B Bentim skrev:
De var ett udda råd, det är ett vanligt villaområde, han har ingen gård, hans hus är byggt 1993 och de första husen runt slutet på 70-talet.

Udda förslag i övrigt, hans verksamhet hör inte hemma i ett lungt villaområde med allt vad de innebär.
Varför inte detta, är det bara
ett tycke eller vad menar ni !!
/Goerana
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
M maria01 skrev:
nu vet vi inte riktigt hur det verkligen är villaområde används väldigt bret idag ser man ofta på det här forumet
Irrelevant. Om jag flyttar till ett område med enbart villor förväntar jag mig det jag räknade upp. Inte att grannen startar kommersiell verksamhet.
 
  • Gilla
  • Haha
andreas_bygger och 13 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Vettiga människor skäms för sig när de klipper gräset på dagarna
Vad menar du? Att de borde göra det på nätterna??? På kvällar?
 
  • Gilla
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Irrelevant. Om jag flyttar till ett område med enbart villor förväntar jag mig det jag räknade upp. Inte att grannen startar kommersiell verksamhet.
många som har kommersiell verksamhet. i villaområde polaren bor grannne med en tandläkare och längre bort på samma gata är det nån it startup
 
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
adron och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
många som har kommersiell verksamhet. i villaområde polaren bor grannne med en tandläkare och längre bort på samma gata är det nån it startup
Ja, jag hade då inte förväntat mig panikanfall från en tandläkare heller. Vad andra förväntar sig har jag ingen aning om, men som tur är har lagstiftarna ungefär samma tanke som jag har.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
B Bentim skrev:
Jag vet inte vilka regler som gäller för honom men generellt för entreprenadmaskiner eller annat arbete på väg så finns de ljud, ljus och ofta skyltar, ibland på fordonet, ibland längst vägen.
Jag uppfattar det inte som om din granne utför "arbete på väg" tycker det låter som om han hämtar ved på vägen/ gatan och utför lite markarbeten på en av sina fastigheter.

Om grannen har plats för flera gruslass en egen L70 och kommersiell vedproduktion tänker jag att han måste ha ett par rätt stora tomter, kanske han ändå har en näringsfastighet där han bedriver eller nu ska grusa upp en plan för att kunna bedriva sin näringsverksamhet.
 
  • Gilla
  • Älska
tompas11 och 2 till
  • Laddar…
Det låter som att ni inte ska bo i villa utan i en lägenhet. Vad är bättre än en granne med hjullastare som dessutom har ved? Win-win
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Anders.o93 och 5 till
  • Laddar…
orkade inte läsa genom alla svar men en månskenbonde är väl ändå slang för en som bränner sitt egna brännvin? 🤩
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad menar du? Att de borde göra det på nätterna??? På kvällar?
Nej. Jag menar att de inte ens gillar att låta under tider som är OK att låta på. Men det är bara riktiga människor och inte dessa dieseldrinkande ap-arselen.
 
  • Haha
  • Gilla
Lennstorm och 4 till
  • Laddar…
Drivs detta som näringsverksamhet?
S _sundancekid_ skrev:
orkade inte läsa genom alla svar men en månskenbonde är väl ändå slang för en som bränner sitt egna brännvin? 🤩
Nej.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag uppfattar det inte som om din granne utför "arbete på väg" tycker det låter som om han hämtar ved på vägen/ gatan och utför lite markarbeten på en av sina fastigheter.

Om grannen har plats för flera gruslass en egen L70 och kommersiell vedproduktion tänker jag att han måste ha ett par rätt stora tomter, kanske han ändå har en näringsfastighet där han bedriver eller nu ska grusa upp en plan för att kunna bedriva sin näringsverksamhet.
Han har en extra tomt vid sin, samt en bit "allmänning", samt att hans hus ligger sist på vägen med någon typ av mindre vändplan.

Nu är det lite ved då de mesta verkar vara sålt, och då får de plats andra saker, hitils har det inte varit både och.
 
AndersPS AndersPS skrev:
Ja, jag hade då inte förväntat mig panikanfall från en tandläkare heller. Vad andra förväntar sig har jag ingen aning om, men som tur är har lagstiftarna ungefär samma tanke som jag
AndersPS AndersPS skrev:
Ja, jag hade då inte förväntat mig panikanfall från en tandläkare heller. Vad andra förväntar sig har jag ingen aning om, men som tur är har lagstiftarna ungefär samma tanke som jag har.
problmet blir ju ingen stans att parkera
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
B Bentim skrev:
Han har en extra tomt vid sin, samt en bit "allmänning", samt att hans hus ligger sist på vägen med någon typ av mindre vändplan.

Nu är det lite ved då de mesta verkar vara sålt, och då får de plats andra saker, hitils har det inte varit både och.
vart i landet är det här?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
B Bentim skrev:
Han har en extra tomt vid sin, samt en bit "allmänning", samt att hans hus ligger sist på vägen så det är någon typ av mindre vändplan.

Nu är det lite ved då de mesta verkar vara sålt, och då får de plats andra saker, hitils har det inte varit både och.
Men utför han "arbete på väg" eller flyttar han bara virke till sin vedproduktion och planerar ut grus på egen tomt på sin fritid?
 
  • Gilla
Anotaren och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Drivs detta som näringsverksamhet?
Inget registrerat på varken han eller frun.
 
  • Gilla
  • Haha
emmel och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.