Nissens
13th Marine 13th Marine skrev:
Det finns många forum där man inte får någon notis ifall någon kommenterar ens inlägg. 😉
Vad hjälper det här menar du?

Det är en utmärkt funktion att man notifieras när någon citerar inlägg man gjort. Även om du har det, så har alla inte tiden att leta i diverse trådar om någon kommenterat ens inlägg.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad hjälper det här menar du?

Det är en utmärkt funktion att man notifieras när någon citerar inlägg man gjort. Även om du har det, så har alla inte tiden att leta i diverse trådar om någon kommenterat ens inlägg.
Hjälper och hjälper.
Jag sa bara att det inte är en uppenbar funktion och många forum fungerar utan den.
 
D Daniel 109 skrev:
Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Vet du att man kan ha flera citat från olika medlemmar i samma inlägg?
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Nissens
13th Marine 13th Marine skrev:
Hjälper och hjälper.
Jag sa bara att det inte är en uppenbar funktion och många forum fungerar utan den.
Vad har det med BH att göra? Menar du att de skall ta bort funktionen? Den blir ju helt meningslös om man slutar citera.

Jag har i alla fall inte tid att leta runt i trådarna för att hitta kommentarer till mina inlägg. Du får väl acceptera att alla inte har samma situation som du helt enkelt.
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
G
Om man undviker att använda svarafunktionen kan man alltid komma undan i efterhand med att hävda att man svarat på något annat. Vissa har satt detta i system för att undvika ansvar.

Det är ungefär som att prata med någon men att titta in i en vägg istället för på personen, lika socialt missanpassat enligt mig.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vet du att man kan ha flera citat från olika medlemmar i samma inlägg?
Japp, det har jag om jag svarar många på samma gång. Istället för många inlägg med ett citat i varje.
 
D Daniel 109 skrev:
Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Vad har det med citering att göra? Varför kaosar du och försöker driva tråden OT?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ja, jag kollat så att det inte kommer in störande inlägg mellan när jag postar i trådar som det postas mycket i. Om det kommer in något där lägger jag till vem svaret är riktat till.
I den verkliga verkligheten så funkar inte det. Hela denna tråden är ett bevis på det. Menar du att du på normal arbetstid sitter och tokkollar att ingen har gjort något ytterligare inlägg innan du postar bara för att till varje pris undvika att använda citatfunktionen?
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur är tanken då att man skall få en notifiering om att någon kommenterat ens inlägg? Det får man om någon citerar ett inlägg man gjort.
Om du bevakar tråden så får du ju notifieringar om alla nya inlägg?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Om du bevakar tråden så får du ju notifieringar om alla nya inlägg?
Men jag vill veta vem Edit är och vad hon skrivit, mycket lättare om @Daniel 109 citerar denna Edit än att jag ska behöva läsa ALLA nya inlägg.
D Daniel 109 skrev:
Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Kan du vara vänlig att svara på min fråga @Daniel 109
F fribygg skrev:
Vem Classe är fattar jag, men vem är Edit?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men jag vill veta vem Edit är och vad hon skrivit, mycket lättare om @Daniel 109 citerar denna Edit än att jag ska behöva läsa ALLA nya inlägg.

Kan du vara vänlig att svara på min fråga @Daniel 109
Trollar du eller?

Om inte; enligt gammal "nät-etikett" ändrar man inte i inlägg man postat, utan man gör ett tillägg, dvs "editerar" sitt inlägg. Alltså allt efter "Edit" är ett tillägg.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Trollar du eller?

Om inte; enligt gammal "nät-etikett" ändrar man inte i inlägg man postat, utan man gör ett tillägg, dvs "editerar" sitt inlägg. Alltså allt efter "Edit" är ett tillägg.
Men måste försvara fribygg här. Det kan precis lika gärna vara nån Edit som det syftas på. Och då ska man leta igenom hela tråden för att kolla alltså?
 
Siktar man på en specifik person brukar man lägga till ett @ framför....

Edit: @Kirre2
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
TRJBerg
Det här med att svara utan att citera kräver betydligt mer/specifik text för att andra ska förstå vilken kommentar det svaras på. Det här skapar problem när kommentatorer som Daniel 109 är väldigt kortfattade, i varje fall för mig.
Bara för att en kommentar ligger direkt efter en annan innebär inte att kommentaren är till den föregående. I praktiken är det sällan så här på BH.
När jag läser en kommentar vill jag vara relativt säker på vilken annan kommentar (eller i förekommande fall vilken debattör) det är ett svar på. I Daniel 109:s fall är det svårt då han är så väldigt kortfattad.
Själv föredrar jag i fallande ordning:
1. Citering av den kommentar det svaras på.
2. Innehåll som direkt pekar ut den kommentaren. Det här kräver specifik och fyllig information.
3. Riktad hänvisning till medlemsnamnet som skrivit kommentaren.
F ö förstår jag inte problemet med citering (när det är ett direkt svar på den citerade kommentaren). Citeringen är ju, för mig, väldigt icke-störande här på BH när bara de två (?) första raderna visas.
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.

Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Siktar man på en specifik person brukar man lägga till ett @ framför....

Edit: @Kirre2
Visst, men så gjorde inte Daniel 109.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.