C cazz skrev:
Intressant, de vill jag ha men undrar över en sak som kanske ingen kan svara på.
Vad tjänar de på att erbjuda detta, svårt att se att de gör det för att vara snälla :D
Du måste pröjsa. Sist var det en engångskostnad på 1500. Sedan är det väl en inofficiell end-game när de mjölkat kunderna på 10 000 i installationskostnad och 500-600 i sisådär 60 månader.
 
G Gunnar Johansson69 skrev:
Du måste pröjsa. Sist var det en engångskostnad på 1500. Sedan är det väl en inofficiell end-game när de mjölkat kunderna på 10 000 i installationskostnad och 500-600 i sisådär 60 månader.
hmm det är ju sant, minns inte var jag betalade för att få det installerat och sedan 400-500 kr i månaden.
Fast behöver jag bara betala 1500 kr och kan fortfarande använda deras grejer så kan det vara värt och samtidigt slippa månadsavgiften då är det najs.
 
G
C cazz skrev:
hmm det är ju sant, minns inte var jag betalade för att få det installerat och sedan 400-500 kr i månaden.
Fast behöver jag bara betala 1500 kr och kan fortfarande använda deras grejer så kan det vara värt och samtidigt slippa månadsavgiften då är det najs.
Så är det ju, har du haft larmet i ett antal år har ju Verisure plockat hem en ansenlig summa från dig. Har du kvar larmet och kontot efter uppsägning har de ju fortfarande chansen till lite intäkter. Du kanske köper SMS, batterier m m. Det har dessutom tidigare erbjudit appen och konto gratis även om man inte haft ett larm eller larmtjänst utan enbart ett Yale Doorman lås man vill styra, då har de ju fått sälja sin låsmodul och en gateway.

De 1500kr de vill ha i engångskostnad för appstyrningen när man säger upp larmtjänsten är också något man kan förhandla med de om 😉
 
  • Gilla
cazz
  • Laddar…
S
U ullak40 skrev:
Jag ljuger inte.
Inte jag heller. Tror du har blandat ihop olika saker. Prata med Verisure och red ut.
 
Hej igen
Nu ringde dom igen och ville erbjud 900 kr för att byta enhet plus byta ut mina två rökdetektorer.
Jag planerar ju säga upp deras och gå till fristående men kanske är bra att de byter ut systemet först eller?
Hade strömavbrott en stund här hemma och då var det ju bara mobilnätet som fungerade så det kanske är värt det. Man kan ju försöka stå på sig och få det gratis men det verkar inte alltid gå hem för alla verkar det som eller?
 
C cazz skrev:
Hej igen
Nu ringde dom igen och ville erbjud 900 kr för att byta enhet plus byta ut mina två rökdetektorer.
Jag planerar ju säga upp deras och gå till fristående men kanske är bra att de byter ut systemet först eller?
Hade strömavbrott en stund här hemma och då var det ju bara mobilnätet som fungerade så det kanske är värt det. Man kan ju försöka stå på sig och få det gratis men det verkar inte alltid gå hem för alla verkar det som eller?
De har inte återkommit till mig igen, undrar när de gör det.
 
K Kris1 skrev:
De har inte återkommit till mig igen, undrar när de gör det.
Det verkar vara lite si och så med hur det gör.
Kollar man i tråden i början så ville de ha en hel del.
Nu har de kommit ner till 900 kr och gratis byte av rökdetektorer som batteri ska räcka i 10 år.
Det kanske inte ens vet vad de ska göra :D

Jag sa rent ut till försäljaren att jag kommer begära få det friköpt men endå vill han sälja en ny enhet till mig?
Han ska återkomma på onsdag men det lutar åt att jag slår till så jag får redundans
 
C cazz skrev:
Det verkar vara lite si och så med hur det gör.
Kollar man i tråden i början så ville de ha en hel del.
Nu har de kommit ner till 900 kr och gratis byte av rökdetektorer som batteri ska räcka i 10 år.
Det kanske inte ens vet vad de ska göra :D

Jag sa rent ut till försäljaren att jag kommer begära få det friköpt men endå vill han sälja en ny enhet till mig?
Han ska återkomma på onsdag men det lutar åt att jag slår till så jag får redundans
Jo de ringde ju och skulle ha massa betalt men mot att jag skulle få det ena och det andra.
 
