4774
Snigla Snigla skrev:
I de allra flesta fall ligger han o lurar någonstans där man inte ser honom ute.. (eller inne i sin säng).. men sen är de där få tillfällena då han "kommer på" att jag är ute och han inte vill vara ensam (varken ute eller inne - han tom "offrar" sig att vara ute i regnet.. för att beklaga sig till mig att det regnar o vi ska gå in och äta.. istället för att gå in och lägga sig på soffan igen.. ja.. ytterdörren står öppen)

[bild]
Åh va gör du matte, skit i busken du klipper.. klappa mig istället!

[bild]
Jaha.. ska vi plantera lite blommor snart? Eller ska vi mysa mer på trappen..

[bild]
Okej då, jag får väl lägga mig nedanför din stol och vakta.. så det inte kommer nått monster (som jag måste gömma mig för.. medan du tar han om det matte!)

[bild]
Japp, jag har koll.. jag sitter mitt i smeten.. inte mitt fel om du inte kommer åt dina grejer - jag håller vakt! Men om du känner för det.. kan du alltid gosa lite med mig..

[bild]
Okej.. du är tråkig nu matte.. men jag lägger mig här bredvid dig på parkbänken.. så kan jag hålla koll.. och du når mig om du känner för lite mer klapp..

😻
Hahaha vilken underbar liten berättelse 😻
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Sitter och kollar maraton men både Bamse och Sudden har zoomat ut för länge sen.
En katt som sover utsträckt på en kattmöbel med TV:n igång i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart katt som vilar på en väggmonterad hylla, ser trött ut med en lång, fluffig svans hängande ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Etrompa och 14 till
  • Laddar…
Katt på gungstol ser på 5000m lopp på TV i ett vardagsrum med bokhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du kanske borde byta kanal, Laban kollar på 5000 m
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Etrompa och 16 till
  • Laddar…
Ja, det verkar ju mer spännande. 🧐
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Sitter och kollar maraton men både Bamse och Sudden har zoomat ut för länge sen.
[bild][bild]
Måste passa på och fråga, har funderat på vägg-monterade kattsaker ett tag. Hur långa/djupa och grova förankringar i väggen har du? Och vad är det för typ av vägg? 🙂
 
Gips på träfiberskiva, men det sitter bara med ett par skruv i varje typ 5x60mm.
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
I de allra flesta fall ligger han o lurar någonstans där man inte ser honom ute.. (eller inne i sin säng).. men sen är de där få tillfällena då han "kommer på" att jag är ute och han inte vill vara ensam (varken ute eller inne - han tom "offrar" sig att vara ute i regnet.. för att beklaga sig till mig att det regnar o vi ska gå in och äta.. istället för att gå in och lägga sig på soffan igen.. ja.. ytterdörren står öppen)

[bild]
Åh va gör du matte, skit i busken du klipper.. klappa mig istället!

[bild]
Jaha.. ska vi plantera lite blommor snart? Eller ska vi mysa mer på trappen..

[bild]
Okej då, jag får väl lägga mig nedanför din stol och vakta.. så det inte kommer nått monster (som jag måste gömma mig för.. medan du tar han om det matte!)

[bild]
Japp, jag har koll.. jag sitter mitt i smeten.. inte mitt fel om du inte kommer åt dina grejer - jag håller vakt! Men om du känner för det.. kan du alltid gosa lite med mig..

[bild]
Okej.. du är tråkig nu matte.. men jag lägger mig här bredvid dig på parkbänken.. så kan jag hålla koll.. och du når mig om du känner för lite mer klapp..

😻
Jag hade också en sån kisse. Helt underbart 😻
Det påstås att katter trivs bäst för sig själva, men det tror jag inte på.
Självständiga, ja, men inte för sig själva. Inte om de fått växa upp tryggt och 'valt ut' sin bästis.
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
[video]
Oj vilken vacker katt 😻
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Catit är ett företag som bland annat tillverkar transportburar, kattmat och kattleksaker. De ger även ut ett "månadsmagasin" som ibland kan innehålla något intressant. En hel del reklam men för kattälskaren kanske det ändå kan var något. "Prenumeration" (påminnelsemail) startas här:

https://www.catit.com/magazine-subscribe/
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
[video]
Är snutteblomman indränkt i kattmynta? För just sådär är våra katter när vi sprayat just kattmynta på någon leksak eller, inför transport, deras bur. Katterna ser ut som att de har fått någon hallucinogen drog med vilt uppspärrade ögon och ett utseende som säger att de inte ens vet vilken planet de är på, men nåde om man försöker ta den sprayade saken från dem Hahaha 😄😺😺
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
När utfodringen är bristfällig… (!)
Får man helt sonika ta med sig lite snack när man går in.. 😳



Första gången.. (i vårt hus.. som vi vet om iaf)
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Är snutteblomman indränkt i kattmynta? För just sådär är våra katter när vi sprayat just kattmynta på någon leksak eller, inför transport, deras bur. Katterna ser ut som att de har fått någon hallucinogen drog med vilt uppspärrade ögon och ett utseende som säger att de inte ens vet vilken planet de är på, men nåde om man försöker ta den sprayade saken från dem Hahaha 😄😺😺
Nää "blommorna" är en pappersblomma som lades på ett par slickepinnar som barnen fick vid skolavslutningen, sen hade dom lämnat blommorna i baksätet. Den här katten gillar att bita och riva i papper och papp. Lämnar man en kartong fram sitter han där och river sönder den bit för bit.
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
Nää "blommorna" är en pappersblomma som lades på ett par slickepinnar som barnen fick vid skolavslutningen, sen hade dom lämnat blommorna i baksätet. Den här katten gillar att bita och riva i papper och papp. Lämnar man en kartong fram sitter han där och river sönder den bit för bit.
Skön kisse 😄
 
4774
Svartvit katt med missnöjt uttryck sitter på en stenig mark omgiven av mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ju sagt att jag fullständigt hatar att du fotograferar mig dumma knäppa matte 😉
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.