Kandarvägen 4 blir er adress herrpersson
 
Tack för infon. Kan passa på att säga att det är fru Persson som använder herrperssons inloggning:D
 
Vet ni om de kommer att göra något nytt övergångsställe över "stora vägen" eller ännu bättre, ett trafikljus? Folk kör ju som galningar på den vägen.
 
Jag tror att de blir 30 och övergångställe. Jag vill ha 30 på området också, och inga hästar på området tack. :)
 
Det gäller väl att tjata på kommunen om att man vill ha 30 på stora vägen och / eller farthinder / eller trafikljus / eller tunnel nu när området växer på den sidan och många barnfamiljer flyttar dit. Det bör ju bli någon typ av förändring där tycker man. Men det gäller nog att vi ligger på kommunen och att de tar sitt ansvar för den bit för trygg och säker övergång för barnen. :rolleyes:
 
Till Herrpersson:
Jag och min flickvän jobbar på ett bygglov här utanför Ljungby och är intresserade av Dalvik. Vi har letat men har varken hittat bilder (enbart de eksjöhus har som inte är så roliga, dessutom gamla planlösningen) eller andra byggare. Skulle det vara möjligt att kunna få se lite bilder under byggprocessen? Ni har ingen hemsida? får man vara så framfusig och fråga hur mycket ni har gett för huset? Vi har ritat om mycket och har förstått att viljan att göra ändringar och kostnaderna för dessa skiljer mellan olika huvudkontor. Tack på förhand. MVH J. Cederberg..
 
Hur går det för er andra, hur långt har ni kommit? Har ni hört något nytt om området? Själv skall vi till hth nästa vecka, kul. Några tips att tänka på inför mötet med hth?:confused:
 
Kul att ni skall till hth. Det tips som jag kan komma med är att ha ganska klart för er vad ni vill ha redan innan. Vi kände att det var kort med tid. Vi skall nu ha ett andra möte med hth eftersom vi har tänkt om lite i köket nu i efterhand.

Har ni hört något om de kommer att dra ut kabel tv (tvnet)? Vet ni vad kostnaden för telefoninkoppling kommer att bli? Telia har ju saltat sina priser rätt ordentligt till villor.
 
Skulle tro att tvnet förbereder/drar fram inför ett så¨stort område som det blir. Vet ej hur det är med telia, skall gå in och kolla nu på deras sida.
 
Vi har ändrat på vårt kök hur många ggr som helst! Är fortfarande inte klar. Men de är viktigt att de blir ”perfekt”. :) Har ni sökt era bygglov än?
 
Nej vi har inte sökt ännu, skall till hth nästa vecka som sagt. Hoppas att det inte blir för många vänder med köket. Jag skall höra med kommunen denna v hur lång tid de vill ha på sig för att bevilja bygglov för det området.:)
 
Hur går det för er andra, har ni kommit något längre? Har ni hört något nytt? Lite nyfïken.:)
 
Jag pratade med tvnet för några dagar sedan och med största sannolikhet kommer de att gräva ner fiberkabel fram till tomtgränserna när det är tid att börja gräva för avlopp osv på området. Dvs de som sedan vill använda sig av tvnet får då "koppla" på sig när man bygger sitt hus, ungefär så tror jag att det var. :surprised:

Då var det tid för vårt besök idag på HTH, spännade och se vad det blir av det. Hoppas det bara blir ett besök....
 
Va bra att det blir tvnet. Hur gick det på hth?
 
Jo tack, det gick nog bra på HTH, känns som det blev bra. Nu är det snart tid för bygglov, skall bara kolla ritningarna först så allt är ok. Spännade.:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.