Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Om inte; enligt gammal "nät-etikett" ändrar man inte i inlägg man postat, utan man gör ett tillägg, dvs "editerar" sitt inlägg. Alltså allt efter "Edit" är ett tillägg.
D Daniel 109 skrev:
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.

Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Är Edit en skribent på forumet eller är det bara en extra fråga du lagt till efteråt Daniel?
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Siktar man på en specifik person brukar man lägga till ett @ framför....

Edit: @Kirre2
Det är ju ett utmärkt sätt, kan du inte tipsa @Daniel 109 om det?
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Om du bevakar tråden så får du ju notifieringar om alla nya inlägg?
Visst är det så, men oftast är det mer intressant att veta om någon skriver just till mig, eller om något jag skrivit, än att få pling varje gång någon är i tråden.

Det där med att pinga någon genom att skriva @Marlen Eskilsson vet du, jag och några få till verkar det som. Det är bara att se på alla gamla trådar som väcks, utan att varken citera eller adressera TS direkt med ett @, med frågan "hur gick det".
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Vem kom på att ”@“ är ett rimlig tecken för att rikta ett svar till någon? För mig känns det väldigt udda.
 
D Daniel 109 skrev:
Vem kom på att ”@“ är ett rimlig tecken för att rikta ett svar till någon? För mig känns det väldigt udda.
Om du ställer frågan direkt till @Marlen Eskilsson kanske du får ett svar Daniel. Jag tror inte hon hinner läsa alla inlägg på forumet och det är nog svårt för henne att hitta din fråga när du inte adresserar den korrekt.
 
Jag tycker det är fullt naturligt att @ används för att tagga någon.
Funderar inte det minsta varför det är så.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
D Daniel 109 skrev:
Vem kom på att ”@“ är ett rimlig tecken för att rikta ett svar till någon? För mig känns det väldigt udda.
Vild gissning att det kommer från att @ är at i en mailadress och att det man skriver blir directed at

Vem som kom på det vettefan, men det är ju ett ytterst etablerat förfarande på det världsomspännande intranätet.
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det är bara att se på alla gamla trådar som väcks, utan att varken citera eller adressera TS direkt med ett @, med frågan "hur gick det".
Jag tror inte jag är den enda som stängt av alla typer av notifieringar till en mailadress. Hade blivit galnare än vanligt att få pling för att nån skrivit i en tråd, fattar inte hur ni som har på det orkar.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
sysmali
Det är uppenbart prestige inblandat från @Daniel 109 sida att vägra göra något så enkelt som att trycka citera eller använda @ riktat till någon.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Det är så jag läser @. Som engelskans ”at” dvs på/vid. Förnamn.efternamn”på”företag.land
Då blir det lite konstigt att skriva @ i dessa sammanhang.
 
Hep Hep skrev:
@Marlen Eskilsson Bra att du flyttade ut diskussionen. Eftersom flera personer tagit på sig rollen som din talesperson vad gäller hur man borde citera, får du gärna skriva hur du tycker det fungerar.


Edit. Jaha, nu skrev jag samma sak som den ovan. Man kanske borde få ett pling som säger att "nu är du lite sen på bollen och riskerar att framstå som ett fån - vill du verkligen göra det?"
Nu väckte jag liv i en gammal tråd igen, ber om ursäkt.
Eller var det var det bara felcitat?

Gula gurkor finns de?
 
sysmali sysmali skrev:
Det är uppenbart prestige inblandat från @Daniel 109 sida att vägra göra något så enkelt som att trycka citera eller använda @ riktat till någon.
Men Daniel har väl varit "Besserwisser" på detta forum om jag minns rätt, så det är kanske inte är så konstigt?
 
sysmali
D Daniel 109 skrev:
Det är så jag läser @. Som engelskans ”at” dvs på/vid. Förnamn.efternamn”på”företag.land
Då blir det lite konstigt att skriva @ i dessa sammanhang.
Vem svarar du nu?
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Nej det blir det inte
 
  • Älska
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Det är fullt normalt, och nu när du fått det förklarat är det ju enkelt att anamma.

Nästan så att ett tack är på sin plats?
 
  • Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Nissens
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Om du bevakar tråden så får du ju notifieringar om alla nya inlägg?
Ja, men de inlägg som är en respons på ens egna inlägg är ju prioriterade framför övriga inlägg…

Jag hittade din kommentar nu tack vare den funktionen tex. 😊
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.