Är det någon som har fått någon mer information om byggloven?
 
Vi fick ett stort kuvert från kommunen idag om att vårt bygglov är beviljat :D Nu ska jag fira med lite våfflor haha :p
 
Ja vi fick också vårt vid lunch idag, kul:), det blev väl en hög som blev beviljade. Kul att allt rullar på bra här!
 
Grattis till er som fått bygglov!!

Vi fick papper från PM idag där vi skall komplettera med var gångar skall vara (pattor på framsidan). Vi skall fylla i det i dag och skicka i väg det till kommunen i morgon. Förhoppningsvis så blir väl vårt bygglov också klart inom någon vecka.
 
Hej på er!

Hur har ni det? Det var länge sedan det var någon som skrev här på tråden!!!!!

Jag var på tomterna i morse och kollade nu när där var lite snö och en helt fantastisk morgonsol på väg upp. Vilket fint område det kommer att bli!

Har ni börjat fundera på vilka färger ni skall ha invändigt i huset?? Själv går jag nästan dagligen och funderar......:rolleyes:.
 
Ja de kommer bli så fint!!

Vi ska ha vita väggar i huset, jag har redan möblerat hela huset :D
Fick mejl av Peter idag med info om tvnet och där står ip telefoni ((Men de är så klart inte tvnet som är operatör ))

Mina föräldrar har fått leverans v. 42 :)
 
Ja vi fick också den info. Får se vad det blir!
Vi kommer också att gå på den ljusa linjen kanske med lite brytning i, men barnens rum kommer de att få vara med och bestämma.

Kul att dina föräldrar har fått lev vecka, det är väl 2 v efter herr persson !? Mycket pyssel i trädgårdarna nästa vår tror jag......:D
 
Det kommer att bli super bra på området... jag har faktiskt inte varit där på ett tag...har ni fått nägon mer info om när de kommer att börja med lekplatsen?

Vi har inte fått ngn info från tv-net... får väl maila PM. Jag har lagt ner telia.... de hade problem med att få fram en offert då de hävdade att fastigheten inte finns??? men det vet jag ju att den gör!! den är ju registrerad i fastighetsreg. Det bli IP telefoni helt enkelt!

Vi har också funderat på färger och kommer att hålla oss till den ljusa skalan,,, kanske lite mner fäg i barnens rum

Vi har varit och kikat på golvpoolen för att se vad man kan få för det priset som ingår när man väljer klinkers.... och inte hittade vi något för 250 kr... vi får nog räkna med 450 för en platta som vi gillar. Har ni andra på klinkers?
 
Vi har också varit på golvpoolen, hittade ingen bra platta för det priset, (280 är de som ingår räknat med rabatten tror jag Peter sa)

Jag är mest orolig över vad elen kommer att kosta, en spott kostar ca 1000:- tror jag, men hur många behöver man per kvadratmeter? vet ni vad extra eluttag kostar, (de är väl inte standard med el över fönster) tv uttag, och vad får man räkna med att ett larm kostar?

apz, Kul att vi träffa er på området i helgen!!!
 
Kul att träffa er också!! Det är alltid roligt att träffa / se vilka som skall flytta in och vem man pratar med här på forumet.:)

Vi har också varit på golvpoolen men det var ett tag sedan och jag hoppas att det har kommit in lite nytt till det är dax att bestämma sig.

Herrpersson nu får ni också snart visa er på området..........:D
 
Vi var faktiskt förbi en snabb sväng i söndags... roligt nu när området börjar bli mer färdigt. Typiskt att vi missar er andra! Vi får hoppas att vi lyckas springa på varandra där nästa gång:D

Vi har fortfarande inte hört ngt om vårt bygglov så jag mailade kommunen i dag, men har inte fått nått svar. Skall ringa i morgon och hoppas på bättre lycka då!
 
Har ni sett så fint det har blivit nu när gatubelysningen har kommit upp :D!!!!! Nu kan man se ännu bättre hur det kommer att se ut.
Hoppas att ert bygglov blir klart snart.

Ja vi får väl se om vi springer på varandra där i helgen. :D
 
Angående IP-Telefoni och TV-NET.

Själv bor jag i lödde och har TV-NET som leverantör för Kabel och internet, och har valt Tele2 som IP-Telefonileverantör, de kostar 69 kr/mån och du får ringa för hela beloppet. För 69 kr/mån till så får du fria samtal inom hela sverige. De är dock riktigt dyra att ringa till mobiler via ip-telefonin, så där använder jag min mobil istället.

Problemet med IP-Telefoni som inte kommer från samma leverantör av ledningen är att du inte kan garantera att IP-Telefonin får prioriterade trafik, ni kommer alltså märka att kvaliten på samtalen blir sämre när någon belastar linan mycket, typ laddar ner eller spelar mycket spel. Det borde dock finnas lite dyrare routers där man själv kan välja att prioritera trafiken in/ut från sitt nät så att i ditt nät så prioriteras IP-telefonin istället för att "barnen" laddar ner "linux".

Men om jag inte har helt fel så köper TV-NET sin lina av Perspektiv Bredband i Lund och de erbjuder IP-Telefoni, så de borde kanske kunna garantera kvaliten och prioritering av trafiken.

- M
 
Bra info om ip telefoni.

Jag har pratat med kommunen i dag och vårt byglov är klart!!!!:D Skall skickas vilken dag som helst!
 
Grattis till bygglovet! Kul att ni också fått det nu! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.