Vad valde ni för kök? jag tycker att det är lite svårt när man inte alls vet vad prislappen blir.
 
Vi valde vit standard och med standard vask och den svarta laminat bänkskivan med silvrig kantlist som tillval. Det vi sedan gjorde med själva köket var att det blev inga traditionella hyllplan utan alla med utdragbara lådor och byte av skåp till lådor, mm. Men visst, det känns lite sådär innan man får prislappen på allt:confused:. Det kostar ju en del med allt byte och sedan har ju vårt kök "växt" rätt mycket mot ursprungsköket.......:cool:
Hoppas det är överkommligt!!!
Sedan hoppas jag att det inte tar för lång tid innan vi får tillbaka ritningarna.

Hur lång har ni kommit med allt????
 
Helt ärligt så vet jag inte riktigt var vi står just nu. Vi skulle få en ny tid för genomgång av köket på hth, men vet ej när detta blir. Jag tror dock att Per-Magnus har skickat upp en del till eksjöhus för ritning eftersom vi gjort en del fasadändringar:confused: Vi måste kontakta P-M för att få lite info om vad som händer nu. Vi kommer också ha standard luckan, men har valt liggande överskåp i ek. Vi vill även ha en annan vask och en mörkare granitskiva. Vi tänkte även kolla med hth vad det finns för alternativ till spegeldörrarna som ingår till skjutgarderoben i hallen.
 
Ja då var nog allt klart, bygglov är inskickat och den sista genomgången skall vi göra i veckan för att sedan kunna göra avrop. Kul!:D Nu hoppas jag bara att man inte kommer på någon ny ändring, tror inte det, allt känns bra nu. Det skall bli kul att få ett datum sedan. :rolleyes:
 
Vad kul att ni är så nära nu... man vill ju veta vilken inflyttningsdatum som är aktuell. Vi har fortfarande inte fått någon tid till hth. vår ritningar skall dock vara på eksjöhus nu... vi har gjort en del fasadändringar. Hur lång tid kan det ta med bygglovet, två månader eller?
 
Jag vet inte hur lång tid det tar innan bygglovet är klart, lantmäteriet skall först göra klart med sina avstyckningar innan man kan godkänna bygglovet dvs alla planritningar ect skall vara korrekta. Men de har sagt att avstyckningarna skall vara klara nu i November så det skall ju inte behöva ta så lång tid. Vi får se.:rolleyes:
 
När vi körde förbi tomterna i dag så var där lite aktivitet.. några maskiner och lite folk.. kanske något på g......:D
 
Ja de har börja fälla lite björkskog, jag tror det är för jobbet med att avstyckningarna för lantmäteriet skall underlättas.
Visst är det kul att se att det börja hända lite där borta. Vi är där nästan varje dag och tittar.......:cool: Är ni andra det också??????:confused:
 
Ja, vi va där idag, har också sökt bygglov, men väntar med avrop för vi reser bort imorgon.
Hade ett nytt möte på HTH idag. Har ni gjort avrop på huset? Jag tycker att man kommer på nya saker varje dag :)
 
Oj vad fort det går med röjningen av tomterna och förberedelse för vägarna, på tal om vägarna så skall de börja med de på måndag hörde jag (10/12-07). Det är redan utstakat vart vägarna skall gå, kul för nu kan man börja se hur det kommer att se ut.

Nu är alla våra avropspapper och ritningar påskrivarn, vi har fått prel vecka för våran hus leverans. Det skulle ev bli v 26, veckan innan semester :confused:, vi får se hur det blir. Men kul är det!!!!:)

Hur går det för er andra? Hur långt har ni kommit??
 
spännande att ni avropat huset! känns allt hellt rätt nu? Vi väntar nu på de sista ritningarna där våra köksändringar är med, sen är vi också redo att avropa huset... vill bara ha ett avstämningsmöte snart för att få lite koll på den totala kostnaden nu efter alla ändringar hit och dit. Det verkar dock som om inrlyttningen blir betydligt senare äv vi trott.... verkar ju inte bli förrän i december... vi skall ju sälja vårt hus till våren och hade utgått från att det skulle bli i september... men men det löser sig väl. Har ni fått något prel inflyttningsdatum?
 
Nej vi har inte fått någon datum ännu utan bara prel vecka som huset kommer ut. Jag tror det är snickare Andersson som man får inflyttningsdatumen av, när vi har gått igenom en del med honom. ( jag har för mig att det är de som sätter datumen) Eksjöhus berättar bara när huset kommer ut, sedan är det som jag sa snickare Andersson som tar vid efter det.:rolleyes:

Ja allt känns bra med alla ändringar.:D

Vi tänker också sälja vårt hus till våren, kan bli lagom med ca 6 månader från det man sålt till det att de kan flytta in. För vår del skulle våran inflyttning bli kanske någon gång under mitten / slutet av November. Vi får väl se.:confused:

Skönt att ni också känner att ni börjar bli färdiga. Det är ju viktigt att man känner att det blir rätt och inte en massa kompremisser.

Kul att det kommer att byggas några hus samtidigt så man inte blir ensam :p , sedan blir vi nog inte först ut för egna hem husen är det ju kortare leverans tid på.
 
God jul till er alla i gruppen!! :) Tror ni vi kan fira jul i våra nya hus nästa år?
 
God Jul och Gott Nytt År!

Ja, vi hoppas att allt går enl planerna och då skulle vår inflyttning bli i November så det ser ljust ut. Vi har fått prel vecka när huset kommer ut och det blir i så fall vecka 27, vilket då innebär 16 v för uppsättning och i ordningställande plus 4 v byggsemester. Vi hoppas på att vi skall ha iordning så vi kan ha julen i vårt nya hus nästa år. Spännade!!
Hur går det för Er, har ni fått någon prel vecka för husleverans?
Eller hur långt har ni kommit i processen?
Kul att se området växa fram nu med all röjning, vägar och avloppsläggning, det känns som om det går fort nu.

:D
 
God jul och gott nytt år!!

Vi hoppas att vi också kan fira jul i vårt nya hus nästa år. Vi har fått våra sista köksritningar nu så ett avrop är nu nästa för oss.

Vad kul att ni fått prel inflyttning.... vad händer nu för er? blir det en lång väntan innan det börjar hända saker... :)

Rufsiga: har ni gjort avrop?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.