S
C cazz skrev:
Hej igen
Nu ringde dom igen och ville erbjud 900 kr för att byta enhet plus byta ut mina två rökdetektorer.
Jag planerar ju säga upp deras och gå till fristående men kanske är bra att de byter ut systemet först eller?
Hade strömavbrott en stund här hemma och då var det ju bara mobilnätet som fungerade så det kanske är värt det. Man kan ju försöka stå på sig och få det gratis men det verkar inte alltid gå hem för alla verkar det som eller?
Du måste ha det utbytt innan 2G/3G monteras ner om du vill det ska funka med sim kort. Det är samma historia med många några år gamla bilar, så inget Verisure har hittat på.
 
G
C cazz skrev:
Det verkar vara lite si och så med hur det gör.
Kollar man i tråden i början så ville de ha en hel del.
Nu har de kommit ner till 900 kr och gratis byte av rökdetektorer som batteri ska räcka i 10 år.
Det kanske inte ens vet vad de ska göra :D

Jag sa rent ut till försäljaren att jag kommer begära få det friköpt men endå vill han sälja en ny enhet till mig?
Han ska återkomma på onsdag men det lutar åt att jag slår till så jag får redundans
Om du tänker avsluta abonnemang och köra larmet självövervakat är jag tveksam till om redundansen med 2/3/4G kommer att fungera men det kan du ju be säljaren klargöra. I så fall är det ju onödigt att betala pengar för en ny huvudenhet, den gamla kommer fungera ändå.

Mitt larm är självövervakat, och jag har den nyaste huvudenheten, men om jag drar ut nätverkskabeln så fungerar inte ett kommunikationstest. Tolkar det som att fallback till mobilnätet är avaktiverat i och med att jag har avslutat mitt abonnemang.
 
G gadbois skrev:
Om du tänker avsluta abonnemang och köra larmet självövervakat är jag tveksam till om redundansen med 2/3/4G kommer att fungera men det kan du ju be säljaren klargöra. I så fall är det ju onödigt att betala pengar för en ny huvudenhet, den gamla kommer fungera ändå.

Mitt larm är självövervakat, och jag har den nyaste huvudenheten, men om jag drar ut nätverkskabeln så fungerar inte ett kommunikationstest. Tolkar det som att fallback till mobilnätet är avaktiverat i och med att jag har avslutat mitt abonnemang.
Det är sant, det är något man måste kolla upp
Liten nyfikenhet om du har den nya huvudenheten, den råkar inte ha platts för sim kort :p
 
G
C cazz skrev:
Det är sant, det är något man måste kolla upp
Liten nyfikenhet om du har den nya huvudenheten, den råkar inte ha platts för sim kort :p
Ingen synlig plats. Skulle förvåna mig om man använder ett fysiskt SIM-kort. Lär vara inbyggt i hårdvaran…
 
S
G gadbois skrev:
Ingen synlig plats. Skulle förvåna mig om man använder ett fysiskt SIM-kort. Lär vara inbyggt i hårdvaran…
Skulle skapa kaos om kunden kan laborera med egna sim kort
 
Enheten har väl sabotagelarm, så kunden ska ändå inte öppna och komma åt eventuellt SIM-kort.

Jag är inte övertygad om att de kör eSIM, på tidigare larm satt det åtminstone en SIM-kortshållare.

Inre komponenter i ett larmsystem med kretskort, batteri och en tom SIM-kortshållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krokben
Inte hört något från Verisure än angående byte av huvudenhet men när de gör det så ska vi byta till Securitas Home istället. Kommer kosta mindre för mig att byta ut hela larmet än att byta ut huvudenheten samt att månadskostnaden blir lägre.
 
  • Gilla
Maveric77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.