Karrock
Fått på plats ett växtstöd för klätterhortensia och kapat/lagt några betongplattor.
 
  • Ytterdörr till hus med grå blå panel, gula tegelväggar, och en trädgård med lila syrenbuskar och gångplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Inte i min trädgård, men uppe på lokala fotbollföreningens 7-mannaplan.
Som vanligt när vi föräldrar i föreningen ska göra något, så dyker väldigt få upp. Idag skulle det röjas sly.
Det var bara jag som kom. 4,5 timme tog det med röjsåg, men bra blev det!
Röjd 7-mannaplan omgiven av gröna träd och buskar under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röjd sly vid en fotbollsplan med blå och gul byggnad och dandelioner i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyröjd kant av en fotbollsplan med röjsåg, grönt gräs och gult sly mot en skogsbakgrund och en blå och gul byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välklippt 7-mannaplan för fotboll omgiven av nyklippt sly och träd, med fotbollsmål och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 18 till
  • Laddar…
Satt lök alldeles för sent, men bättre sent än aldrig. Upptäckte att potatisen behövde vatten, så drog igång det och passade på att röja lite med lien.
Område med nyslaget gräs och ogräs vid en röd lada, lie synlig i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och försöker behandla en snöbollsbuske som tidigare varit hårt drabbad av både bladlöss och olvonlarver. Körde på linoljesåpa nu, men vet inte om det tar kål på larverna? Får väl köpa pyretrum och dra på det med.

Tryckspruta används för att behandla snöbollsbuske mot skadedjur som är synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Jag fick ner potatisen och löken idag, så snart blir det väl snö och så...
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Skapat egentligen helt onödiga 3d-utskrifter till tomatlandet
3D-utskriven vit skylt formad som en tomat med texten "Voyage" i en planteringsbädd med löv och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
G gunric skrev:
Skapat egentligen helt onödiga 3d-utskrifter till tomatlandet
[bild]
Nästa gång blir texten i relief med olikfärgad plast. :)
(Tycker inte alls det ser onödigt ut, snyggt!)
 
  • Gilla
gunric
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nästa gång blir texten i relief med olikfärgad plast. :)
(Tycker inte alls det ser onödigt ut, snyggt!)
Dessvärre snålade jag så skrivaren har bara ett huvud, annars hade det varit klappat och klart. (Tack!)
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
S
Fick besök av en kompis så vi invigde jordsållet.

Sen plockade vi rabarber och åt paj.
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Fick besök av en kompis så vi invigde jordsållet.
[video]
Sen plockade vi rabarber och åt paj.
Enormt habegär efter en sån!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
Gangstersmed Gangstersmed skrev:
Enormt habegär efter en sån!
Otroligt låg WAF. 😂
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
Jag vill ha en sån, men plånboken har gömt sig varje gång jag lagt en i varukorgen.
 
Slog lite högt gräs med lien och får ångra det imorgon. Den är gjord för någon som är typ 30-40cm kortare än mig, så får gå böjd som en gammal gumma. Spanar på ny riktig lie, men ser ut att bli sjukt dyrt med alla i tillbehör de verkar tycka man ”behöver”.

Stod också och beundrade flitet hos en av invånarna i trädgården. På ett sätt dåligt att den sitter i vinbärsbusken, å andra sidan bra att den sitter i vinbärsbusken. Gissar den tar hand om bladlössen jag misslyckades ta med såpa häromdagen.

Nyckelpiga på grönt vinbärsblad, närbild som visar den lilla insekten i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Sått lite bönor. Och tog en före och efter-bild över en liten del av trädgården. Lite svårt att ta exakt samma vinkel pga hörnet första bilden är tagen är kompoststation nu, och framför står ett växthus.

2015:
IMG_6433.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2024:
IMG_6434.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 26 till
  • Laddar…
Klippt gångarna. Räckte precis till att täcka vintersquashen som kämpar i värmen. Regnet passerade ca 5 km bort. Beredd sedan tidigare på torkan, men en liten skvätt innan midsommar vore skönt.

Gräsklippare i förgrunden med nyskuren gräsgång bredvid högt ogräs och en bevattningsanläggning i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vintersquashplantor täckta med gräsklipp i en solig trädgård med en handgjord skylt som säger 'Vintersquash'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Trimmat och klippt grönytan, för den gör inte längre skäl för namnet gräsmatta på långa vägar. Men den är mjuk av mossa, det växer mycket vacker Veronika i den, humlor bygger bo (märkt ut med pinnar för deras och min skull) och så fann jag idag denna växt som jag inte vet vad det är.
Från början två stänglar men i min rädsla att inte klippa av dem så backade jag istället på den ena...

Har ingen aning om vad det är. Spara eller klippa bort? Har postat i en trädgårdstråd på annat fora men ännu inte fått svar.

En gräsliknande planta med långa blad omgiven av mossa och småblommig veronika i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okänd växt med två gröna stänglar som sticker upp ur en mossa- och veronika-täckt gräsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(med hopp om att det är en ovanlig orkidé så både Botaniska sällskapet och Aftonbladet kommer hit och tittar). Men min tantgissning säger att alla säger "klipp av den nästa gång".
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.