Kännt på de små boscharna och de känns helt ok. Men ska man dra i större skruv så kvamnar de nog snabbt. Sen är det bara med ett batteri och då blir det att titta på laddaren om man ska skruva tak. Nytt batteri kostar ju såpass att det är lönt att köpa en dyrare direkt.

Ett stort plus är att det inte är nickelmetallbatteri på dessa. Har inte kollat men iaf mina batterier tappar som fasen när de ligger. Enligt internet kan NiMh tappa 40% på en månad.

Själv behövde jag en rejäl kompis så det blev en Bosch GSR 12VE-2. 30 min laddare och två batterier så det ska nog vara fan om man blir stående. 67Nm är ju aldrig fel heller. Man märker inte mycket på den då man drar i 6x100mm skruv annat än att handleden blir trött :D
 
K-Rauta i Gävle (vet inte hur det är med dom andra) säljer den för 999:- nu, ink en liten Maglite.
Svårt att motstå :p
 
FredrikR skrev:
K-Rauta i Gävle (vet inte hur det är med dom andra) säljer den för 999:- nu, ink en liten Maglite.
Svårt att motstå :p
Köp :):):)
 
Jaja jag fick med mig en hem, för 'bra pris' för att inte slå till, sen återstår det att se hur den lille funkar, ser och känns klart trevlig.
Har ett IKEA kök liggandes i kartong som ska börjas monteras snart, då borde den komma väl till pass. :)
 
I K-rautas kampanjblad hittar jag ett paket med Bosch sticksåg GST 85 PE och GSR-en, 2 295 kr (inkl moms)
Om jag inte redan hade beställt Milwaukee 2401-22 Micro Driver Drill hade det varit ett bra tillfälle att få med sig en ny sticksåg hem.
 
  • bosch.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
FredrikR skrev:
K-Rauta i Gävle (vet inte hur det är med dom andra) säljer den för 999:- nu, ink en liten Maglite.
Svårt att motstå :p
10.8an? Jag var på K-rauta i Linköping igår och den såldes till fullpris på ~1450kr. Erbjudandet med sticksågen fanns dock.
 
Jon_Dahlberg skrev:
10.8an? Jag var på K-rauta i Linköping igår och den såldes till fullpris på ~1450kr. Erbjudandet med sticksågen fanns dock.
Hmm kanske var nå lokalt för Gävlebutiken... :/
 
Tjenare!
Köpte faktiskt ett kitt med ficklampa 2 batterier osv. Och jag måste säga att jag är Mycket nöjd har satt OSB skivor med den hela dagen (Skruvautomaten fick ligga vi sidan om dagen till ära). Den enda gången jag har behövt mer "kräm" är när jag skulle sätta 70mm karmskruv, fast det klarar inte 12v:aren (bosch) heller. (ej heller b&d 12v)(fast dewalt 12v klarar av det).
Sammanfattningsvis så har jag denna lilla kelgris med mig överalt MYCKET sällan behöver jag mer kraft, och då ligger den gamla dewalt trotjänaren alltid och skräpar någostans. Och då bygger jag endå en villa i egen regi.

ps. varför utrustas inte alla skruvdragare med led lampa? inte fånigt utan MYCKET användbart.
 
2295:- är ett bra pris för två mycket bra maskiner.
85:an behöver ingen mer omdömen i det här forumet :)
Det blir 800:- en skruvdragare som jag betalade nästan det dubbla för :(
Jag får väl trösta mig med att det var den "nya" modellen. Men vilken liten fantastisk skruvdragare det är. Det är väldigt sällan som den inte orkar med.
 
Springare skrev:
2295:- är ett bra pris för två mycket bra maskiner.
85:an behöver ingen mer omdömen i det här forumet :)
Det blir 800:- en skruvdragare som jag betalade nästan det dubbla för :(
Jag får väl trösta mig med att det var den "nya" modellen. Men vilken liten fantastisk skruvdragare det är. Det är väldigt sällan som den inte orkar med.
Vad skiljer mellan den nya och gamla eg? :)
 
FredrikR skrev:
Vad skiljer mellan den nya och gamla eg? :)
Större batterikapacitet och nytt bitsfäste :)
 
GWI 10,8 V-LI ...Har ni sett denna då .Detta är en smidig sak .helt klart det bästa på länge
 
foppa72 skrev:
I K-rautas kampanjblad hittar jag ett paket med Bosch sticksåg GST 85 PE och GSR-en, 2 295 kr (inkl moms)
Om jag inte redan hade beställt Milwaukee 2401-22 Micro Driver Drill hade det varit ett bra tillfälle att få med sig en ny sticksåg hem.
Du som köpt Milwaukee 2401-22, berätta lite!
Var köpte du den? Jag hittar inget på Milwaukees hemsida, varken .se eller internationella sidan...
Och de svarar inte på min mail angående Micro Drivern...

Valet står mellan GDR 10,8V som tydligen ska vara slagskruvdragare med hela 100 nm och Milwaukee 2401-22 Micro Drive Drill.
 
Det är en mycket schysst maskin, liten och smäcker (ligger i kökslådan för snabba access). Beställde den från Tools-plus, har för mig att slutsumman blev 1600 kr inkl frakt, moms och tull och postens adm-avgifter. ($119 för maskinen)

Det är byggkvalitet till 100 procent. Känns väldigt gediget.

Har använt den till både borrning (i trä och plast med borrar med bitsfäste) samt till skruvning. Skönt grepp, bra moment. Motorbroms är det, något som inte står i spec:ar jag läst om maskinen. En faktiskt användbar liten diodlampa som lyser när man klämmer på avtryckaren. Lite nördig men användbar batteriindikator som visar batteriets kvarvarande kräm i samband med att man klämmer lite på avtryckaren. Två batterier, 1,4 Ah, känns väldigt mycket för den storleken.

Fick i och för sig köpa en trafo för att kunna ladda den (400 kr på teknikmagasinet) men den kan ju användas till andra lågwattmaskiner från usa (300w)

Är helt enkelt nöjd.

http://www.tools-plus.com/milwaukee-2401-22.html

 
Köpte en då vi byggde hus. Suverän maskin (då har jag ändå en Festool C12 och en äldre vanlig Bosch skruvdragare). Otroligt smidig till det mesta. Upplever den inte som svag. Byggde 70 kvm altan där den var den ena maskinen som användes till allt. När vi monterade kök drog vi i 6x120 skruv med den för att fästa reglar. Gick ganska bra även om batteriet tog slut ofta. Men genom att man har två batterier och en snabbladdare med så blev vi aldrig utan ström.

Kan verkligen rekomendera den till det mesta. Den passar garanterat bättre de flesta gånger än en större klumpigare. Dock varvar den för lite för att fungera bra till att borra med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.