Johanw123
Kul med grävmaskin, först lite före bilder och sedan efteråt, körde inte själv utan en granne löste det

Ett enfamiljshus med tegeltak och stenmur före grävarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Husgrund med utspridda stenblock och grus nära en byggnad, med en stenmur i bakgrunden och byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävmaskin vid högt beläget hus i arbete med att jämna ut bergig terräng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hus med stenmur framför där grävarbete påbörjats, grävmaskin ej i bild, före sprängning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Ett hus på pelare under en renovering med avlägsnat berg och jord i förgrunden samt en blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppgrävd mark framför ett hus med synligt berg och schaktarbete, verktyg syns vid sidan, före större brytningsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hus med pågående markarbeten där jord och sten grävts bort för att sänka en för hög bergknalle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävningsarbete nära husgrund med synlig berggrund och uppgrävd jord samt grusstenshög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Berget ligger för högt men det är väl en klassiker att åka på, så nu blir det att hyra en fin Hilti eller nått och borra hål och sedan köra med kil eller snigel dynamit eller krut :) blir säker kul
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
JohnnyEllevsen och 10 till
  • Laddar…
Johanw123
Var hittar man hållborr som är 121 mm? Närmaste jag hittar är 127 mm, med mina krav på precision så känns ju ett övermått på 6 mm helt oacceptabelt :) eller det funkar kanske bra?

Svart anborrningsmanschett för hålsåg storlek 121 mm mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Diamanthålsåg 120mm för sten alt vanlig 120mm hålsåg för trä (båda används rätt mycket vid ventilationsgenomföringar )
 
  • Gilla
Johanw123
  • Laddar…
Blir väl 3mm på var sida, kanske duger annars?
 
  • Gilla
Johanw123
  • Laddar…
Johanw123 Johanw123 skrev:
Kul med grävmaskin, först lite före bilder och sedan efteråt, körde inte själv utan en granne löste det

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]



[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Berget ligger för högt men det är väl en klassiker att åka på, så nu blir det att hyra en fin Hilti eller nått och borra hål och sedan köra med kil eller snigel dynamit eller krut :) blir säker kul
Många projekt blir det Johan :)
Pontus
 
  • Gilla
Johanw123
  • Laddar…
Johanw123
Försöker komma vidare i sovrumsbygget, ville byta ut fönstret för att frigöra väggyta för att skapa fler möbleringsalternativ. Byggt med 145x45 reglar och sedan tillkommer 45 som installationsskikt innan plywood och gips. Det nya fönstret är 5x12. Vad kunde jag gjort bättre? På vilken höjd placerar man ett 5 högt fönster och mätt från vilken kant? Jag satte det så att mitten på rutan är min ögonhöjd men känns ju inte så standard att dimensioner efter någon som är 175 :)

Kul anekdot , satte upp vindpappen lite snabbt en kväll pga regn och på morgonen vaknar jag kl 7 av att en talgoxe lyckats leta sig in och flög förtvivlat runt i huset!

Ett under konstruktion sovrum med isolering och ett nyinstallerat fönster mot grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy från ett ofärdigt sovrum i byggfasen genom ett öppet fönsterutrymme med utsikt över gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utrustat sovrum under renovering med nytt litet fönster i ögonhöjd, vindpapp och isolering syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Man brukar väl sätta så att föder till fönster är i samma höjd som vid ytterdörr på nybyggen tror jag.
Men ser man till så iaf fodren på samma sida huset är i samma höjd så är det väl bra.
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.