Husqvarna kör kampanj nu på Automower 310E kit slinglös med epos för 29 ksek. Har ni sett något riktigt test ännu eller har någon insikt om detta är en bra lösning? Hade gärna inväntat mer recensioner men vår och gräsklippning kommer snabbt.
 
  • Gilla
Andreas_87
  • Laddar…
@ProfessorRekyl , var såg du det erbjudandet? Jag hittar den bara för 34k, så kanske att kampanjen redan är slut.
 
S SF84 skrev:
@ProfessorRekyl , var såg du det erbjudandet? Jag hittar den bara för 34k, så kanske att kampanjen redan är slut.
Lägg 310E i varukorgen, lägg till eposgrejerna när de kommer upp som rekommenderade tillbehör så får man priset. Väljer man 310E kit är det slutsålt lite märkligt. Sitter och funderar på köp själv, blev lite osäker på att de rekommenderar tomtbesiktning innan köp.
 
  • Gilla
ProfessorRekyl
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Körde med Luba 5000 hela förra sommaren , startade den manuellt 7 - 14 dagar mellan klippningar .
Var mer än ngn mm den kortade ned stråna 😉
Tog ca 3 - 4 h för att klippa 600 kvm (mycket mossa = en omladdning) + den kör 2 ggr .
Kunde fixa med annat under tiden 🙂
Varför köpte du 5000 till 600kvm?🤔
 
S SF84 skrev:
@ProfessorRekyl , var såg du det erbjudandet? Jag hittar den bara för 34k, så kanske att kampanjen redan är slut.
Tror erbjudandet gäller tills 30 juni om jag tolkar webbsidan rätt. Står som kampanj på https://www.husqvarna.com/se/utforska-och-upptack/erbjudanden men som Andreas säger måste man lägga delarna i varukorg själv. 😅 Undrar om denna skulle klippa gräsmatta intill fasad eller om EPOS är mer för helt öppna ytor.
 
  • Erbjudandesida för Automower robotgräsklippare med bild på roboten som klipper gräs intill en häck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Varför köpte du 5000 till 600kvm?🤔
När jag beställde hade dom olika däck på olika modeller. 5000 tillät också fler zoner, så även om du har liten yta men vill lägga till fler hinder på kartan så behövde man en större modell. Det senare kan dock ha uppdaterats i mjukvaran sedan dess.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Dennan4 Dennan4 skrev:
När jag beställde hade dom olika däck på olika modeller. 5000 tillät också fler zoner, så även om du har liten yta men vill lägga till fler hinder på kartan så behövde man en större modell. Det senare kan dock ha uppdaterats i mjukvaran sedan dess.
Aha!
Det är Luba 2 dom säljer i år.
Jag har inte hunnit testa min än så får se vad den klarar 🙃
 
Tomture61
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Varför köpte du 5000 till 600kvm?🤔
Hela min tomt lutar 30 gr ....................... 🙄

Näää , hakade på Kickstarter Maj 2022 och då fanns enbart 5000 .
 
  • Gilla
HR och 2 till
  • Laddar…
M MikkisJ skrev:
Hej!
Jag har beställt en av Luba Awd5000, den största fyrhjulsdrivna modellen som klarar upp till 5000 kvm och 75% lutning. De första skeppas ut just nu. Min räknar jag med att den kommer runt april. Det har varit 150 personer över världen som betatestat den så det mycket information och mycket väldigt positiv feedback från dem. Just nu kan man man förbeställa till Sverige och motsvarande 400 dollar i rabatt mot ordinarie pris. Via särskild länk kan man ytterligare 100 dollar i rabatt på slutpriset. Fråga om ni vill veta mer :)
Är också på gång att köpa en som klarar 5000 kvadrat. Hur fungerar din Luba? Det blir en sån eller en stiga A5000. Har du några ytterligare tips.
 
Nån som kikat närmare på Yarbo? Finns det någon i Sverige ännu? Jag är väldigt sugen!
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mindre reklamaktig och mer riktig film och intervju med grundaren till Yarbo:
 
Tomture61
Till Stiga och Yarbo spekulanter , är det gratis att få data från satelliter .
Eller måste man ha ngt abonnemang för att kunna använda klipparen .
Luba har inget abonnemang .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Till Stiga och Yarbo spekulanter , är det gratis att få data från satelliter .
Eller måste man ha ngt abonnemang för att kunna använda klipparen .
Luba har inget abonnemang .
GPS-satelliter är bara sändare och kan användas av envar.
 
Tomture61
D Dilato skrev:
GPS-satelliter är bara sändare och kan användas av envar.
Finns ngt märke där man måste köpa abonnemang för att kunna använda klipparen .
Kommer tyvärr ej ihåg vilket märke .
 
Det är bara ett sätt att kräma ur dig mer pengar.

GPS är fritt att använda.
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.