Jag trodde inte att man kunde få telefon via tvnet... men det är ju super om man kan det!
 
Här var det full aktivitet...... Det var mycket info på en gång. Men jag förstår inte varför inte telia kommer dit, vill de inte ha kunder????? :confused:

Hur kan det vara att ni redan har bokat entreprenadsmöte, trodde man gjorde det längre fram?? Får nog ta och ringa lite igen.

Det verkar som om det inte blir så långtid mellan våra inflyttningar :). Kul. Men de som flyttar in först är väl egna hem husen ( beroende på när de har gjort avrop såklart) men de har ju inte lika lång produktions tid som kataloghusen om jag har förstått det hela rätt. :rolleyes:

Är det någon som vet något om lekplatserna på området??? När de kommer att byggas???
 
Ja, IP-telefoni, skönt att ha allt samlat på en leverantör, och skönt att slippa boxar till tv!! Men jag tycker att deras prissättning i olika områden är lite märklig. Det är ju ett relativt stort område som ger tv-net 22 nya kunder så vi tycker att anslutningsavgiften kunde va lägre.
 
herrpersson skrev:
verkar som om de har lte problem med byggloven. Kommunen vill tydligen ha mer planering av tomterna... var träd skall vara placerade och så.
Det verkar inte som kommunikation mellan Eksjöhus och kommunen fungerar så bra, enligt Peter så har kommunen fått in uppgifterna de frågat efter, och enligt kommun så väntar de på mer uppg.??
Jag har både ringt och mejlat våran handläggare på kommunen och fick då veta att vårt bygglov var ok bara han fick komplettering på var träden ska stå, får se hur de går nu :eek:
 
Angående det här med telefonen..... så har jag pratat med både telia och tv-net i dag. Tv-net har grävt ner kabel så internet och tv får man genom dem. De har dock ingen IP telofoni att erbjuda så då får man vända sig till tex bredbandsbolaget för att få telefon. Det går säkert att lösa. Jag ville dock veta vad telia skulle ha för kalaset så jag ringde dit och de skulle skicka hem en offert till mig. De som de kunde säga var dock att minimipriset för inkoppling av kopparkabel var 7 000 kr. Jag gissar dock att det blir betydligt dyrare så för vår del så får det nog bli IP-telefoni.
 
oki de va vår säljare som sa till oss att vi kunde ha ip telefon från tv-net, eller så har jag missuppfattat vad han sa. Hoppas att telias offert är rimlig! Trevlig helg till er alla.
 
Återkommer med pris från telia så snart vi får det. Trevlig helg!:)
 
Nu har vi fått brev från Eksjöhus med bekräftelse på att de mottagit vår slutliga beställning samt bekräftelse på spärrbelopp. Borde vi inte ha fått preliminär leveransvecka nu också?? När fick ni andra det?
 
Kommer inte ihåg vilket brev som kom först, :confused: men när jag tittar på breven nu så är brevet om bekräftelse av spärrbelopp daterat 25/1 och preliminär leveransbesked 28/1 ni får säkert leverans besked imorgon.
Vi va på tomten i helgen, börjar likna riktiga vägar nu :D
 
Tack för infon. Då kan man vänta sig det denna veckan. Man vill liksom veta:D

Vi var också på området i helgen...ser ut att bli riktigt fint..... Undrar när de sätter gång med den första grunden??
 
Nu har vi också fått preliminär leveransvecka... vecka 40.... Lååång väntan!
 
Vi var också där i helgen och kollande. :D
 
Skönt att ni fått leverans vecka, måste ha fått in många hus beställningar på Eksjöhus om leveransveckan ligger i vecka 40!! Hoppas mina föräldrar får sitt hus levererat i år. :eek:

9 tomter är sålda, vet ni vilka av tomterna som är sålda och vilka hus som ska byggas på de tomter som är sålda?
 
Vet i alla fall att ett Ekeberga skall byggas på a-området...annars vet jag inte riktigt vilka tomter som är sålda
 
Ja, jag tror att de bara är tomt 3 och 4 kvar i område A nu. vet att de ska bli ett söderviken till på tomt 5
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.