
Brände till på DUR194 trimmer till mig och grannen, fanns ett parti på en finsk näthandel för under 1000kr/st. Det är fan inte dåligt, då ingick också metallklingan. Har kört den lite och det är ju ingen fullblodshingst, men i jämförelse med DUR181 så är den åtminstone ett gotlandsruss😎
 
  • Haha
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Brände till på DUR194 trimmer till mig och grannen, fanns ett parti på en finsk näthandel för under 1000kr/st. Det är fan inte dåligt, då ingick också metallklingan. Har kört den lite och det är ju ingen fullblodshingst, men i jämförelse med DUR181 så är den åtminstone ett gotlandsruss😎
Det finns inga kvar att köpa via internet?
 
T TCG skrev:
Det finns inga kvar att köpa via internet?
Jag köpte dom 2 sista, MEN då hade dom ökat på lagersaldot en gång. Men nu ser det ut som att kampanjen är slut...
 
T Taren43 skrev:
Jag köpte dom 2 sista, MEN då hade dom ökat på lagersaldot en gång. Men nu ser det ut som att kampanjen är slut...
Vilken handlare var det?
 
Guzzi Guzzi skrev:
Vilken handlare var det?
Punavuoren rauta i Helsingfors
 
K
Hej, jag har tänkt köpa en Makita häcksax och undrar om nån har erfarenhet av makita duh751 eller duh601.
Tror det är samma maskin men olika svärdslängder på dom, 60cm mot 75cm.

Jag funderar på om 751:an kan bli för framtung för mina armar jämfört med 601:an.
Dels vill jag nå långt men det kanske är smidigare och lättare att hantera den kortare saxen.
Jag tror det skiljer 1-2hg. på dom men är det hg. som sitter längst ut på saxen så kanske det gör stor skillnad på att hålla dom i axelhöjd och klippa buskar och häckar.

Någon som vet och kan tipsa om det är så stor skillnad på dom eller om de känns likvärdiga att klippa med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.