A anis16 skrev:
Soptunnan blåser omkull hela tiden. Vems fel är det? Varken mäklaren eller tidigare ägare svarar när jag ringer.
Har du också det problemet? Att mäklaren inte svarar ?
 
R Rejäl skrev:
Testa kommunen för dom ansvarar för tömningen så borde dom få den till att stå..
Jag tror att kommunen inte rätt för att få den stå. det är nog läkaren
 
A anis16 skrev:
Soptunnan blåser omkull hela tiden.
Fyll den med betong när den står upp.
 
Vi är inte på Onlyfans, längre!
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tror att kommunen inte rätt för att få den stå. det är nog läkaren
Nu pratar vi någ om olika saker😢 en soptunna ligger väl inte i en läkares expertis eller?
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
Onlyfans
You Wish..
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fyll den med betong när den står upp.
ok, men hur får jag den att stå upp igen? Den ligger ju ner nu. Kan ju inte vara mitt ansvar om den blåst omkull.
 
R Rejäl skrev:
Nu pratar vi någ om olika saker😢 en soptunna ligger väl inte i en läkares expertis eller?
Men han har säkert sett på You tube hur man ska göra
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
A anis16 skrev:
ok, men hur får jag den att stå upp igen? Den ligger ju ner nu. Kan ju inte vara mitt ansvar om den blåst omkull.
Ring en ytbärgare
 
A anis16 skrev:
ok, men hur får jag den att stå upp igen? Den ligger ju ner nu. Kan ju inte vara mitt ansvar om den blåst omkull.
Om du ber betongentreprenören reser han tunnan och fyller den.
 
F fribygg skrev:
Om du ber betongentreprenören reser han tunnan och fyller den.
Och fakturerar 30 kbm betong...
Mest troligt fakturerar han för hämtning och lämning av tunnan, för det går ju inte att komma med en bil och fylla tunnan hemma hos dig utan den måste hämtas till betongfabriken som ligger i en annan kommun!!!!
 
S Sona2012 skrev:
Och fakturerar 30 kbm betong...
Mest troligt fakturerar han för hämtning och lämning av tunnan, för det går ju inte att komma med en bil och fylla tunnan hemma hos dig utan den måste hämtas till betongfabriken som ligger i en annan kommun!!!!
Icke, du får antingen betala exakt antal liter eller en schablon mängd typ 1m3, däremot tillkommer givetvis frakt och pumptid hos dig.
Förmodligen är det billigare att ta ut betongbilen för 140l betong till soptunnan än att ta ut en elektriker för att byta ett enkelt eluttag till ett dubbelt, betongbils chauffören åker inte tur och retur till grossen och förmiddagsfikar/ hämtar mtrl på din bekostnad när han just anlänt till din fastighet heller.
 
F fribygg skrev:
Icke, du får antingen betala exakt antal liter eller en schablon mängd typ 1m3, däremot tillkommer givetvis frakt och pumptid hos dig.
Förmodligen är det billigare att ta ut betongbilen för 140l betong till soptunnan än att ta ut en elektriker för att byta ett enkelt eluttag till ett dubbelt, betongbils chauffören åker inte tur och retur till grossen och förmiddagsfikar/ hämtar mtrl på din bekostnad när han just anlänt till din fastighet heller.
Om inte betongen köps på Ahlsells...
 
F fribygg skrev:
Icke, du får antingen betala exakt antal liter eller en schablon mängd typ 1m3, däremot tillkommer givetvis frakt och pumptid hos dig.
Förmodligen är det billigare att ta ut betongbilen för 140l betong till soptunnan än att ta ut en elektriker för att byta ett enkelt eluttag till ett dubbelt, betongbils chauffören åker inte tur och retur till grossen och förmiddagsfikar/ hämtar mtrl på din bekostnad när han just anlänt till din fastighet heller.
De fakturerar dig för gjutningen av bottenplattan till ägarens nya sommarstuga! Entreprenörer förutsätts salta räkningen....!!!!
 
S Sona2012 skrev:
De fakturerar dig för gjutningen av bottenplattan till ägarens nya sommarstuga!
Knappast, kommunen får säkert den fakturan eftersom grannen är kommunalråd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.