Yeeeeeesss, eller nåt...
Once joo tried heldämpat jo nävär look back?
Heldämpad mountainbike på en gräsmatta framför ett rött hus och en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mot nya stigar, bättre kondition och färre kilon! 😎
 
  • Gilla
Lill72 och 12 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ser ut att vända nu efter helgen som tur är

[bild]

Jag minns bara problemen jag fick efter störtskurar i slutet på Juli de året, lera började flöda ner i nya dräneringen

[bild]
Tur då att jag åkte båt idag, det blev Yes x 13...minst.
Hämtade upp en bekant, åkte ut till Djurö via Skanssundet och Ströma kanal, där vi hälsade på en annan bekant.
När vi lämnat och åkt en bit hemåt såg vi åska på himlen bakom oss (syns på filmen i slutet om man tittar noga)
Höjdpunkten är sen sista biten hem från stan, inte en krusning på vattnet, med lite tilt på motorn får båten ett skönt gung och pinnar på lite extra till 34 knop och jag är hemma på en kvart.
Jag bara njuter av det man längtat efter hela vintern.
Det är inte ens varje år den där perfekta båtåkardagen inträffar.
 
  • Gilla
yonna och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tur då att jag åkte båt idag, det blev Yes x 13...minst.
Hämtade upp en bekant, åkte ut till Djurö via Skanssundet och Ströma kanal, där vi hälsade på en annan bekant.
När vi lämnat och åkt en bit hemåt såg vi åska på himlen bakom oss (syns på filmen i slutet om man tittar noga)
Höjdpunkten är sen sista biten hem från stan, inte en krusning på vattnet, med lite tilt på motorn får båten ett skönt gung och pinnar på lite extra till 34 knop och jag är hemma på en kvart.
Jag bara njuter av det man längtat efter hela vintern.
Det är inte ens varje år den där perfekta båtåkardagen inträffar.
[video]
Härligt för er, jag är en sådär som gillar snö 😚 Så borde ju egentligen flytta
 
Tokslut Tokslut skrev:
Härligt för er, jag är en sådär som gillar snö 😚 Så borde ju egentligen flytta
En perfekt dag på skoter på fjället är typ samma sak, på vatten i olika form bara 🙂
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
YEEES!
Fick grönt ljus av frun att investera i en robotgräsklippare.

Så jag beställde en Gardena Sileno Life Lona 900 genom Proshop. Den var inte billig, 13,5k, vilket är en halv månadslön före skatt men då ingick garaget som tydligen brukar kosta ett par tusen.

Har emellertid ingen aning om jag gjort ett bra köp eller inte, jag gläds mest åt tanken att slippa baxa den gamla Klippon runt trädgården stup i ett.

Tur jag har semester nästa vecka för jag antar att det tar några dagar av installation innan den kan börja klippa gräs.
En vecka senare övergick mitt YEEES! i ett GAAAAH! Leveransen av robotklipparen har flyttats fram och beräknas nu vara 24 juni istället för 30 maj.

Proshop har klipparen på lager för omedelbar leverans, däremot är garaget restnoterat men eftersom det jag köpt är en "bundle" så delar de inte upp leveransen.
 
  • Ledsen
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
En vecka senare övergick mitt YEEES! i ett GAAAAH! Leveransen av robotklipparen har flyttats fram och beräknas nu vara 24 juni istället för 30 maj.

Proshop har klipparen på lager för omedelbar leverans, däremot är garaget restnoterat men eftersom det jag köpt är en "bundle" så delar de inte upp leveransen.
Ja, det är jag igen. Ringde Proshop och det gick tydligen att ta bort garaget från paketerbjudandet. Utan avdrag på priset naturligtvis men nu är klipparen på väg hem, så ett lite dämpat yes får det bli nu.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ja, det är jag igen. Ringde Proshop och det gick tydligen att ta bort garaget från paketerbjudandet. Utan avdrag på priset naturligtvis men nu är klipparen på väg hem, så ett lite dämpat yes får det bli nu.
Du kan i vilket fall bygga ett snyggare själv!
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Lyckades få ut en rensplugg intakt från en 58 år gammal gjutjärnsbrunn.

