Kul att ni har hundar, vi har två katter. Den ena är snart 17 år och den andra är 2år till sommaren. När det gäller badrum och wc så har vi valt det "fyrkantiga" som är ett av standard för bad och sedan blir det som tillval till wc. Vi ville ha likandan på båda toaletterna.
 
Har ni sökt bygglov? Vet ni hur lång handläggningstiden är?
 
Ja vi har sökt bygglov (i November) och fått bygglov. :)

Vi ska ha Vedums Sanity i våra badrum men andra duschar än Eksjöhus standard dusch.
Sen ska vi ha Svedbergs badkar och blandare.
 
Jag trodde inte att man kunde söka bygglov innan stycknngen av tomterna var klar... toppen för er att ert bygglov är klart. Vi skickade in vårt i går. Jag pratade med kommunen i dag och de trodde att det skulle ta två - tre månader... lite lång tid.... hur lång tid tog ert bygglov? Har ni fått leveransvecka? som det verkar nu så blir nog inte vår nflyttning förrän till årsskiftet,
 
De var inga problem att söka bygglovet innan styckningen av tomterna, men vi var tvungna att komplettera med vilken färg vi skulle ha på huset och var träden skulle stå.

Hus leverans vecka blir ca v. 36

Har ni fått leveransvecka?
 
Vi har inte fått leveransvecka ännu.... vi skickade in avropningshandling till Eksjöhus förra veckan så jag hoppas att vi får det snart.... Om ni fått leverans vecka 36 så blir vår några veckor senare... det borde innebära att man får ställa sig in på flytt först någon gång slutet av januari....
 
Oki, menar du att ni skickade ni in avrop el. slutlig beställning förra veckan? Vi gjorde avrop 21/12 men fick inte våra handlingar av Eksjöhus förens 22/1 !! så vi gjorde slutlig beställning den här veckan och fick då veta att lev. blir cirka v. 36, om vårt hus kommer vecka 36 så skulle de bli flytt sista veckan i Januari 2009.
 
Vi skickade in avropet förra veckan och skall, enligt eksjöhus, få handlingarna inom två veckor. Vi borde då få handlingarna nästa vecka och göra vår slutliga beställning senast veckan därpå. Jag tror att vårt hus har en byggtid på ca 16 veckor efter leverans vilket borde innebära att vi klarar oss med inflytt under januari:confused: Förhoppningsvis!!

Anledningen till att det tog lite längre tid för er att få era handlingar från eksjöhus kan ju vara att de hade stängt över jul och nyår.

Känns som en evighet innan huset kommer.... man vill ju att det ska komma NU:D
 
Tänkte bara berätta om ni nu inte redan har sett det borta på tomterna att de har grävt ner den gröna kabeln som är fiber kabel. ( till bla tvnet ) . :)

Hur går det nu för er andra, är det stilla nu???

Brukar ni åka dit till tomterna för att kolla?? Vi är där rätt ofta:surprised:, men jag ser aldrig någon annan.

Är det någon som vet när lekplatsen kommer att byggas där???? :confused: För där skall ju bli en vad jag förstod på ritningarna, den är ju inritad.
:rolleyes:
 
Vi har haft möte med PM dag och vi skickar in vår slutbeställning nu så vi får väl snart vår leveransvecka. Jag frågade om lekplatsen men han viste inte..... han skulle kolla det. Jag tror nog att de gör den ganska omgående... hoppas jag i all fall. En damm blir det ju.. får hoppas att det blir staket runt den. Det är ju nte så lämplgt att lägga den så nära lekplatsen annars.

verkar som om de har lte problem med byggloven. Kommunen vill tydligen ha mer planering av tomterna... var träd skall vara placerade och så.

vi är och kollar vid tomterna lite då och då men har inte set någon där heller... vi får väl bestämma träff någon gång..:)
 
Ja vi hoppas också på att lekplatsen blir gjord i tidigt skede. Det hade ju varit kul för barnen!!!!!
Ja vi kanske skall bestämma träff på området för att se vilka vi är......ha ha ha :D annars visar det sig med tiden .:)
Om allt går som det skall så verkar det som vi kommer att flytta in mitten på november ( ca v47). :)
Hoppas man hinner packa upp det mesta till jul.......... Känns lite konstigt att prata om jul nu igen, har ju precis varit jul.
 
Verkligen skönt att ni får lytta in innan jul... har ni tur så slipper ni kanske mellanlanda i en lägenhet. Får vår del ser det dock lite mörkt ut... vi kommer nog inte kunna flytta in förrän tidigast i slutet av januari. Jag har allafall börjat vänja mig vid tanken att vi kommer att flytta till en lägenhet först. Byggtiden på vårt hus är 15 veckor.

Har n haft entrepenadmöte? Vi har bokat in tid för detta den 8 april.
 
Kul att ni också gjort er slutliga beställning. :D Fick ni ingen preliminär lev. vecka av er säljare? När vi skicka vår slutliga beställning så kollade Peter vilken vecka leveransen va i och den stämde med den vecka som Eksjöhus gav oss. Vecka 36 (+ 16 veckor byggtid), då ska vårt hus va klart vecka 51 en vecka innan jul. :rolleyes:
Vi har inte bokat ett entreprenad möte, jag trodde inte de va aktuellt så här tidigt. Ska höra med vår säljare. :eek:
Mejlade tvnet för ett tag sen och fråga om anslutningsavgiften på vårt område, 6000:- skulle de gå på i vårt område.
 
Jag pratade med eksjöhus i tisdags oh då var de framme i v 38... utgår i från att det blir där i krokarna. Vi har också fått besked från tvnet om att inkopplingsavgiten blir 6000 kr. skall faktiskt bl skönt att få kabeltv:)

Har ni fått någon koll på vad som gäller med telefon?? man kanske skall kontakta telia och höra?
 
Vi frågade vår säljare, han gav oss beskedet att telia inte kommer till området. När Eksjöhus hade kontaktat telia så skulle de ha hutlöst betalt, så vi får ha tv-net till allt, tv data & tel. har inte så mycket val.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.