1 063 560 läst · 12 835 svar
1064k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tycker att bilden i andra tråden nästan är elak mot katten hahaha 😄. Den saknar en ruta; GOOOOS ME 😺😺😺 (vilket betyder; Gosa med mig eller dö!!Snigla skrev:
Min gubbe är likadan 😀, förutom våra egna katter så tål han även mina föräldrars lagottoN Niq skrev:Vi har tagit hand om vildkatter som levt ute året om innan dom kom till oss så det är fullt möjligt. Tar man hand om katten på det sätt du beskriver så går det nog bra. Man måste bara lära katten från början var den får gå och inte får gå. Det kanske vore bra att ha ett rum i huset dit den får gå om det behövs. Tex ett grovkök. Utekatter hittar ju på allt möjligt så dom kan behöva lite övervakning ibland för att man ska veta att dom mår bra. Även när den är liten så kan det vara bra med ett rum i huset där den kan vara innan den lärt sig hur världen fungerar.
Jag är själv allergisk mot pälsdjur men har 2 katter och en hund för tillfället. På något konstigt vis så sker det någon slags tillvänjning vid dom egna djuren så jag reagerar inte så mycket på dom. Alltid lite värre i början när det kommer ett nytt djur. Svärfar hade samma sak och så känner jag några andra som upplevt samma sak.
Jag reagerar på andras djur när jag är på besök någonstans.
På mattan också, fint skall det vara! Här hemma är det strikt förbjudet att äta egen medhavd mat på mattorna! (i praktiken gäller det förbudet bara människor, men ett förbud är ju ändå fler än inget förbud... )Snigla skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han skulle inte fått tagit in snacks alls.. om jag hade fått välja hehe.. jag låg och vilade och jag hörde hur han sprang omkring lite i rummet utanför sovrummet (dörren var öppen... men han vet att han inte får vara i sovrummet).. och tänkte inte mer på det förrän jag satte mig upp för att gå upp och jag ser han sitta där med sorken/musen (vem av dem har kort svans?) .. då fattade jag att han lekt med den utanför mitt sovrum!!!!!!Microkatten skrev:
Nu var den död och han åt av den i "lugn och ro".. 😳
Får väl vara glad att jag inte fick sällskap i sängen.. (och då menar jag inte av katten..)
Som sagt, troligen första gången han tagit in något här (det hände en eller två gånger hos pappa när han levde och nisse bodde där.. pappa fick jaga båda med sopkvasten hahahaha)
Sladdis eller Pyret är perfekt juDalbotant skrev:
Sicken sötnos skönt att brorsorna accepterade den lilla dunbollen snabbt..Fadai skrev:
Men åh vilken liten sötnos ❤️❤️❤️ . Han får väl heta Bebis då 😉Fadai skrev: