Grävt bort en syren, ersatt den med en planterad koppartunna på en bädd av vita stenar omringad av kantsten.
 
  • Trädgård med en syren nära en svart skjul och trästaket, koppartunna och vita stenar saknas i bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Koppartunna planterad med blommor på vit stenbädd med kantsten, mot svart staket och träspaljé.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nygrävd yta vid staket med spade och kultivator, redo för plantering och dekoration med stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skottkärra full av grävda syrenrötter på en välklippt gräsmatta, bredvid en spade och en ogräshacka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppgrävd yta med syrenrötter och jord nära ett staket, trädgårdsgrep står bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Syrenbuske framför svart staket och träpanel, före grävning och plantering av koppartunna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med gräsmatta, trästaket och plats där en syren ersatts med en koppartunna på vita stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trenchcoat och 7 till
  • Laddar…
Klippt ner lite snöknäckta syrener, klippt häcken, klippt gräs och trimmat. Det var vad jag orkade med i värmen idag 🍻
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Snaggat mer av grönmattan.
Nyslaget gräs i en trädgård med fruktträd och en komposthög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Snaggat mer av grönmattan.
[bild]
Va har du också klippt grönmattan!? 😉
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Ibland så!
 
S
Kommit till slutet av jordhögen. Sållat jord blandat med sten/ grus. Det blev två jord högar och en grus hög. Gruset är nog 3-4 kubikmeter. Två högar av sållad jord och en grön skottkärra på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor jordhög täckt med blå presenning, verktyg och grusållade vid en byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två högar av sållad jord och en mindre hög av grus, med en tom skottkärra och trädgårdssåll i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två högar av sållad jord och sten/grus på en gräsmatta med staplade plattor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hög av sållat grus och sten i olika storlekar vid slutet av en jordhög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Två högar av sållad jord och en större hög av grus på en gräsmatta, med bakstenar staplade i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Fått presenter av den tydligen. Hittade en fästing på låret när jag skulle kliva in i duschen. Den första som någonsin bitit sig fast på mig tror jag. Kunde enkelt avlägsnas och oskadliggöras!
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Vi har, delvis med hjälp av anlitad grävmaskinsförare, jämnat av bakgården med 35 ton jord, sått nytt gräs och planterat 240 syrénplantor.

Mycket arbete men det blir fint i slutändan, särskilt när häcken tagit sig.

Lite småpill kvar med stängsel och avjämning av jorden vid häcken bara.
 
  • Nyplanterade syrénplantor i en nyligen jämnad och sådd bakgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyjämnad bakgård med nyplanterade syrénplantor längs ett staket, ojämn jord och hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trenchcoat och 11 till
  • Laddar…
K Krille1984 skrev:
Vi har, delvis med hjälp av anlitad grävmaskinsförare, jämnat av bakgården med 35 ton jord, sått nytt gräs och planterat 240 syrénplantor.

Mycket arbete men det blir fint i slutändan, särskilt när häcken tagit sig.

Lite småpill kvar med stängsel och avjämning av jorden vid häcken bara.
Vad passande att ni har en 240 där bakom! 😀
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Borde väl varit 245 st ?
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Idag har jag gödslat gräsmattan och gallrat karten på plommonträdet, så att trädet förhoppningsvis klarar att bära skörden.
Röd hink full med gallrade gröna plommon på en solig gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Här går man och rensar bort ogräset (gräset) mellan nävor, vinterkyndel och lavendel, gödslar, vattnar och planterar till och med lite överblivna tomatsticklingar, pumpor, sommarblommor m.m, och vad får man för tack? Slokande tomater, nävor som spretar åt alla håll utom uppåt och nemesia som ligger ner. De enda som tycker att livet går vidare som vanligt är vinterkyndel och lavendel.

Jag får väl vattna tomaterna lite till. Resten får helt enkelt skärpa sig.

Trädgårdsland med slokande tomatplantor, nävor, vinterkynde, lavendel och överblivna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Gallrat persikoträdets frukter och klippt sönder 42 st "Mördarsniglar" ( = massmördare nu ).
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Gallrat persikoträdets frukter och klippt sönder 42 st "Mördarsniglar" ( = massmördare nu ).
Du skipar ju rättvisa, de är ju "mördare". Jag antar att du har alla tillstånd och utbildningar som behövs?
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Inte jag men vår "husarborist" var här och plockade ner ett vindfälle som stod väldigt dumt till med sin kranbil med gripsåg.

Kändes bra att han gjorde samma bedömning som jag om att det inte gick att plocka på annat vis utan skador på saker runt omkring. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.