Jag var givetvis inställd på att få kapa bort den och ersätta med substitut, men glädjen var stor när den bara kom ut 😁
 
  • Hand håller en gammal rensplugg med synliga rostiga gängor, mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 6 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du kan i vilket fall bygga ett snyggare själv!
Ja, jag har redan börjat skissa på ett klippargarage. Kikade igenom tråden här på byggahus som handlar om såna hembyggen och fick inspiration.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
galento
K Krille1984 skrev:
Lyckades få ut en rensplugg intakt från en 58 år gammal gjutjärnsbrunn.

Jag var givetvis inställd på att få kapa bort den och ersätta med substitut, men glädjen var stor när den bara kom ut 😁
Man får gratulera , detta hör nog inte till vanligheterna 👍
Keiller Keiller skrev:
Ja, jag har redan börjat skissa på ett klippargarage. Kikade igenom tråden här på byggahus som handlar om såna hembyggen och fick inspiration.
Våra robotar har stått utan klippargarage i alla år utan nåt problem men många har
byggt fina garage.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
galento galento skrev:
Våra robotar har stått utan klippargarage i alla år utan nåt problem men många har
byggt fina garage.
Den ska stå bredvid gången ner mot källaren så det är lika bra att bygga nåt så ingen snubblar över den. Och så är det ju kul att bygga nåt.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Yeeeeees!

Ni vet dendär burken/burkarna man har med bra att ha skruv?
Jag hittade en pryl jag behövde där! Eller ja, nått jag kunde använda!

En 6mm starlock-bricka som med lite vilja kunde bli en 8mm.
Så nu kan vi släppa ut robotklipparen på grönbete igen!

En rostig 6mm starlock-bricka på ett slitet träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på den trasiga som skulle hålla fast ett framhjul på sin axel.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Yeeeeees!

Ni vet dendär burken/burkarna man har med bra att ha skruv?
Jag hittade en pryl jag behövde där! Eller ja, nått jag kunde använda!

En 6mm starlock-bricka som med lite vilja kunde bli en 8mm.
Så nu kan vi släppa ut robotklipparen på grönbete igen!

[bild]
Bild på den trasiga som skulle hålla fast ett framhjul på sin axel.
Jag har en skor kakburk, Pepparkakor Från Nyåkers.
Ärvde den efter min farfar som avled på 80 talet, i den finns bara skruv och mutter med udda gängor, alltså inga med metriska mått.
Senast förra veckan behövde jag 2 skruv till fästet för kapellbågen på båten.
Hittade exakt rätt skruv med kullig skalle, spår, mässing, lite för lång bara, men det gick ju att såga av.
För några år sen kom en granne in i garaget "Nu har jag nått du nog går bet på" Han behövde några skruvar till ett antenfäste för piratradio han hade sickat efter från USA på 70 talet.
Jag gick inte bet, de fanns i farfars kakburk.
 
  • Gilla
  • Älska
JonteH och 11 till
  • Laddar…
YEEEEESSSSSS!!
Tror det var i tråden GHHHHAAAA jag skrev om min sjuka särbo som fick p-bot för att det tog henne för lång tid att gå till automaten och lösa en biljett då även bankkortet strulade. Bilen var övervakad 10.00-10.03, biljettköpet gick igenom 10.04
Idag efter 5 överklaganden kom ett brev "Ärendet avskrivet"
Det har varit hot om inkasso, påminnelseavgifter och tingsrätten, särbon har bara skickat överklagande med vändande post och inte betalt ett öre.
 
  • Gilla
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Textmeddelande som påstår att mottagarens e-postadress har valts för att ta emot en donation på 4,5 miljoner euro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen!!! Min tur är kommen😄.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.